CPL topic

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

mindful

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:43

Ja ik heb het over de dectomax spuit, ik dacht dat iemand de opmerking gaf dat die ook moest herhaald worden, daarmee

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:03

hoi iedereen, heb even nagevraagd wat er zoal in zit en dit is het antwoord:

Hippalgo Zero is een muesli zonder hele granen maar met veel structuur, kruiden en zaden. Bv zonnebloempitten, wortelvlokken, rode bietvlokken, luzerne, … . Het bevat een laag suiker- en zetmeelgehalte en een hoog vetgehalte. Om deze reden aan te raden aan alle paarden die gevoelig zijn aan suikers bv, hoefbevangen, insulineresistentie, EMS, cushing, …. Maar ook paarden gevoelig voor maagzweren. Nog iets uniek in de Zero is “cel-protect”. Dit is een product op basis van druivenpitten dat de oxidatieve stress in de cellen van het lichaam gaat verminderen. Verder is er ook nog pro-en prebiotica aantoegevoegd.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:16

is er niemand die Finecto gebruikt? Ik ben mijn jongste van 2,5 jaar nu aant ontgiften en wil er dan mee starten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:27

ja het is heel duur idd, ben het enkel zo beu om altijd weer die chemische brol te gebruiken, haar weerstand is al zo kwetsbaar
als jede naam terug weet Jaan, graag :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:26

Jaan81 schreef:
mindful schreef:
als jede naam terug weet Jaan, graag :j

Had je op FB getagd, gezien?
Diatomeeënaarde :D schijnt echt heel fijn te zijn. Ga het een dezer weken eens allemaal op een rijtje zetten en bestellen.

ja!! heb het gelezen, kga me er nog in verdiepen, druk druk druk.
Ik wil iets vinden, ze schuurt elke dag, stampt ook soms. Het is mijn eerste en ik weet het echt niet meer

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:33

Duhelo schreef:
ik ging net zeggen, voor pssm1 kan je niet veel meer doen dat het dieet aanpassen, en als het goed is zijn onze cpl'ers al op de goede weg.
Mindful: wat geef je nu van voer? niet meer die quatro?

nee hoor, ik geef nu het nieuwe voer van Mijten
https://www.mijten.be/nl-nl/hippalgo-zero-vp%20115%2020

er had iemand op gereageerd dat er melasse in zit volgen voervergelijk, ik heb contact genomen met de leverancier en dit is verkeerde info, ze zijn er aan bezig om alles door te geven. Het product is nog maar van januari '19 in de winkel. Ik heb het sinds december al via mijn leverancier

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:35

mindful schreef:
Duhelo schreef:
ik ging net zeggen, voor pssm1 kan je niet veel meer doen dat het dieet aanpassen, en als het goed is zijn onze cpl'ers al op de goede weg.
Mindful: wat geef je nu van voer? niet meer die quatro?

nee hoor, ik geef nu het nieuwe voer van Mijten
https://www.mijten.be/nl-nl/hippalgo-zero-vp%20115%2020

er had iemand op gereageerd dat er melasse in zit volgen voervergelijk, ik heb contact genomen met de leverancier en dit is verkeerde info, ze zijn er aan bezig om alles door te geven. Het product is nog maar van januari '19 in de winkel. Ik heb het sinds december al via mijn leverancier

en ja ze schuurt enkel aan de benen, ook soms met de kont tegen haar deur of borstel maar niet zoveel. Die arme dieren hebben ook zo'n zotdikke vacht :(

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:08

Onze oudste merrie is idd vermagerd sinds ik de zero geef, die ga ik een slobber ofzo bijgeven. Pavo vital is voor mij ook het makkelijkst. In de zomer geef ik ook enkel vitaminen. Ik meng de zero met opti form

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:37

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:16

Jackytje schreef:
Hah ben het al tegengekomen ook. Geen ervaring mee en ik vind t te duur om even te testen..

Hier gaan zaterdag eindelijk de sokken eraf van mijn ruin en hoop dan te behandelen met het anti mijten poeder spul van de Aveve. Ben benieuwd.

a echt, hebben die dat? Heb je foto?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:06

Duhelo schreef:
Lijkt me dat je met een neutrale babyshampoo en dezelfde olie te kopen goedkoper kan uit zijn.
Waarom zou je die combi niet gebruiken zorro?

Slim! Maar dan nog een site vinden waar je die kan kopen, ja Zorro, waarom gaat dit kwaad doen?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:30

superbedankt Jackytje, het is plantaardig gewonnen, lijkt me goed :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:55

Jackytje schreef:
Jep en ik dacht gelezen te hebben in enkele wetenschappelijke artikels dat Pyrethrinen wel degelijk goed zou werken, dus ik ben benieuwd. Ik heb ze gelijk er wel alle 4 mee in gepoederd. Wel even opletten met inademen. Had er enkele in de stal gedaan en moet toch in m'n neus terecht gekomen zijn, pikken dat dat deed :')

Ik ga het na 10 dagen nog eens herhalen ook. Ik hoop zooo hard dat het werkt want dit spul is gewoon super handig en gebruiksvriendelijk. Zeker ook voor in de winter.

ja idd, soms denk ik, te mooi om waar te zijn :')
die van mij is niet geschoren, geraak je makkelijk tot aan de huid of moet dat niet?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:04

Er zit wel een versterkend middel bij omdat pyrethrum alleen maar een korte werking heeft, las ik:

Deze pyrethrinen breken zeer snel af en worden daarom gemengd met piperonylbutoxide om de afbraak te remmen en de werking te versterken, bijna altijd in de verhouding van 1 op 4 of 5. Veel meer piperonylbutoxide dan pyretrum dus!
De nieuwe producten zouden PBO op plantaardige basis bevatten omdat het zo belastend was voor het milieu, vind je daar iets van terug op de bijsluiter?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:52

Ok dankjewel, het is idd een heel pak makkelijker zonder sokken :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:51

Super Jackytje, kga het ook proberen als het afkrabsel positief is. De veearts is geweest daarstraks, ben benieuwd, nog niks gehoord, hij ging bellen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:22

mindful schreef:
Super Jackytje, kga het ook proberen als het afkrabsel positief is. De veearts is geweest daarstraks, ben benieuwd, nog niks gehoord, hij ging bellen.

hoi iedereen, afkrabsel is positief voor schurftmijt Chorioptes
ik heb hem gevraagd of ik de Zerox-P mocht gebruiken en dit is geen probleem bij paarden.

@Jackytje
Is het resultaat goed bij jullie ondertussen?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:55

Jackytje schreef:
Ik heb gisteren voor de 2de keer behandeld dus ik wacht nog even af voorlopig.

En schuurt ze minder? Ik moet zeggen van sinds ik het voer naar de zero van mijten veranderd heb dat ze drogere benen heeft, minder wondjes ook

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:51

ik geef in de winter zowiso wat vitaminen extra, Ze staat mooi en met een glanzend vacht(je) dus ik denk wel dat ik goed bezig ben, het verschil is toch te zien.
Wat voer jij weer Jackytje?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:30

in veel voer zit melasse, ze doen dat om het smakelijker te maken en te binden dacht ik

daarnet het poeder op de benen gedaan, wat een werk, heb bijna evenveel binnen als er op haar sokken hangt :')
Zou je dat poeder niet wat mogen bevochtigen om aan te brengen?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:10

ja heb ook op de staartaanzet en wat op de rug gedaan, het is idd moeilijk te doseren.
Ik ben denk op de helft gestopt = 200 gr zoals ze als maximum dosis voorschrijven, denk wel dat ze zo'n 700 kg weegt.
Ik ga eens proberen of ik het poeder in een grote spuit van 50ml krijg en zo tussen de haren kan 'opspuiten'
Er gaat veel verloren vind ik als je inwrijft

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:55

@Dominique, deze Afbeelding
Afbeelding
Is echt een gedoe met deze bus. Heb kleine gaatjes geprikt in de aluminium afsluiting maar het is moeilijk om tussen de haren te mikken. Ook onhandig om vast te houden. Heb je een foto?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:17

oooh dankjewel! Jaan en Dominique
ik had het nu in een drinkbus gedaan, geen idee of dat gaat lukken
vandaag schuurde ze nog altijd erg met haar benen, wanneer mindert dat? of zou ik opnieuw beginnen?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:56

Gloa schreef:
Ik doe hier regelmatig met de uitdun kam de sokken van mijn trekpaard borstelen. Daardoor wordt het geen enorm dik verstikkend pakket en blijft er ook geen vuil in hangen.

hoe en met welke kam verdun jij ze? Ik wil dat ook doen, dacht anders de buitenkanten van de sokken te scheren en gewoon in het midden wat te laten staan?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:45

kunnen jullie cydectin zo kopen zonder voorschrift?
Mijn veearts koopt een 5 liter bus en geeft me dan voor drie maanden mee, ik heb laatst 24 euro betaald dacht ik, vrij goedkoop dus. Hij raadde mij aan om maandelijks toe te passen in het begin, dus 1 x per maand, 3 maanden na mekaar