Voor/nadelen aan fjorden.

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:59

Dat eigenwijze verschilt volgens mij gewoon per paard.
Die van mij is echt heel erg meewerkend, tijdens het werk zelden eigenwijs en wanneer hij wel eigenwijs is, is dat bijna altijd met een reden (hij durft iets niet, is gestrest of heeft pijn bijvoorbeeld). Er is 9 van de 10 keer iets wat hij echt eng vindt (extreme schijterd).
Bijna alle fjorden waar ik wat mee gedaan heb waren ontzettend lief en meewerkend. Heb ooit als 10-jarig meisje alleen een buitenritje (stap, draf, galop) gemaakt op de toen 25 jarige fjord van mijn moeder, beest heeft geen stap verkeerd gezet, was heel lief en voorzichtig.
En er zitten zeker wel flink koppige exemplaren tussen hoor, maar dat is bij alle rassen zo. Eigenwijsheid moet je echt per paard bekijken

Wat ik persoonlijk een nadeel vind is de stokmaat, ik ben 1,90 dus over het algemeen zijn er niet veel fjorden waar ik mezelf op vind passen. Op die van mezelf vind ik het net kunnen, maar die is 1,57 (als het niet meer is intussen) dus niet heel erg representatief _O- .

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:24

Skippy01 schreef:
Daantje_1996 schreef:
...

Gaaf dat je er dan toch een hebt kunnen vinden die past voor jou!
Mijn haf is 1,49m, ik 1,75m en dat gaat voor mijn gevoel ook net. Maar ik ben nou eenmaal 'ponyruiter', zo'n kasteel van 1,70m kwpn past mij gewoon niet :)

Herkenbaar! Ik zou echt heel graag 20 cm korter zijn zodat ik ook nog op (grote) pony's zou kunnen rijden, vind pony's over het algemeen veel leuker! Ik kan op zich ook prima met grotere paarden overweg hoor, maar vind pony's veel fijner
Huidige fjord was echt een mazzeltje, hebben hem in eerste instantie niet gekocht om zijn maat (we dachten eerst ook dat hij "maar" 1,53 was), we zijn uiteindelijk gewoon allebei wat groter geworden dan verwacht :=

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie