[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:50

Ja een teek, dat kan maar heb ik niet gezien, dus dat zou kunnen ..
We hebben mijn paard ook betrapt in het bijten van de benen (ook dus zijn bovenbeen..) vanochtend zo dat er ook daadwerkelijk een plekje was dus misschien hebben we wederom weer een plekje gemist en dat die is gaan ontsteken..

En hij staat gewoon in het uitloopje maar hij haalt rare dingen uit dus idd vallen ofzo sluiten wij ook niet uit..

jes_sam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:54

Ja we gaan nu even kijken hoe hij reageert op het afspoelen van zijn been, ben benieuwd!

Das al een mooie leeftijd zeg!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:18

Ja we kijken het even aan, hebben net afgespoeld, hebben nog een klein wondje ontdekt. Daarom heen is het ook dik dus wellicht komt het daardoor, hij loopt verder wel redelijk goed, iets moeizaam vanwege wat dikte bij de knie maar verder ziet het ernaar uit dat hij er weinig last van heeft.. Het is in elk geval al beter dan gister toen kon hij zijn knie nauwelijks buigen en nu wel weer, vanmiddag gaan we weer spoelen, veel calendulan smeren en blijven lopen met hem..

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:37

Ja precies, mijn moeder is zelf dierenarts assistente geweest en kan zelf ook wel een beetje inschatten of het nou echt heel erg is of niet, nu denk ik dat het echt komt door de wondjes die hij heeft, hij lekker in de modder ravot wat allemaal in zijn haren blijft hangen waardoor het gaat ontsteken ..
Maar we zullen zien, hopelijk dat het snel weer wegtrekt .. en komt het nog een keer terug (ander been of wat dan ook..) ga ik toch twijfelen of het niet iets chronisch is.. of dat hij zijn schouder niet goed gebruikt ofzo want het is echt alleen zijn bovenbeen wat dikker is.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:46

Ja pff, dan mag ik ook blijven bellen want zowel Hakon als Bright zijn twee dikke ondeugden samen en lekker onhandig :+ hoe vaak ik wel niet een wondje ontdek.. Alleen bij bright gaat het nooit echt ontsteken maar goed die heeft dan ook niet van zulke lange haren waar alles lekker in blijft hangen :+

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:03

Ja dat kan idd, ik denk dat hij gewoon erg gevoelig is ja .. We zagen mijn paard namelijk vanochtend bijten en toen ontstond er een wondje, dikke kans dit hij overal en nergens van die wondjes heeft maar die wij domweg gewoon niet hebben gezien..
Dat is mooi nieuws!!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:35

Ja, precies het weer is slechter en hij heeft natuurlijk paar week geleden flinke antibiotica kuur gehad.. Maar het gaat al een stuk beter weer! het was vanochtend alweer minder dik dan gisteravond. Ze vanochtend toch maar even in de wei gegooid, ze zijn er al 1 week niet ingeweest dus eigenlijk moesten ze even rennen. Dit heeft hij dan ook plezierig gedaan met gekke sprongen en al dus veel last heeft hij er ook niet van denk ik :) Vanmiddag weer gekoeld, zijn knie is alweer bijna normaal, nog een kleine vochtophoping boven zijn knie maar hij is wel al afgeslankt! Dus het gaat de goede kant op, het koelen en calendulan werken naar mijn idee echt, maar we wachten nog even rustig af niet te vroeg juichen :+

Oeh das balen No_No :(:) ! Hopelijk is het snel over

Gelukkig maar dat Floyd weer (bijna) beter loopt! Arm beest dat hij zo kreupel was! :(:)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:33

Was je mee als groom of jury ofzo :+? Of heb je zelf gereden marjan? zo ja ging het goed :D ?

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:49

Dat hoop ik ook Marcella, een 2013 zonder problemen :)! Dat wens ik ook iedereen toe! :D
Fijn dat de schuilstal lekker droog is nu!
Haha leuk is dat hea, ik ken het gevoel.. Tot een paar weken terug waren wij ook druk bezig bij ons met de stal... Pff als die kruiwagens sjouwen enzo was geen pretje maar oh wat ben ik blij nu met de stal !

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:58

Hahaha, je denkt toch niet dat ze in de modder gaat lopen ! :+
Nou mijn sulletjes staan gewoon in de plenzende regen buiten terwijl ze ook lekker binnen kunnen staan :+

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:05

Iedereen een gelukkig, gezond en sportief nieuw jaar!! :)
Netjes inderdaad :D , zolang jezelf altijd maar tevreden bent vind ik..
Hakon vind het vuurwerk niet erg grappig, straks gaan ze nog carbid schieten hier.. Dan maar even heen lopen naar de paarden, is precies achter hun maar ze kunnen het gelukkig wel zien, hebben ze niet zoiets van waaahh! En zien ze niks :+

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:40

Vooral het siervuurwerk vind Hakon eng.. Ze zijn nu ook aan het Carbid schieten en ze kijken er niet meer naar om :+

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:14

Wij zijn er allemaal ongeschonden van af gekomen, maar dan steek ik ook geen vuurwerk af :+ kijk wel uit, straks mijn hand kwijt met mijn onhandige gedoe haha.
Hakon mag komend jaar in de zomer ook alvast wat aan de bak, beetje grondwerk, heb net twee boeken van Emiel Voest over freestyle dus komt helemaal goed :)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:40

Heerlijke schone deken! :+
Balen van de buikpijn hopen dat het snel weer over is!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 08:47

Welkom!
Ah leuk zeg!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:38

Oeh gaaf No_No! Wat voor 1 is het precies?

Ik ken het drama voor een goed passend zadel al gehad met mijn eigen paard, straks Hakon nog een zadel maar gelukkig hoef ik daar voorlopig niet aan te denken haha!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:10

Dat hoofdstel staat haar erg leuk! :)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:46

Oh grutjes! Zeg maar tegen je paardje dat het me erg spijt :+!
Gheghe, Hakon net even een fleecedekentje opgedaan.. Die grapjas ook!
Hadden ze even lekker in de wei gegooid zodat ze konden rennen en nou ze gingen los hoor! Dus daarna wat nat en bezweet en omdat het nou niet heel erg lekker weer is om bezweet buiten te staan maar even een fleecedekentje van mijn eerste pony uit de kast gepakt en die erop gelegd. En Hakon stond daar maar alsof hij altijd een deken op krijgt en op heeft :+ Heerlijk, zo koel in het koppie! Maar goed dekentje is nog wel wat aan de grote kant maar daar groeit ie wel in denk ik, mijn pony was 1,43 en Hakon zal ook zoiets worden gok ik zo :) alvast mooi een fleecedeken voor hem!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:18

Oh ik zou graag willen maar helaas... er staat geen geld boom hier achter in de tuin :(

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:42

Kom ik bij de paardjes vanochtend.. Staat Hakon uit de stal, stal deur open, kennenlijk weet hij hoe de deur open moet :+ Mijn eigen stond nog mooi in stal die durft niet door de deur denk ik haha. :+ Maar meneer stond dus al mooi hooi te eten!
Hij is ook overbouwd momenteel !

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:04

Ah das niet fijn van Archy! Was verder niks te vinden of wel?

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:41

Wauw dat ziet er mooi uit Marcella!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:16

marjan1986 schreef:
jes_sam schreef:
Ah das niet fijn van Archy! Was verder niks te vinden of wel?

nee niet echt duidelijk wat 't is. Buig proef en op 't harde was hij goed. Op kleine volte was hij links achter kort. Moet nu gewoon door rijden en word 't niet beter dan foto's volgende week. Zit hem niet in de knie of heup. Anders had hij op de buig proef moeten reageren.

Hmm even afwachten dus.. Hopelijk gaat het over of is het niks ernstigs.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:35

Dat is balen Jodi93! Sterkte ermee! En inderdaad wat is een ganglion? :+
Oh jeej marjan, dat klinkt niet fijn!

Met Hakon gaat het goed! Hij heeft geen dikke benen meer gehad :) en ik vind hem met de dag leuker worden haha, ook al is hij nu wat overbouwd.. Ben erg benieuwd hoe hij is als hij 3 is :) maar zo ver is het nog lange niet eerst maar is 2 worden :+

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:55

Hakon was toch weer een schatje vandaag! Mijn kleine zusje van 4 (tevens helemaal dol van paarden) ging mee de paarden water brengen. Ik moest even uitmesten dus zij klimt op het hek om even te knuffelen met de paardjes. Toen bedacht ik me, waarom gaan we ze niet even poetsen? Dus zo gezegd zo gedaan wij borstel gaan halen en weer terug naar de paardjes. Eerst was Bright aan de beurt maar goed mijn zusje was natuurlijk als snel klaar :+ dus moest Hakon er aan geloven. Omdat Bright meer 2 minuutjes gepoetst was ofzo bleef ik hem nog even poetsen en hield ik Hakon goed in de gaten. Maar hij deed niks! Bleef zo mooi rustig staan en liet mijn kleine zusje mooi toe :D Braaf dier, en dat is een hengst van 1,5 jaar :+ Ben best trots dat hij zich zo netjes heeft gedragen.
Morgen wil ik voorzichtig beginnen met wat freestyle en vrijheidsdressuur met beide paardjes. Bright staat helaas nog stil en is weer erg afgevallen maar goed bright hoort niet in dit topic thuis eigenlijk :+ als NRPS'er zijnde haha.