Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

neile

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:22

Wat is je prijsklasse?
Je mag ook een pbtje doen anders.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio - Rust zacht mijn mooiste vriendinnetje...
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:35

Heb je even een pbtje gedaan.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio - Rust zacht mijn mooiste vriendinnetje...

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:15

Knappe jong! Fijn je te verwelkomen hier.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:08

Nee hoor, mijn liefste merrie was zwart en dat was een TOP paard.
Ik denk dat je kleur niet per se mag koppelen aan karakter. Hetzelfde zeggen ze van vosse paarden en daar heb ik ook genoeg 'uitzonderingen' van gezien om dat niet te geloven.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:16

Hehe, klopt. Het ligt weer stil. Het is ook zo vroeg donker, kan momenteel weinig met de knollies doen.
Knappe Diva!

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:03

Nee joh, ik heb een zwarte PRE merrie gehad: een geweldig karakter. Net een heel fijn, meewerkend karakter.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:47

PRE's zijn laatbloeiers, en dat ga je nog merken bij jouw paard. Een paard van 5 is niet te vergelijken met een paard van 8. Op 8 jaar beginnen ze echt uit te zetten en te ontwikkelen. Daarom mag je ze niet te snel of te zwaar beginnen werken, ook al zouden ze het mentaal wel meer kunnen.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:47

Lijkt me een heel goed plan. Gewoon goed kijken en luisteren naar je paard en dat komt goed.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:45

Knappe Jenara! Welke bloedlijn had zij? En welkom mooie Suena.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:02

Oei en hoe kwam ze aan die snee? Gelukkig alles intact! Nu zal ze wel heel gelukkig zijn dat ze terug de hort op kan. Heel veel beterschap voor Neva!
Toen mijn Diosa 3 maand stalrust kreeg, als buitenpaard, was ze echt dood ongelukkig. Het brak mijn hart om te zien hoeveel energie ze had, hoe graag ze gewoon naar buiten wou en wou bewegen. Maar gezien haar koliekoperatie moest de buikwand nog helen. Die stalrust.. Als je het ze zou kunnen uitleggen waarom hé.. Helaas een onoverkomelijk kwaad!

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:57

Ik geef metazoa, met extra lijnzaad en/of lijnzaadolie en hier en daar nog een ander supplement, naargelang de periode. Plus droog hooi.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 08:32

Wat voor profiel zoek je Robijntjah?
Hengst, merrie, 1 of 2 jaar?

Jubilo staat inderdaad nog te koop voor een goed huisje. Hij is ondertussen begonnen aan zijn training verkeersmak maken. We zijn ermee met vader en moeder op sjok geweest. T is een heel schattig manneke, maar ik ben misschien bevooroordeeld. <3

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:21

Wat een trieste situatie Buitenzinnig. Ik hoop dat je snel een gepast maatje vind voor jou en je overblijvende paard. Capg heeft geen ouder paard te koop staan op dit moment, enkel het laatste veulen, dus dat valt af. Ik zag wel al via facebook enkele oudere paarden aan je te koop aangeboden, dus ik hoop dat misschien daar wat tussen zit. In ieder geval, maak maar weldoordacht je keuze en neem je tijd om hét juiste paard er uit te kiezen. Succes met de zoektocht en heel veel sterkte en moed met je verdriet.

Keeyzie: Hugo ziet er mégagoed uit zeg. Op die ene foto lijkt het een echte krachtpatser, die andere is iets 'normaler', maar evengoed mooi in zijn velletje.

Jenara: Fijn dat je PRE-merrie je bevalt. Eens een PRE, nooit meer iets anders hoor! ;)

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:35

Die ziet er gooooee uit! Ben je nog met haar aan het werk?

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:46

Robijntja, je mag me pb'en als je wil.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:19

Ga eens kijken op onze websites van het stamboek voor fokkers. We hebben zoveel grote en kleine betrouwbare fokkers in België die met hart en ziel een goede PRE proberen te fokken. Reken maar uit wat de winst is die jij aan tussenpersonen geeft om jouw paard van een handelsstal te kopen, min winst, min transport en dan heb je in feite een heel duur paard gekocht. We hebben echt fijne fokkers met toffe jonge paarden die in orde zijn met papieren en die hun paard kennen. Als koper is dat zo veel waard, ook al is een paard dan nog niet zadelmak. De prijsklasse die jullie in gedachten hebben lijkt me realistisch voor een gezond basispaard. Ik heb mijn paard bij Woeste Hoeve gekocht, om die reden. Fijne paarden, bewezen ouderdieren en je kan het karakter van het dier ook in de ouders terugzien. Ik heb bij hen getwijfeld tussen 2 paarden waarbij het karakter van het vaderdier uiteindelijk de doorslag heeft gegeven. Ik hoop oprecht dat jullie de fokkers in België of Nederland ook een kans geven en daar eens gaan kijken. Je gaat de betrokkenheid meteen merken!

Ivm Jenara; lijkt me dat ze niet zeker is van de situatie en ook wat aan het kijken is of jij voldoende leiding kan nemen. Zijn grondwerklessen geen hulpmiddel hierbij?

Robijntjah: proficiat! Is ze al goedgekeurd nu? Of ben ik mis?

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:38

Knert schreef:
Thanx iedereen. En mightyjoe.. voorkeur voor merrie

De fokkerij Woeste Hoeve heeft de laatste jaren heel wat merrieveulens gehad, dus veel merries in het aanbod nu. Goede fokker én veel of uitsluitend schimmels!

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:55

Kom ook weer even binnenvallen. Aaah, wat een dropje is dat veulen. Proficiat!
Lijkt mij op foto ook idd een pearl-hengst.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:58

Kom weer even binnengevallen. Ja, ben van het type 'snel even meelezen en dan weer verder', want heb best te weinig tijd om actief mee te praten.

Mensen lopen ook met hun ogen open in hun ongeluk. Ik verbaas me er soms over hoeveel vragen we via het stamboek binnen krijgen omtrent advies, hun eisenlijstje voor een paard en hun budget dat ze er maar aan kunnen geven. De tijd dat PRE's onbetaalbaar waren is wel wat gedaan, maar je moet wel realistisch blijven. En je stuurt die mensen dan door naar betrouwbare fokkers maar later komen ze met een inschrijving van een paard waarvan je wéét dat het miserie is. Ja, het blijft op hetzelfde nageltje kloppen maar.. spaar nog even door als je écht wat wil. Hoe kan je nu in de veronderstelling zijn dat een goed paard maar weinig moest kosten? Tenzij je een jong, ongeleerd paard koopt kan je nog wel wat kanten op, maar de meesten willen hét perfecte paard waar iedereen naar op zoek is, maar willen er zéker niet de juiste prijs voor betalen. Die komen bij handelaren en projectpaardjes terecht... En daarna zien ze er toch weer hun peren mee.

Hier aan het afwachten tot Sol kan vertrekken richting haar zomerkamp zadelmak maken. Ben meeegabenieuwd!

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:23

Mooie merrie, Fedra.

Die van jou trouwens ook, Lumkea. Die kwam van bij Riki hé? Was dat niet die Curro dochter? Of ben ik nu mis?

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:47

Van wie stamt Fedra af Zoey? En ja, we zijn niet bevooroordeeld als we paarden beoordelen zenne. ;)

Whoohoo Robijntjah! Jij gaat hard! :D

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:36

Lumkea schreef:
neile schreef:
Mooie merrie, Fedra.

Die van jou trouwens ook, Lumkea. Die kwam van bij Riki hé? Was dat niet die Curro dochter? Of ben ik nu mis?

Gaat dit over de mijne? Zij komt van een Belgische importeur dus denk dat je het op een andere hebt! Zij is van Obcecado, moest je dat iets zeggen!

Woeps, nee dan verwar ik jou merrie met een merrie die er hard op lijkt. Sorry!

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:12

Allez, brokkenpiloot heeft voor de 2e maal op 6 maanden tijd haar hoofd weer opengehaald. Dat paard kan nu eens NOOIT gewoon heel blijven! In de tussentijd haar benen ook al een paar keer opengehaald aan... wat? Ik ben een veiligheidsfreak: hier is quasi NIETS om zich aan pijn te doen omdat ik weet dat ze nog maar naar een spijker moet kijken om een wonde te hebben.
Weer hechten, weer AB, weer ontstekingsremmers, weer haar halve froufrou geschoren (verdorie hij was nét goed bij aan het groeien!) en weer pijntjes. Wil iemand ruilen met een paard dat wél heel kan blijven als het naar een in bubbelplastiek gewikkelde hooibaal kijkt?

Neenee.. ik kan ze niet missen.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:08

4 jaar, daar moet nog een hoop groeiwerk aan gebeuren. Daar alleen zou ik hem niet voor laten staan.

Yeguada La Musa

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:28

Ga er niet helemaal mee akkoord. Vriendin van mij had een paard, 4 jaar gekocht, hengst en laten ruinen. Zag er als 4jarige echt een pup uit, net als deze. Nu is hij bijna 10 en een compleet ander paard sinds zijn 7e. En hij is zelfs niet echt veel gereden?!

Maar goed, volg je gevoel vooral. Dat is ook belangrijk bij het kopen van een paard.

Yeguada La Musa