Ras van de maand: Pura Raza Espanola (PRE)

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

neile

Re: Ras van de maand: Pura Raza Espanola (PRE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:13

Licht en gevoelig, wendbaar, soepel, mensgericht en de fijne karakters blijven zelfs onder stress hanteerbaar en laten de stress snel los eens het gevaar gepasseerd is. Hengsten zijn in vergelijking met andere rassen echt veel beter hanteerbaar. Kijk maar naar de morfologiewedstrijden, waar hengsten zij aan zij naast elkaar moeten wachten in de binnenpiste voor ze hun rondje moeten doen. In Spanje rijden er kinderen met hengsten op feria's.

Uitzonderingen zijn er altijd.

8 jaar geleden in het ras gerold en blijven plakken. Eerst andalusiërs bijgereden, uiteindelijk mijn eerste eigen droommerrie gekocht maar zij is helaas veel te jong op vierjarige leeftijd overleden. Nu mijn tweede merrie gekocht, waarmee ik afgelopen jaar ook heb deelgenomen aan de morfologiewedstrijd. Ik hou van het ras en mijn hart loopt er van over. Voor mij zéker niets anders meer. Ze zijn voor mij het mooiste en het fijnste paardenras.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio - Rust zacht mijn mooiste vriendinnetje...
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten