Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:03

_Zsazsa_ schreef:
We hebben even een goed gesprek en ze bleek vanaf het begin af aan al niet lekker te lopen dus ik weet niet wat er nu gaat gebeuren. Ze wist in elk geval van veel dingen niet af. als ik plek en geld had kocht ik haar meteen terug. Maar ik heb geen paarden meer aan huis.. helaas.

Vervelend... Staat de advertentie nog altijd online?

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

CalipsoLover

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:13

Oh wat een knapperd! Leuk dat je zo'n gevoel bij hem hebt! Ben zelf ook geen held te paard, en twijfel ook nog altijd tussen KWPN en PRE.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:25

Voor mij persoonlijk vind ik de korte typische pasjes van een PRE niet altijd mooi ogen en fijn. Ik ken maar weinig PRE's die uitgestrekt kunnen draven. Iets waar een KWPN veel minder moeite mee heeft. Maar verder vind ik ze fantastisch knap, veel mooier in proportie en hun karakter is vaak ook heel aangenaam.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:31

_Zsazsa_ schreef:
@ Calipsolover, dat korte en krabbelige wordt er nu al een hele tijd met succes uitgefokt en meer ruimte in het voorbeen kijkt nu bijna elke fokker wel na. Vergeet niet dat Spanjaarden hun paarden wel ‘kort’ rijden en vanuit daar krijg je hectiek. Als je zelf een paard zadelmak maakt zie je niks van die hectiek terug. Dat ze een andere manier van bewegen hebben klopt wel maar ze hebben juist vaak heel veel schoudervrijheid.

Ja, weet dat het vaak te maken heeft met hoe het paard gereden is. Jammer eigenlijk dat ze het zo doen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:26

Ben ik het ook 100% mee eens. Maar merk dat 9/10 PRE's die ik tegen kom die te koop staan op die manier gereden zijn. Jammer.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:03

Ik kom hier nog eens binnen vallen. Ik vind het als maar een duurdere markt worden en het idee van een nieuw paard komt als maar dichter bij. Tot ik begin te kijken, want op wat voor prijzen stoot ik...

Mijn eisen liggen in mijn ogen niet erg hoog maar ook zeker niet laag en ik heb al een mooi budget. Wat wil ik? Liefst een PRE, lusitano of gewoon een KWPN als in de eerste twee niks te vinden valt. Het mag zelfs een cruzado zijn. Een paard met potentieel voor toch zeker M niveau. ZZ internationaal is niet de bedoeling. Kleur niet van belang, tussen de 3-8 jaar, mag onbeleerd of net ingereden zijn dus er mag nog wat werk aan zitten, minimum 1.60m, RX volledig goedgekeurd, voorkeur gaat naar een merrie. Mijn budget liefst onder de 7000-7500. Toch stoot ik telkens op paarden die boven dit budget liggen en dan nog niet eens ingereden zijn, neen zeker niet allemaal maar toch veel. Ik ben ook nog niet echt actief aan het zoeken maar ik kijk wel veel rond. Ik kocht mijn paard ruim 4 jaar geleden en toen lagen de prijzen veel lager. Ligt mijn budget te laag volgens jullie of mijn eisen te hoog?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:14

Tessebes schreef:
Ik ben ook zoekende in dezelfde groep en hetzelfde budget. Kwaliteit betaal je voor en er is heel veel troep. Ik weet eventueel een merrie die mijn smaak niet was. Stuur maar een pb.

Nee dankjewel, ik krijg ook zeer veel dingen van mensen doorgestuurd maar ik kijk dus nu nog gewoon even rond ipv echt al te kijken en te testen. Mijn paard dat op vervroegd pensioen is heeft wss een nieuwe fijne plek gevonden, dit moet ik sowieso eerst afwachten voor ik weer een paard kan aankopen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:26

Ach, heb nu zo'n leuke PRE voorbij zien komen. := Een donkerbruine, 6 jaar, 1m62, binnen mijn budget en hier een kwartiertje vandaan. Prachtig paard. We hadden afgesproken om pas vanaf januari/februari rond te kijken. 8)7 Maar heb toch al even een berichtje gestuurd. Normaal gezien kijk ik ook niet naar de advertenties, maar zocht iets op 2dehands en zag hem voorbij komen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:06

opisop_shop schreef:
Even gezocht. Die met die bles? Wel een leukerd idd.

Idd die met de bles. Ik wacht nog op een antwoord of ik deze week kan komen kijken. Anders gaat het waarschijnlijk te laat zijn (ik vertrek tot 5nov op vakantie) want denk dat deze een heleboel reacties zal krijgen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:47

Hij is helaas al gereserveerd door iemand anders...

Hele mooie foto's Jenara! <3

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:26

Wat een ongelofelijke knappe paarden komen hier weer voorbij! <3
Ik ga binnenkort hopelijk een keer kijken bij Adelante Stables, ben zo benieuwd om echt op zoek te gaan. Wel bang dat ik niks ga vinden...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:56

Ik weet niet of jullie mijn post nog herinneren, maar de PRE waar ik dus helemaal zot van was, en na 1 dag al gereserveerd was en na een week verkocht, kom ik nu terug tegen op 2dehands maar dus voor 1500 euro meer. De advertentie luid 'te koop wegens tijdgebrek'. Nou, dat paard is dus nog geen 1,5 maand geleden verkocht. Heb degene die hem toen verkocht (was particulier en werkt in het bedrijf van een goede vriendin van me, ken haar zelf niet maar dus wel contact gehad) hier toch ook even van op de hoogte gesteld.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:58

Maartje_M schreef:
Ja zo is het leuke handel. Want degene die hem niet eerder gezien hebben, die geloven dat natuurlijk meteen :=

Ja de vorige eigenaar heeft me dus ook geantwoord en bedankt om het te laten weten. Zij snapt er ook niks van, aangezien ze haar paard ook niet zomaar naar de eerste de beste deed. Maar zij zegt ook dat het wss om de winst zal gaan. Jammer is dat want dat verdient dat paard echt niet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:57

Geen idee. Heb momenteel blok en examens en zou daarna eigenlijk actief op zoek gaan. Ik denk wel dat als hij nog online staat als ik klaar ben met mijn examens ik een keer een berichtje ga sturen. Krijg alleen al van de advertentie de kriebels. Paard is nog geen 1,5 maand geleden verkocht en staat er bij "wegens tijdgebrek". Dan koop je toch geen paard?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 23:24

Als ik ga kijken laat ik het sowieso weten!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:53

Edit: Hij staat er intussen al niet meer op. Had kort contact gehad met de verkoper en die zei dat er pas de 31e iemand kwam kijken, dus misschien heeft ze zicht toch bedacht of is hij al terug verkocht.