Fjorden manen

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:56

Mijn fjord heeft voor het moment lange manen, zo halverwege de hals, hangen al mooi enzo maar voor de zomer ga ik ze toch weer knippen. Beetje rotatie: in de winter lang, in de zomer kort.
Maar heeft er iemand tips om zo'n enorme bos manen op een beetje een gemakkelijke en goede manier te knippen?

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Aria_zz

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:17

Dan maar op zoek naar een beter scheer apparaat ...
Iemand tips?

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Aria_zz

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:55

Bij mijn fjord zijn ze nu over halverwege de hals en dat in 3/4 jaar, vind ze nu erg mooi van lengte. Dus even wachten maar :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:20

Beer ziet er erg stoer uit zo!
en Raya, dat is echt een dik pak zeg! Als hij niets ziet, dan vertrouwd hij toch maar gewoon op jou he :D
Ik denk dat je echt moet kijken naar het paard zelf, er zijn er die voor geen meter staan met lang of kort of juist met alle 2. En als je het eens probeerd anders te doen heb je weer eens verschil en ziet je paard er anders uit, dat vind ik wel leuk.
Ik heb dan toch maar besloten ze niet af te doen, even een vergelijkje:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LY7ZZSXJ.jpg
let niet op het dikke buikje, gras werd hem teveel :o

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3K8MIUTS.jpg
en dat is hoe het er nu uitziet, al heb ik het gisteren wel getrokken om het wat gelijker te krijgen
Maar ik blijf twijfelen, ik vind hem met beide mooi, wat jullie?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:01

raya00 schreef:
Wat een leukie Aria!
Ben het met je eens; het staat beide erg goed, maar lang vind ik tóch stoerder. Hoe lang is het al aan't groeien?

Bedankt! :D
Ondertussen een jaar denk ik, ja de laatste keer dat ik het had geknipt was ergens augustus. Dus we zijn al een tijdje bezig. Maar ik heb jammer genoeg geen foto waar de manen zo mooi krullen en golven, dat vind ik zoo mooi!

@Marcella: die van jou ziet er ook erg mooi uit zo met lange manen, heb je een vergelijk foto met korte? Al denk ik dat het zo mooier is

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:38

Dat is ook erg mooi! Al vind ik het lang meer karakter uitstralen

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:38

Verafjord schreef:
Vera heeft weer een boog ivm haar eczeem, alleen nou weet ik weer waarom ik ze heb laten groeien, ik ben niet in de wieg gelegd om een nette boog te knippen :o

Haha ja dat blijft toch een hele kunst :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:02

Waw Yoline, die zijn mooi strak, zo vind ik het echt mooi!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:23

Even door het topic gescrold, al veel mooie manen zien passeren zeg! En wat kunnen sommigen mooie boogjes maken, phoe, bij mij was dat altijd schots en scheef.
Nies, mooie manenbos heeft Angel zeg, net of je ze met de steiltang gedaan hebt :D

Hier nog een foto van mijn harig beest, we zijn al weer een paar centimeter bij gegroeid sinds vorig jaar. Maar ik merk wel dat er niet zo heel veel meer bij komt, dus ik vermoed dat we een beetje op onze limiet komen zo. Nu komt het wel tot net onder de hals, dat was vorig jaar niet zo. Maar heel veel langer hoeft niet, want anders rij ik met een bos haar in mijn gezicht :p Ga binnenkort ook eens knotjes uittesten :Y)
Vorig jaar: Afbeelding

Dit jaar:
Afbeelding
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie