Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

melrovers

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:01

Afbeelding
Afbeelding

Master Saddle Fitting Consultant SMS Qualified Saddlefitter

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:01

Ik vind zelf dat het bij de PRE's niet anders is dan bij andere paarden, paarden hebben tijd nodig en zijn meestal heel gevoelig. Als je goede begeleiding hebt (ik zou in het begin eerder aan 2 keer per week denken of het paard eerst in training zetten waarbij je zelf een paar keer per week kunt meetrainen, ook grondwerk) en je hebt inzicht dan kom je meestal een heel eind. Ook met een PRE. Kijk goed naar hoe het dier zich gedraagt en vraag de verkoper de oren van de kop. Ik zou zelf in jouw geval niet bij een handelaar gaan kijken maar bij een fokker die zijn dieren kent. Of een kleinschalige handelaar die de tijd neemt om het paard te leren kennen zodat de juiste match gemaakt kan worden.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:51

Oei ja schaduw hebben ze nu wel nodig. Krijgen ze wel water op de wei?
Hier staan ze 24/7 buiten met veel schaduw, een grote inloopstal waar ze makkelijk allemaal in kunnen en altijd vers water. Ze staan nu meer binnen dan in de winter <<) .

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:53

Prachtig Clasical!

En jij ook weer prachtige foto's TessJazz!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:55

Mijn ruin gedraagt zich momenteel opeens weer als hengst :x . Hij is in januari gecastreerd. Hij blijft overigens naar mij toe geweldig, dus geen problemen met dit "hengstengedrag" maar in de groep is hij voortdurend indruk aan het maken op een van de merries, die ook vreselijk hengstig is nu. De hele zomer geen last hiervan gehad en nu opeens wel 8)7 . Meer mensen die hier last van hebben?

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:31

Ik heb een groep met 2 merries en 2 ruinen. Hij speelt ook heel veel met de andere ruin, terwijl hij de hele zomer juist wat meer in zijn eentje gestaan heeft. Hij zit nu ook wat lekkerder in zijn vel denk ik, eindelijk echt gewend aan het leven in de groep. Alleen zo gek dat de merries nu allebei superhengstig zijn nu het juist slechter weer aan het worden is. En de hele zomer heeft hij zich helemaal niet als hengst gedragen. Maar toen ik gisteren met hem aan het werk ging kreeg ik zijn aandacht wel bij mij gelukkig. Ik vind het ook wel lollig hoor, laat hem maar lekker spelen en gek doen.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 17:01

Onze pre's krijgen vooral veel droog hooi, en verder 1 schep Alpengrun van Agrobs, 1/2 schep Equifyt Esparcette en een paar handjes Agrobs Grunhafer. Ze doen het er erg goed op, zijn gestopt met schuren en zien er goed uit. Ik merk bij mijn eigen paard ook dat het zijn spieren erg goed doet.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:28

Wat verdrietig Buitenzinnig! Ik hoop dat je snel een maatje vindt. Heel veel sterkte.

Wow wat ziet Indy er goed uit Daisy!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:18

Superfijn Tess!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:52

Maar met mijn beroep kom ik ook een hoop ellende en verdriet tegen. Dan wordt van de laatste centen een paard gekocht en is er geen geld meer voor een zadel. Dus wordt er wat goedkoops op marktplaats gekocht. Kan goed gaan natuurlijk, maar helaas gaat het vaker mis dan goed. Regelmatig heb ik klanten met dikke tranen want hoe nu verder. Heel frustrerend vind ik dat!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:50

Ahhh daar is ie, Neo <3 . Ik vind hem geweldig leuk en knap!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:12

@unbelievable, Renske Tiekstra is een hele goede, veel rust en een duidelijke opbouw in het zadelmakmaken zodat er geen stappen overgeslagen worden. Ze zit in Cromvoirt in Brabant.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 05:40

@MightyJoe, ik zou alles gewoon afscheren, dat groeit wel weer aan. De mijne had een stuk eruit geschuurd, ik heb hem toen ook maar een “merriecoupe” gegeven, het staat hem eigenlijk super. En net wat je zegt, in de opfok is het net zo handig. Afbeelding

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 05:42

Wat een leukerd Rainer! De mijne vond opzadelen ook heel spannend, hij beet zelfs in de muur bij opzadelen. Nu kan ik hem gewoon zadelen als hij helemaal los staat, hij kijkt dan gewoon lekker een beetje om zich heen, niks meer aan de hand. Dat heeft veel geduld en tijd nodig.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:53

@Buitenzinnig, wat een heftig verhaal, zo verdrietig |( . Heel veel sterkte!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:37

Ik ben sinds 1,5 week de nieuwe eigenaar van Divino. Helemaal onverwacht op mijn pad gekomen, ik was niet o zoek maar het gebeurde gewoon, en het voelde goed dus ik heb gewoon ja gezegd. Vrijdag kwam ik hem tegen en de zondag erna heb ik hem opgehaald. Hij doet het supergoed in onze groep, daar ben ik echt zo blij mee! Het voelt net alsof hij er altijd al was, mijn andere 4 paarden hebben hem zo toegelaten. De eerste paar dagen heb ik hem apart laten staan met een hek ertussen zodat ze wel aan elkaar konden snuffelen maar wel met het veilige stevige hek ertussen. Hij was in het begin erg opgefokt maar dat werd al snel minder. Hij is ook echt vriendjes geworden met Quimero mijn andere valk PRE. Dit weekend een zadel voor hem uitkiezen en als hij er aan toe lijkt ga ik langzaam wat met hem aan het werk. Ik wil niet overhaasten omdat het leven zo in een groep 24/7 buiten (we hebben wel een grote inkoopstal waar ze allemaal inpassen) wel erg wennen is voor hem. Hij is dol op knuffelen en ik kan hem geen groter plezier doen dan een stukje wandelen om onderweg grasjes te eten. Ik zal proberen zo snel mogelijk wat foto's te plaatsen, heb nu nog geen fatsoenlijke foto's, ik ben zelf de slechtste fotograaf ever :') .

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:32

Heerlijk filmpje Buitenzinnig!

Wat balen van Fee zeg, ik hoop dat ze er niet teveel last van krijgt ;(

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:51

Hij houdt echt van knuffels Tess! Wat een ongelooflijk lief paard is het. En Quimero en hij zijn echt 2 Brothers from another mother, als ik Quimero meeneem loopt Divino automatisch mee. We gaan nog niet aan het werk, eerst krijgt hij een behandeling van de fysio, hij houdt zijn rug te strak naar mijn zin.

Je bent hier welkom als Papperazzi Zoey ;-)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 07:56

Ik rij met de dekjes van NuuMed, die zijn hetzelfde qua vorm als LeMieux, maar helemaal van katoen. Lekker dun, ik vind dat fijn. Quimero krijgt helaas schuurplekken van LeMieux.Afbeelding

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 07:46

Afbeelding
Mijn man en ik hebben allebei een Harry Dabbs op onze PRE’s liggen. Alle modellen kunnen op verschillende bomen gemaakt worden dus de zadelpasser kiest de juiste boom en kussens voor het paard en de ruiter kan kiezen welk model hij/zij wil.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:57

Ik had vandaag weer een houding en zit-les, dat doe ik ongeveer 1 keer per maand, het ging erg fijn, Quimero is erg blij dat ik die lessen neem :+ . Ik ga binnenkort ook 2 dagen met hem op training bij een instructrice voor werken aan de hand. Hij gaat zo makkelijk met mij mee op pad nu dat ik dit soort dingen weer kan ondernemen. De band tussen hem en mij wordt met de dag sterker. Het heeft wel echt ruim 1,5 jaar geduurd voor hij zich echt durfde te geven. Hij was bijna 10 toen hij uit Spanje kwam. De PRE merrie van mijn man is in Nederland geboren en was nog helemaal groen toen we haar kregen. Zij heeft veel meer vertrouwen. Merken jullie dat verschil ook zo met jullie Spanjaarden?
Afbeelding