Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:57

Heel vreemd vind ik het niet om al te gaan kijken/oriënteren, maar het gevaar bestaat dan wel dat je hét paard al tegen komt zonder dat er plek/tijd/ruimte/geld voor is.

Ik weet nog goed dat ik op een woensdag tegen een vriend vertelde dat het nog te vroeg was voor een nieuw paard na het verlies van mijn vorige paard.

De donderdag zag ik de advertentie en zaterdag ben ik gaan kijken en heb ik ze gelijk gekocht.

Klein detail: Al denk je alles geregeld te hebben, soms krijg je toch onverwachte zaken op je pad. De maandag nadat ik mijn 'impuls aankoop' deed ging mijn werkgever failliet en was het best een spannende tijd :') , maar het is allemaal goed gekomen :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:29

Haha, zó herkenbaar. Je ziet echt gedachtewolkjes boven hun hoofd hangen.
Indy heeft ook overal een mening over en dit kun je echt zo duidelijk aan haar zien.
Dat kan ik nou juist zo ontzettend waarderen aan haar :)

Maartje, gave foto (still) hoor :D Knappe merrie!

VisibreTeam schreef:
Nou dat viel niet tegen :wow:
Nét echt :))
[ [url=m/3FdTjv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wulsk1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed!! En wat toont hij véél groter dan 1.60m btw! Mooi tuig ook <3

Keeyzie, wat een prachtige plaatjes zeg! <3

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:54

Schrikken zeg Robijntje!!! Veel beterschap!!

Fluffyfox, balen van de wond! Maar gelukkig geneest het voorspoedig :-).

Fading, wat goed joh! Ga je vaker rijden met Tulia of was het zomaar eenmalig?

Hier hebben we ook een rotweek achter de rug. Ruim een week terug is er een paard weggegaan op onze stal en sindsdien werd Indy elke dag wat stiller, ging minder eten, stond uiteindelijk alleen nog in de hoek van haar weitje met haar hoofd te slaan.
Dus na flink overleg met mijn stalgenootje staat ze nu sinds deze week samen met een ander paard van stal en nu knapt ze gelukkig weer op. Ze eet weer, ze vertoont geen zenuwachtig gedrag meer.
Gevoelige types zijn het...

Afbeelding
Zo blij dat een mens kan zijn als ze eindelijk weer willen eten... ze had zichzelf voorzien van een modderbad trouwens :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:40

TessJazz schreef:
Jeeeej wij hebben gisteren onze winstpunt in het M2 gehaald!![ [url=m/gFmx0n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie set zeg! En gefeliciteerd met de winst in de m2 :D

Ik duim voor je dat ze goed loopt Robijntjah!

Keeyzie, Hugo is dus ook zo'n gevoelig type!

Hier wil het nog steeds niet echt lekker gaan.
Indy is vorig jaar positief getest op pssm2. Dieet aangepast en sindsdien niks geen problemen meer. Nu vorige week stress gehad en nu echt overduidelijk symptomatisch. Echt enorm balen. Hopelijk is ze snel weer door deze periode heen. Ik hoopte stiekem dat die test niet klopte en dat ze een eiwit tekort had gehad... maar ik vrees dat dat wishful thinking was -O-

Dais_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:00

Wat een dotje *smelt*

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:40

Begrijp ik het goed dat je hem dus niet koopt mocht hij schimmel zijn?

Goh, ik weet niet of ik dat zou kunnen. Ik roep ook altijd dat er hier geen schimmel komt, maar als je een klik hebt met een dier... dan is schimmel ineens zo'n ding niet meer. Ik heb 2x in mijn leven een paard gekocht en 2x totaal iets anders dan ik zocht en nooit spijt gehad :-)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:42

Jenara schreef:
fluffyfox schreef:
Het gaat niet om de hoek.
(Stom zinnetje he)
Iets daar triggert bepaald gedrag. Daar geef jij waarschijnlijk bewust of onbewust een bepaalde reactie op en dan gaat meestal een balletje rollen.

Wat is haar reactie. Is die altijd hetzelfde. Of wisselt dat nog?
(Rennen/staken/opblazen/afsluiten/?)
Kan ze nog buigen op die momenten?
Kan je nog connectie behouden of ben je echt alles kwijt?

Lastig punt hoor, heb wel wat ideeën.
Maar wel lastig zonder beeld ervan.

Dat is het gekke net, het was volledig weg, ik dacht dat ik het opgelost had en nu begint ze weer van voor af aan. Dus ik zou niet weten wat ik er precies doe dat bij haar een reactie uitlokt, aangezien ze het een week geleden helemaal niet deed.

Haar reactie is altijd vertragen richting hoek (of willen omkeren, het ene moment is het "enger" dan het andere) , langs de hoek er enorm naar kijken, dus aandacht weg van mij en dan weer versnellen eens ze er voorbij is. Wanneer ze de hoek achter zich heeft, is het hoofd hoog, oren naar achter en ongerust kijken. Het ene moment is het gewoon wat sneller gaan stappen, het andere schiet ze echt even weg en alle mogelijke gradaties ertussen, maar dat varieert dus. Het is ook niet erger in het begin, of op het einde, het wisselt continu.
Buigen op die momenten lukt niet, dan is haar aandacht volledig weg en de connectie ook. Eens ze dan op de andere kant van de cirkel is, weg van de hoek, is ze wel terug bij mij en let ze netjes op en buigt ze wel.

Ik zou in ieder geval echt niet weten wat ik doe, ik vraag gewoon exact hetzelfde aan beide kanten van de cirkel. Dus alle tips welkom :D

Je hebt al bergen tips gehad, maar hoe zit je met je voeding?
Geef je magnesium? Of natuurlijke vitamine E? Wellicht dat daar nog iets in de ondersteunen valt? :-)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:46

Dat spaans temperament herken ik wel. Daar moest ik in het begin ook wel aan wennen en ik werd er zelfs bang door, maar met de juiste begeleiding is dit gelukkig goed gekomen en nu kan ik er vaak wel om lachen. Het is echt een dramaqueen afentoe, en het is de kunst om je geduld te bewaren en rustig te blijven :-).

Escada schreef:
Nog om even terug te komen op mijn eerdere vraag, zijn jullie lid van het stamboek?
En als je PRE uit België komt, kan je toch gewoon lid worden van de NL Stamboek of beter die in België?

Qua stamboek lid worden... in Nederland ben ik nergens lid van. Ik heb mezelf als eigenaar geregistreerd via ANCCE in Nederland, omdat ik zelf ook in NL woon. Dit waren eenmalige kosten. Ze hebben me heel fijn geholpen met het invullen van de documenten.
Je bent je paspoort wel even kwijt want het gaat naar Spanje voor de overschrijving, dus maak voordat je het opstuurt nog wel een kopie ervan.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:23

Waar zou het aan kunnen liggen Azmay?

Knappe combi zijn jullie, yevrah!