Friese paard voor Indonesie

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:11

MiltonK schreef:
Bedankt voor de info !
Ik kom uit Noord Brabant; zijn er ook exporterende fokkerijen in het Zuiden ?
Is er een prijs/kwaliteit verschil tussen Friesland en de rest van het land (want ik neem aan dat de meeste Friese paarden in Friesland leven) ?

???? :') :') :') :')

Tegenwoordig is het wat makkelijker om een paard te vervoeren dan vroeger hoor... Gewoon met auto en trailer... Of vrachtauto for that matter :')

Een goed paard is overal duur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:26

xanette2018 schreef:
:') :') :') ik haak even hier op in
indonesie is met geen enkele auto en trailer te bereiken :') :')

Moet je wel even lezen waar ik op reageer :+ :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:50

lieveli schreef:
xanette2018 schreef:
jij hebt het over vervoeren naar indonesie….daar antwoord ik ff op... :') :j

Je leest verkeerd. Janine bedoelt dat er door heel Nederland Friezen worden gefokt en verkocht.

Danku... begrijpend lezen is een vak...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:02

Steeph schreef:
Maar ze heeft het over een paard vervoeren, en dat paard zal toch echt naar Indonesië moeten een niet naar Brabant :')

Goed, ik zal mijn opmerking even toelichten.

Het gaat toch om de verwachting van TS dat de meeste Friezen in Friesland leven :')

Bizar, zeer recent lid geworden van Bokt, meteen het juiste subforum vinden en dan deze veronderstelling hebben. Kan wel Googlen, doet dat niet. :+

Bovendien vind ik het een vrij typische gedachtengang van iemand die een paard zoekt voor een kennis in Indonesië. En dan blijkt dat deze persoon niet bereid is om buiten zijn/haar 'provinciegrenzen' te gaan kijken.

Klinkt mij niet echt als een serieuze koper.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:46

Ensueno schreef:
Voelt het nou goed om iemand zo naar beneden te praten?

Ts maakt een aanname die misschien wel, misschien niet goed is. Ikzelf heb meer met Shetlanders en zie en hoor bij keuringen dat de ene provincie het veel beter doet dan de ander. Dan is het toch niet zo’n gekke aanname dat dat bij Friese paarden ook zo is?

Als iedereen zich een beetje meer in een ander zou verplaatsen, zou de wereld een stuk mooier zijn :)

Iemand naar beneden praten? Ik ben gewoon zeer kritisch op de vraag in dit topic.
En volgens mij vrij terecht ook.

Met name ook omdat ik wel eens het een en ander hoor over de export van Friesen, van zeer dichtbij... En dat gaat echt niet om 50 kilometer meer of minder... en zéker niet over 5000 euro meer of minder.

En buitenlander met serieuze interesse in een Fries, weet heel eenvoudig de juiste mensen te vinden via Google. En die weet ook om wat voor bedragen het gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:06

xanette2018 schreef:
nja sorry maar indische mensen hebben geen niet erg veel kennis van paarden omdat ze daar anders met paarden omgaan....die worden daar als vervoersmiddel gebruikt en niet echt als parade paardjes zoals we dat hier in NL doen :') :') :j

Sorry, even ter verduidelijking voor mij, maar jij denkt nu echt dat ze met die doeleinden een Fries uit Nederland importeren en daar duizenden euro's voor neertellen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie