Voor/nadelen aan fjorden.

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Isabel_k
Blogger

Ik kom misschien naar Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 08:17

Ik vind het een fantastisch ras. Hoe ouder ik wordt en hoe meer paarden ik ken, des te meer ga ik ze waarderen :D

Samen met mijn moeder en zusje heb ik al bijna 7 jaar een hele leuke fjord. Heel erg slim en eigengereid, maar als ze je leuk vind doet ze alles. Bij andere mensen (niet 'haar' mensen) is ze gewoon ontzettend braaf. Vooral kinderen zijn favoriet. Die kan je bij wijze van spreken alleen het bos insturen en dan brengt ze ze thuis. Heel en wel :D

Terwijl ze bij volwassenen heel erg heet kan worden als het haar zo uitkomt. Toen wij nog in Zeeland woonde was mijn zusje op buitenrit met haar (die was toen 6/7). Mijn vader op de fiets. En mijn moeder ging altijd een bepaalde route, omdat mijn zusje anders moe werd. Dat deed mijn vader niet :+ Toen draaide ze om en is in een rustig galopje naar huis vertrokken. Mijn vader in paniek de staleigenaar gebeld welke Rim en mijn zusje tegemoet kwam rijden. Kwam ze ze tegen terwijl mijn fjord over het ruiterpad stapte met mijn zusje pratend tegen allerlei panikerende fietsers _O-

Ik vind ze ook heel erg veelzijdig en ze vinden alles leuk. Als je de top wil bereiken is de fjord niet ideaal, maar de basissport gaat prima. Ik reed vaak de chique wedstrijdponys eruit, omdat Rims gewoon deed wat ze moest doen. In plaats van stuiterend door de baan gaan. En het zijn hele mooie paarden.

Nadelen: niet voor iedereen, sterk (of je ze nu opvoed of niet) en gevoelig voor overgewicht en bijkomende problemen

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn dame. Inmiddels 22 jaar en nog volop aan het werk :D

IG: @Equisophie.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie