[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:09

leuk ,
nou ik heb ehm al 17 jaar dezelfde fjord, reed ervoor op fjorden bij de boerderij waar ik werkte/tijdelijk woonde vanwege scheiding ouders enz.
heb daar toendertijd een veulentje gekregen van de boer, alleen overleed deze op 2,5 jarige leeftijd aan kholiek, daarna heb ik gezworen nooit maar dan ook nooit een fjord te kopen ,
bleef wel zijn moeder rijden , maar dat was natuurlijk anders..

heel lang verhaal verder, maar kwam er op neer dat ik in 1997 terug kwam met een doodziek fjordenveulentje :D iedereen zei : waarom heb je die in hemelsnaam gekocht? die gaat het niet redden ..hij was 3 maandjes jong (te jong) een enorm longprobleem op dat moment, klaar voor de slager, totdat ik hem zag en hij hinnikte naar me.....sja dan ben ik verliefd haha
na echt twee jaar kwakkelen, met zijn gezondheid, zijn we nu 17 jaar later nog steeds samen en het gaat zo goed met hem !

we hebben alles wel gedaan eigenlijk western,dressuur,springen...maar door mijn eigen beperkingen ook al die dingen lekker achterwege gelaten toen ik het buitenrijden ontdekte, het enorm genieten van enorm veel kilometers maken :)

momenteel doen we dat dus ook ik sta een kwartiertje van epe af , ga elk jaar 1 of 2 weekendjes met vriendinnen en de paarden op pad, doe de eperpaardenvierdaagse mee, en nog wat andere georganiseerde ritten ..

kortom we genieten met volle teugen haha
Afbeelding

Sparky 08-07-1997

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:52

elisedcl schreef:

ah kijk dat is er 1 van bart van de berg haha dat is altijd goed ! :)
als je aan bart uitlegd wat jij wilt gaan doen qua diversheid in rijden kan hij je altijd helpen het juiste fjordje te vinden ,...

ik heb met sparky ook echt alles al gedaan , keuringenm dressuur, springen, western , en begin nu met de nieuwe fase endurance, alhoewel ik rij veel lange afstandsritten en doe mee met verschillende georganiseerde ritten , hij is afgelopen juli 18 jaar geworden, en we zijn ook al 18 jaar samen , en hij blijft leuk :D

Sparky 08-07-1997

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:19

deze is pas weer een beetje omhoog gekomen moonlightje , maar wees welkom hoor hahah

Sparky 08-07-1997

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:14

Ah ook een die hard ! Haha ik kocht sparky in 1997 als 3 maand oud ziek veulentje inmiddels is meneer 18 jaar en zijn we dus al 18 jaar samen

Sparky 08-07-1997

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:25

ja tis mijn kanjer haha, start er dit jaar endurance mee, we rijden eigenlijk alleen maar buiten, bak rijden vind ik zoohoo saai haha

Sparky 08-07-1997

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie