[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Aco

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:00

Oef. Al een hele opluchting dat ik al ongeveer weet wat het is.Nu kreeg ik het gevoel dat ik niet goed voor hem zorg als ik het zag.
Nu inderdaad nog de oorzaak zoeken. Maar dat is inderdaad zo moeilijk te vinden. Vanaf vandaag stop ik ook met wassen met wasverzachter en wasproduct (niet wetende dat het daarvan komt, maar kan maar alle mogelijke oorzaken elimineren). Zaterdag misschien nog meer informatie.

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:09

Ik ga nu denk ik beginnen met het niet meer wassen met wasproduct en wasverzachter. Hoop dat het niet aan mijn dekjes zelf ligt, want ben nogal een eskadron verslaafde. Maar mocht het nodig zijn, dan is het zo en gaan de dekjes de deur uit.
Zou het een optie zijn om met een bondje onder mijn zadel te rijden? Dit doe ik niet omdat mijn zadel geregeld gecontroleerd wordt... Maar misschien zo minder 'wrijving' en minder irritatie? Ik denk maar even luidop hoor :D
Nu buiten de dekjes, zou het nog aan iets anders kunnen liggen? Zadel is voor zaterdag ;)

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:25

Goed punt @Marcella! Was dit eventjes uit het oog verloren door zodanig aan die irritatieplekken te denken. Bedankt om me eraan te herinneren!
Misschien dat ik dit zaterdag kan vragen aan mijn zadelpasser. Olaf heeft nu een bates dressuurzadel met verwisselbare boom. Heb nu al 2 bomen liggen van de laatste pasbeurt en de pasbeurt voordien. Die eerste was iets breder dan deze die er nu inzit. Misschien dat die iets bredere goed zou zijn met een bontje erbij...

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:19

Ik ben trouwens gisteren naar de zadelpasser geweest en de foto's gaan tonen. Hij voelde hem niet echt gerustgesteld, zeker omdat hij nog maar zo recent geweest is om alles op maat te laten zetten (zijn eigen woorden). Wanneer hij in de buurt is, ging hij meteen komen kijken als alles zeker in orde is.
Puur op de foto's te zien kon hij niet uitmaken als het van het zadel kwam of het inderdaad irritatieplekken waren al neigt zijn gevoel ook naar irritatieplekken omdat de plekken naar zijn mening te groot zijn om echt drukplekken te zijn van het zadel, vooral de 'lange strepen' naar achteren toe zijn heel ongewoon als drukplek.
Hij zij ook dat ik nu vooral geen wasverzachter meer mag gebruiken en heeft een bontje onder het zadel aangeraden zodat er wat meer 'bewegingsvrijheid' is voor mijn zadel. Wel mag ik niet zomaar alle bontjes eronder steken omdat bepaalde ervoor zorgen dat het inderdaad nauwer wordt (zoals jullie bokkers al gezegd hadden). Nu heb ik wel het geluk dat Olaf niet veel schoft heeft en voor de tijd tussendoor mag ik 1 van mijn bontjes wel gebruiken (andere dat ik heb liggen zijn te drukkend vreest hij). Wanneer hij komt, zal hij meteen kijken om het zadel MET een bontje te bekijken op de rug van Olaf zodat we zo verder kunnen rijden in de toekomst.

Ben toch al iets zekerder dat het niet van mijn zadel komt (na de controle ben ik het natuurlijk pas 100% zeker). Nu zoeken naar oplossingen

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 06:50

ik probeer altijd zo lang mogelijk te wachten en dan scheer ik hem (bij Olaf bleek dit vorig jaar halfweg oktober te zijn, we zullen zien wat het dit jaar zegt) staat wel op stal...

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:43

Gisteren na lange tijd nog eens een wedstrijdje meegepikt met mijn fjordenman. Was een clubwedstrijdje bij ons op stal. Eerst wou ik de B1 en de B2 meerijden (door zijn 4jarige leeftijd vond ik dit meer dan genoeg voor hem). Maar in de B1 reden er enkel kleine kindjes mee en om het plezier voor hen niet te verbrodden, heb ik er uiteindelijk voor gekozen om de B2 en de L1 te rijden. De L1, hoog boven zijn niveau gegrepen maar we konden maar eens zien wat hij ging doen.

Uiteindelijk 3de plaats in de B2 (doordat hij 1 maal verkeerd aangesprongen is, door mijn schuld, punten verloren anders hadden we de eerste plaats) en in de L1, een 2de plaats *\o/* Totaal niet verwacht van mijn jongen.
Afbeelding

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:36

Olaf zijn manen staan recht. Persoonlijk vind ik dit nog steeds het mooiste bij een fjord.
Olaf heeft zelfs steeds puntjes in zijn manen, begint echt zijn kenmerk te worden :D

Sinds enkele dagen gestart om Olaf te beleren om in de toekomst voor de koets te lopen.
Gewoon nog maar met lange lijnen, nog niets speciaals maar hij pakt het super op!
Afbeelding

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:13

Ik werk ook in het buitengewoon onderwijs en onze kinderen op school volgen ook hippotherapie. Is echt magisch om ze bezig te zien met kinderen.
Vandaar uit is mijn interesse ook gegroeid om ooit ook de opleiding te volgen al twijfel ik de laatste tijd heel sterk, want hier in de omgeving zie je er altijd maar meer en meer die dit doen.
In de buurt zit er zelfs iemand die het haast uitsluitend met fjorden doet.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:09

Ooh Jets! Dat is gewoon een droom van mij om dat ooit te mogen doen met mijn fjord.
Daarvoor alleen al ben ik hem langzaamaan aan het leren aan de lange lijnen.

Vandaag mijn allereerste sneeuwfoto genomen met Olaf :D (Alleen was het al donker en wou Olaf niet echt meewerken, maar ik heb toch eindelijk mijn foto )
Afbeelding Afbeelding

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:33

Ik heb voor Olafje een bates isabell werth zadel. Ook omdat hij zo'n kort rugje heeft was dit een goed zadel.
Pas hem ook elke 6maanden aan door zijn jonge leeftijd (ofja, ik laat de zadelpasser toch komen ervoor).

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:59

Dat is niet zo'n leuk nieuws :( . Ik duim alvast mee dat hij er bovenop geraakt, dat je toch niet naar de kliniek hoeft met hem

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:16

Even mijn geluk hier neerschrijven.

Heb daarnet juist een trailer gekregen van mijn ouders *\o/*
Kunnen Olafje en ik deze zomer beginnen aan ons eerste echte wedstrijdseizoen. Kijk er enorm naar uit maar heb stiekem ook echt stress.
Trailer wordt nu nog gekeurd voor verkoop, en als alles in orde is, dan kan Olafje zijn nieuw cadeautje bewonderen. Hopelijk is hij even enthousiast als ik :D

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:43

Ik heb het dekje ook, maar dan met de roze bies.
Maar ik gebruik hem niet meer... Dus als iemand hem wil? Enkel verzendkosten hoef je te betalen. Doe er liever iemand anders plezier mee, dan dat hij hier maar ligt te liggen.

Hier een foto (was de eerste keer dat olaf een ruiter op zijn rug had, dus niet op ons letten :D )

Afbeelding

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:10

Hier schijnt de zon echt heel erg fel vandaag (dat terwijl het echt niet warm is), en er is geen windje te bespeuren... Dus na de training even een ritje langs de weg gemaakt met Olafje. Was echt zalig!!
AfbeeldingAfbeelding

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:42

Wat een mooie foto's hierboven.

Isabel_k, Wat een 'grappige' foto. Vind dat hij op deze foto er uitziet als een langnekkameel door de blur erop. :D

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:03

Jammer dat we zo ver van elkaar wonen (ik woon in België :D ) anders meteen!
Ik heb 2maanden vakantie, nu 2weken achter de rug en verveel me rot. Te warm om intensief te rijden vind ik.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:18

s_v schreef:
Aco schreef:
Jammer dat we zo ver van elkaar wonen (ik woon in België :D ) anders meteen!
Ik heb 2maanden vakantie, nu 2weken achter de rug en verveel me rot. Te warm om intensief te rijden vind ik.

En jij woont aan de andere kant van België zeker? Ik heb ook 2 maanden vakantie nu, maar vervelen doe ik me niet, trouwvoorbereidingen zijn ook bijna een fulltime job haha...

Ik woon dicht bij de kust, weet niet waar jij ergens woont?
Helaas heb ik geen voorbereidingen voor een trouw waarin ik al mijn aandacht kan steken :D want geloof je maar best dat dit veel tijd in beslag neemt.
Nu maar heel het stallencomplex onder handen nemen (schilderen, bijbouwen, organisatorisch dingen verbeteren,...). Kan ik daar wat van mijn tijd insteken