Ras van de maand: Pura Raza Espanola (PRE)

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 01:08

Ik heb sinds 2014 een Spanjaard in mijn bezit. In de tussentijd hebben we heel wat meegemaakt. Wat mij in tegenstelling tot andere paarden opvalt is dat hij mega mens gericht is. Vreemde mensen kijkt hij van een afstandje aan. Vanwege zijn nieuwschierigheid zal hij wel dichterbij komen. Toen ik heb net had was dat niet zo. Door vreemde niet te benaderen.

Hij wilt oprecht behandeld worden want hem houd je niet voor de gek. Als er iets is zie je dat meteen aan hem. Dan kruipt hij in zichzelf.

Hij heeft iemand nodig die hem begeleid. Die hem laat zien hoe het gaat en dat het niet eng is. Totaal geen stoer paard dus.

Hij is de grootste spiegel van allemaal. Jij niet lekker? Ik niet lekker. Jij blij? Ik blij.

Wat mij opvalt is dat de pre aangeschreven en gezocht wordt door veel recreatie ruiters. Als iemand aan mij zou vragen of de pre daarin past, al is het vanwege dat ze makkelijker zitten. Zou ik dan ook nee zeggen. Vanuit mijn ervaring: ze zijn vurig, temparementvol, mensgericht, gevoelig tegen overgevoelig aan, maar o zo lief. Houd van aandacht. Altijd in de gaten houden want hij staat zo omgedraaid. In tegenstelling tot mijn andere paarden.

Een ontzettende pleaser. Hij zal door gaan tot hij neervalt om je te geven wat je wilt. Maar alleen als hij je snapt. Anders gaat hij andere dingen doen.

Na al die jaren is hij ontzettend veranderd en is het echt mijn maatje. Voor hopelijk nog een flinke tijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten