[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:09

heidiLOVER schreef:
Oh wat vervelend Fabster! :( heel herkenbaar dus..
Wat had of heeft jouw fjord uiteindelijk? Geloof dat ik die uitslag heb gemist.

We hebben allemaal de uitslag gemist, heidiLOVER. Op de foto’s niks te zien, pezen geloofde de da niet in (maar wil toch ook nog een echo laten maken omhet uit te sluiten. Zowel hoefsmid als da dachten verrekte/verdraaide ‘enkelbanden’ (= eigenlijk kogelbanden dan, natuurlijk). Dat zou je niet kunnen zien op een echo (en ook niet op de foto). Dus het blijft een beetje gissen. Als dat t zou zijn, zou het 100% te genezen zijn. Moet ze natuurlijk wel een beetje meewerken.... :')

Fabster

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:00

Ik ga eind vd maand naar t strand. Zou natuurlijk met Caj, maar dat gaat nu niet. Dus nu de pony van mijn dochter. Beetje klein, maar kan net. Wel jammer, maar ja, eerst het poot maar weer een heel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:44

Afbeelding

Vandaag mocht ik even lekker bij Caj zitten. Even knuffelen (vindt ze inde zomer errug fijn, want ze heeft aanleg voor eczeem, dus altijd wel wat jeuk waar ik haar mee kan ‘helpen’ :D . Vind ik zo gezellig.

Ze is echt een idioot van een pony. Een vreselijke draak in de omgang met andere paarden. Maar ik benecht gek op haar. Ik wou dat haar poot weer beter was. Ik mis de ritjes met haar... <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:02

heidiLOVER schreef:
Hier gaat het ook wel goed! Weinig te melden gehad alleen de laatste tijd. :)

Pamba is vandaag wel weer naar de dierenarts geweest voor controle of het draven goed gaat. Ze heeft een dikke schieffel waarvan ik me ook afvroeg of dat goed ging, want ik vond haar soms wat stijf lopen, maar dit kon net zo goed van het zadel komen. Nu ze dikker is en minder Spieren heeft zal het vast niet top meer liggen. Ik vond het dus weer hartstikke spannend, maar het zag er allemaal heel goed uit! Dus Pamba mag lekker verder opbouwen met wat minuutjes draf totdat het mij niet meer lukt en na mijn bevalling als ik weer op de rit ben mag ze dan voor een echo en hopelijk vanaf dan ook op gaan bouwen met galop. Superblij dus weer met dit nieuws :) Verder hupst Elza nog lekker naast ons mee en gaat het allemaal zijn gangetje wat betreft de paarden.

Fabster, hoe was het dagje strand?
Sanso, wat een schrik met Viking! Gelukkig was het maar een virus.. Hoe gaat het nu met hem? Helemaal herstelt? Je laatste update klonk lig goed!
Ingrid, fijn dat het zo goed gaat met Kasper! Heb even gekeken en het gaat duidelijk heel goed inderdaad!

Geen dagje strand voor mij. Alles kreupel en ik ook (zweepslag). Helaas. Gelukkig is nu alles wwer op de been. Ik ook :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:29

Cajra inderdaad weer ok. Wou er vandaag eigenlijk weer op, maar was zelf te moe. Osteo is 2 wkn geleden geweest en ontdekte een blokkade van het sesambeentje. Heeft ze los gemaakt. Volgende dag liep ze slechter, maar daarna weer helemaal goed en nie meer beroerd gelopen. Ook niet na allerlei vreemde bokkesprongen. Dus ik ben tevreden. Donderdag er dan maar op. Klein rondje stappen en zo langzamerhand weer wat opbouwen. Kunnen we volgend jaar weer echt aan de slag.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:12

Éíndelijk, na 4-5 maanden blessure er weer eens op. Kort rondje van 3 km langs de weg in stap. Stelt natuurlijk nog geen ruk voor, maar het begin is er. Nu eens kijken hoe haar poot t houdt. Als het goed gaat, kunnen we van de zomer uitbreiden naar 7-10 km. Kunnen we na de zomer tenminste weer aan de slag.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:27

Ik vind Gio echt mooi, maar ik heb ook geen verstand van foklijnen....

Gast Caj weer beter, ben ik stuk ;( . Gisteren van mijn Barok Pinto afgevallen. We gingen bijna met zijn2-en achterover, maar dat gebeurde gelukkig niet. Ik rij met een airbagvest, maar die gebeurde ook niet -:(- . Dus nu een flink beschadigde schouder....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:29

Waarom dekt Gio niet meer?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:49

Nou, Als Amber meeleest, ik ben benieuwd :j . Maar die reden zou logisch zijn, natuurlijk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:17

Amber_ schreef:
Macs schreef:
Oooh dan gaan we gezellig samen de toets maken :))
Ik had die voorbeeldvragen even bekeken en er zaten idd een paar tussen die ik even moest opzoeken :') door mijn studie weet ik wel wat ingewikkelde zaken, maar de volgorde van de bakletters moet ik nog even oefenen hahaha...

Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koe

:D Enige manier dat ik het onthoud haha

Haha, ik ook. Alleen zijn t bij mij flinke boeren ipv Friese boeren :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:13

Wat betekent DNA getest?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:41

Maar ik weet niet wat dna getest is. Dat ie echt fjord is?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:18

Marloes_R schreef:
Fabster schreef:
Maar ik weet niet wat dna getest is. Dat ie echt fjord is?

Ja, en dat het profiel overeen komt met de ouders. Is blijkbaar nodig om aan een keuring mee te doen.

Ah, tnx. Nooit geweten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 09:06

Afbeelding

Mijn gouwe ouwe Leo van (bijna) 29. Hier staat bet rijden ooknstil. Leo is al lang en breed met pensioen en Cajra had/heeft last van haar kogel. Dat gaat nu wel weer, maar iedere keer dat ik een stukje met haar wil stappen, is t óf pokkeweer óf het is mooi weer, maar dan heb ik t te druk. Ik hoop op aardig weer, komende we(e)k(en).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:06

Ik heb geen setjes. Wel zonnebadende fjorden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:15

Vroeger was Cajra veel lichter dan Leo. Maar bij Leo heeft de vergrijzing vast ook toegeslagen :D . Ze hebben nu ongeveer dezelfde kleur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:33

Ik heber zelfs nog 1 staan van 1.37m. Die roep om al die grote fjorden :roll: :=

Mijn andere is 1.42m ook niks mis mee. Niks te koop trouwens. Braaf is die van 1.42 ook niet :D . Maar ik ben erg gek op haar, dus ik neem gaar nukken er gewoon bij. Maar mocht ik ooit weer op zoek moeten, dan zou een brave wel lekker zijn, inderdaad.

Wie is Bir?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:58

linda2008 schreef:
Paardenfan25 schreef:
Wat een leukerd❤️

Zijn er fjorden die dressuur in bak wel leuk vinden? Vaak lees ik in verkoop advertenties , wordt blij van buitenrijden.

De mijne overigens ook hoor

Ik denk dat dat vooral ligt aan wat een paard gewent is ;) :o die van mij word buiten juist enorm onzeker omdat ze alles eng vind (omdat wij het niet regelmatig doen vind ze het spannend), in de bak is voor haar vertrouwd en dan is ze veel enthousiaster :j
Ik denk wel dat er een verschil in karakter kan zitten of een dier graag wil werken. Sommige fjorden doe je een groot plezier als fokmerrie of grasmaaier op de wei, terwijl andere toch wel liever ook wat meer werken :j

Hahaha! Die van mij vindt zichzelf ook een prima gezelschapsaard/grasmaaier. Maar aan haar gewicht te zien, kunnen we dat maar beter niet doen :D . Ze houdt niet van bakwerk én niet van buiten rijden. Dus ze heeft echt pech :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:47

Ik mende wel, maar niet met de fjorden. Met Caj zie ik niet zitten. Dat is met rijden al een uitdaging, soms. Mijn menpony is overleden. Maar tzt wil ik wel weer mennen. Ik vond t erg leuk

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:03

Mijn oudje vond springen écht leuk. Nooit een cross gedaan, maar met Leo had ik t wel aangedurfd. Met Cajra kijk ik wel uit. Daar komen ongelukken van. Die ziet het nut van benen optillen echt niet...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:49

Ik dacht nog wel, dat als fjorden door het stamboek Isabel worden genoemd (en dat worden ze, want dat staat ook in de paspoorten van mijn fjorden), dat het dan wel bestaat. Mss niet technisch ok, maar dat is hoe ze het noemen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:03

Knert schreef:
Nope... Isabel bestaat niet.
Maar kom het idd zelf ook wel tegen

Waarom wordt het dan veelvuldig in de paspoorten gebruikt?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:27

Welnee, je kan er prima op. Blijkbaar is tegenwoordig het ideale plaatje, dat je benen niet onder de buik vandaan mogen komen. Waarschijnlijk met dezelfde mode meegekomen als de steeds grotere paarden fokken. Zolang je niet mee kan lopen en je gewicht niet veel te veel is, is er niks aan de hand. Dat mensen het niet in het modebeeld vinden passen, moeten ze zelf weten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 06:25

linda2008 schreef:
Kan prima :j ik vind persoonlijk wel dat je je beugels enorm lang hebt, als je die wat mooier op maat maakt, ziet het er ook al heel anders uit :)

Ik ben ook erg van de lange beugels. Persoonlijk vind ik korter echt geen gezicht :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:55

Knert schreef:
Voor de echte liefhebber is mijn fjord dus beschikbaar. Maar dan echt alleen voor de echte liefhebber die om kan gaan met een ijverige werklustige fjord van 1.56.

Ik zag m. Hij is net even te vroeg. Het lijkt erop dat ik mijn fjord moet laten inslapen. Volgende week neem ik beslissingen. Maar fjorden zoals die van jou zijn meestal zo weg. Dus ik denk dat ik te laat ga zijn. Maar mocht het niet zo zijn, neem over een week of 2 gerust contact met me op.