[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:31

Nooooo? :(

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:14

Voor mij werken _O-
Maar kun je niet gewoon opvlechten

Granoek
Blogger

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:00

Oh ik zie dat jewemm dezelfde uitleg geeft als ik in pb haha, maar je krijgt dikke staarten ook prima strak gevlochten :D
Hier ook even Dex zijn show kontje tonen want ik was echt trots op die vlecht :D
Afbeelding

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:09

Ik heb dat ooit volledig met foto’s ergens geplaatst stap voor stap, zal eens zoeken haha

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:15

Ik verleng de staart door op het einde 2 touwtjes raffia per streng van de vlecht mee te vlechten, zodat er later zeker niks terug uit de vlecht schiet.
Afbeelding

Met ijzerdraad heb ik een lange lus gemaakt, die steek ik bovenaan net achter de vlecht door, dis tussen vlecht en staartwortel
Afbeelding
Afbeelding

Op het einde van de staartwortel laat ik die terug onder de vlecht er uit schieten, echt zo dicht mogelijk aan het einde van de wortel, bij Dex is dat zowat halverwege de vlecht
Afbeelding

Dan haal ik de vlecht die ik dis met raffia verlengd heb (en hier te kort had afgeknipt) door die lus
Afbeelding

En trek ik boven aan hetuiteinde van de lus, zo glijdt het onderste deel als het ware achter het bovenste deel in, tussen de vlecht en de wortel. Met je hand begeleid je deze zodat hij mooi schuift en je staart niet uit de lus schiet terwijl je hem omhoog hijst
Afbeelding

Hier zie je hem deels al achter de vlecht ingewerkt. Dit laatste stuk moet je met hand wat helpen, beetje samenduwen zodat het past
Afbeelding

En weg staart! THAT ASSSS <3
Afbeelding

De raffia komt er dan als het goed is aan de bovenkant uit, die heb ik op de show in een knoop rond de ‘bun’ gedaan zodat hij zeker niet terug omlaag kan schieten. De bun is de knot die je aan de bovenkant maakt

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:01

Ja mij is het zo geleerd en ik heb het ook geprobeerd met dat touwtje maar dat zat me hele tijd in de weg tijdens het vlechten en dat bleef maar mislukken haha

Die bun hoef je inderdaad niet te maken, als je dan gewoon bovenaan in de raffia een knoop legt kun je met een touwtje rond de staart die knoop vastleggen zodat hij niet omlaag schuift.

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:47

Je hebt een hele lange lijst in pb :')

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:45

_mexx_lady_ schreef:
Oke, ben ik weer.
Ik wil dat paard, zo ver zijn we al. Een vet geregeld in Aberdeen die ter plaatse kan gaan voor een pre-purchase examination.

Maar, het transport. Wat is dat een duur grapje joh! Ik heb ondertussen offerte gevraagd bij ETA en Gelissen in Echt maar beide komt dat uit op 1000 pond en 1000 euro.
Weet iemand misschien nog een transportfirma die in de UK paarden ophaalt? Ik heb al een keer gegoogeld maar veel blijft er niet over.
Zelf halen wil ik wel maar heb helaas geen camion en BE rijbewijs. Trailer voor zo een lang stuk lijkt me niet echt comfortabel en ik ken ook niemand met een B-camionnetje.

Ik heb ETA gebruikt en was nog minder dan de helft kwijt voor Duke.. Maarja Aberdeen is een stuk verder dan Manchester dus dat zal misschien daardoor wel komen?
Ik had nog een firma destijds gecontacteerd maar ben de naam kwijt, zal even zoeken

Heb die reactie ook getemd

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:57

JEEEEEEEJJJJ!! *\%/* *\%/*
Proficiat!! Wat is ze mooooooi, prachtig ook die staart!
Hou je het veulen zelf?
Volgens mij zitten wij dicht bij elkaar, dan wil ik eens foto’s komen maken :D

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:31

Ja maar de kleur bedoelde ik ahaha, die lengtes valt mij al niet meer op :D

Wanneer komt ze?

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:55

Jipslewe schreef:
Wat leuk dit topic!
Ben net maar liefst 1 dag trotse eigenaresse van een prachtige clydesdale merrie! Heb helaas nog niet echt mooie foto’s dus die plaats ik later!
Maar ook een vraagje;
Wat voor zadel gebruiken jullie? Zoek een goed dressuurzadel dat breed genoeg is. Liefst niet té duur (1500 max) of 2e hands (maar dan kom je snel op verwisselbare boom want brede bomen zie ik niet zo vaak voorbij komen, maar vind wintec/kent en masters niet zo fijn). Ben erg benieuwd wat jullie op je paardjes hebben liggen!
En wat hebben jullie allemaal knappe paardjes <3 <3

Euhm hallo.
FOTOOOOO'SSS ???? <3

Ik heb trouwens een ideal zadel, model Grace. Vaste boom maat 33,5 of 34 zoiets, super fijn zadel :) Ik heb hem alleen moeten verhogen want NOG dikkere kussens bestaan blijkbaar niet binnen mijn budget

Afbeelding

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:05

Ik ben ook nog steeds hebberig naar een bruine bates of isabell werth :~ :~
Maar ik heb alweer veel te veel geld uitgegeven :')

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:15

Nadiine__x schreef:
Granoek schreef:
Ik ben ook nog steeds hebberig naar een bruine bates of isabell werth :~ :~
Maar ik heb alweer veel te veel geld uitgegeven :')

Ik zag laatst dat mijn oude isabell weer te koop stond, maar denk dat hij ondertussen al weg is.. :=

Voor mijn zwarte isabell op akkie heb ik gewoon een fijne gell seatsaver aangeschaft, want eerlijk is eerlijk, na 8km bosrit krijg je wel een zere bibs op wintec! _O-

Maar de bates echt niet, heeeerlijk zadel! Heb hem nog op proef maar ik denk dat ik hem overneem <3

Ah verdorie!!

Ik rij wel eens vaker op mijn zus haar paard en die heeft ook een wintec maar dat houd ik echt geen 8km vol hoor. Een half uurtje is prima maar dat zou het voor mij ook echt niet worden, wist niet dat die isabell ook zo hard was?
Lijkt wel een plank waar ik op zit. Maar komt nog eens bij dat het zadel voor mijn billen eigenlijk ook te groot is dus ik zit ook niet echt er in, meer er op.

Ik had voor de trekpaarden vroeger een Daslo, dàt was pas een heerlijk zadel. En die had ik 100€ betaald ofzo _O- Maar hij paste Dexter niet, die had te weinig schoft. Baal ik nog steeds van :')

Ik heb overigens hiervoor wel een Tekna gehad, dat was ook een super fijn zadel! Paste Dexter ook super fijn, kort zadel maar breed genoeg in de boom (verwisselbaar)en kussens en was kunststof.
Maar ik mocht toen deze eens lenen omdat ik voor een optreden met de trekpaarden een zwart zadel moest hebben en deze ideal zat net wat dieper en dat vond ik wel prettig. Dus tekna weg gedaan, ideal overgenomen, en ja hoor ook hier nog steeds spijt van want ik vind bruin toch echt wel heel mooi _O-

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:26

Zo knap <3

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:04

Die pig oil is niet alleen preventief, zeker voor die korsten kun je het toch gebruiken. Ik heb hier nog staan, als je wil mag je wat halen om te proberen.

Voor de mijten doe ik eerst proberen met dectomax, is nog maar zelden voorgekomen dat dat niet werkte hier. Als het niet werkt, was ik met sebacil of sarnacuran maar die is enkel nog oo voorschrift te krijgen

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:06

Ik ook niet geschoren, gewoon goed inmasseren.
Dectomax moet de dierenarts doen, niet alle dierenartsen willen het gebruiken.
Pig oil bestel ik bij ruitersportimport.nl en zwavelpoeder is van Jacob hooij dat kun je op verschillende plaatsen bestellen normaal gezien

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:27

Ahhh meen je niet!! :( :( ervaring leert me dat ze het echt niet zo erg vinden om een tijdje niks te doen.
Edit: ( als dat het enige zou zijn natuurlijk)

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:54

Oh hier komt mijn collectie:
Voor Dexter heb ik deze omdat ik graag zo’n Engels type hunter bridle wilde en die is echt meer dan ruim genoeg en was super cheap bij agradi
Afbeelding
Dit is hetzelfde hoofdstel maar beter zichtbaar, alleen op een van mijn vriend zijn trekpaarden
Afbeelding

Deze was van Dexter en is dan over gegaan naar Duke toen ik bij Dexter het dressuur gebeuren had opgegeven. Super fijn ding! Maar ik vond die hierboven mooier :o

Afbeelding

En vandaag heb ik deze gekocht in de hoop dat hij zowel Dexter als Duke zou passen, omdat beide niet blij zijn met sidepull. Hij past Duke perfect! Maar Dexter is hij te klein, ze bestaan ook in maat Shire en denk dat die echt perfect zou zijn, maar die was niet in de winkel afgeprijst :P

Afbeelding

Grote kans dat ik diezelfde voor Dexter ook nog haal haha

En dan heb ik nog 2 menhoofdstellen liggen van ideal, zonder oogkleppen. Die heb ik ook nog een tijd gebruikt om te rijden toen ik geen grote maten kon vinden van normale hoofdstellen. Vind die nog steeds heel mooi maar zijn zo zwaar om te dragen altijd haha

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:21

VogeltjeM schreef:
Ik heb de FRA pariba (sidepull) voor de oudste, maar de pasvorm is niet helemaal ideaal.

Ik heb voor de jongste de micklem multibridle maat Xfull gehad, maar die paste helaas na een tijdje niet meer. Nu ben ik op zoek naar een nieuw bitloos hoofdstel met een goede pasvorm, maar dat is nog niet zo makkelijk..

Granoek ik vind dat Engelse hoofdstel van jou echt heel mooi!!

Thanks! Ik vind hem ook heel mooi, gebruik daarom die micklem ook niet meer echt.

Ik heb een hele tijd geleden ook de Lato gehad, echt een fijn ding!
Toen weg gedaan omdat ik het nog niet durfde, had Dexter pas een paar maanden toen. Heeeel lang spijt van gehad!
Heb toen een andere side pull gekocht maar Dexter bleek die druk op zijn neus niet te waarderen.

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:11

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:24

Akelig herkenbaar dat... :+

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:49

Ohhh super spannend!
Ik zou inderdaad wel zeggen dat ze naar een grote groene paradijswei gaan ofzo, gewoon voor de zekerheid :P

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:37

Yess wij zijn gewassen en ingestopt, klaar voor!

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:29

Ja we zijn zelfs eerste en tweede geworden! Van de twee :=
Duke heeft gewonnen! Ik geloof het zelf nog niet helemaal haha

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:41

Nadiine__x schreef:
Was. Leuk ze in het echt te zien anouk! Fan van dexter was ik natuurlijk al, maar duke word ook errrg knap! <3

Ah dankjewel!
En bedankt nog voor de interventie :=

Esmeralda was heel fijn jullie ook eens te zien! Kate zag er prachtig uit !

Daphara schreef:
Sorry, sorry, sorry dat ik er niet was. Ik had een onverwacht iets wat er tussen kwam.
Volgend jaar nieuwe poging!

Ik heb gezegd dat ik een jaar oversla maar ben alweer aan het twijfelen haha