Ras van de maand juni: De Groninger

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:16

Wat leuk zeg!
Nou ik zal bij mijn begin beginnen: rond 1998 reed ik elke zomer op Terschelling op de Groningers die daar stonden. Met name Bascal en zijn nakomelingen vond ik fantastisch.
In 2005 kocht ik Mien over van een vriendin, mijn eerste Groninger:

Afbeelding

Mien haar papieren waren kwijt bij de vorige eigenaar, al voor de chip-verplichting.
Dus ik weet geen afstamming.
Ze was een groot en grof paard met een heel apart karakter. Ze was altijd braaf, zou je nooit laten vallen, maar kon vreselijk in paniek raken bij onverwachte situaties.
Kortom; mijn once in a lifetime paard <3
Mien was 1,72 en bruin, grof gebouwd met een groot hoofd. Ze is 26 geworden bij mij.

Nu, 5 jaar later heb ik een nieuw paard, een halve Groninger!
Ze is een merrie van Upperville (Gelders dus) en moedersvader is Brandt (v Bascal).
Ze ook weer groot 1,72 en grof gebouwd. Flinke botten en grote voeten. Haar rug is erg recht, met een recht kruis. Het is niet heel fraai, maar het hoort erbij. En ze kan hem heel goed gebruiken.
Haar hoofd is mooi in verhouding, en erg mooi vind ik.

Afbeelding

Een foto van haar helemaal:
Afbeelding

Haar karakter is fantastisch, heel lief, knuffelig en meegaand, maar met een eigen wil! Ze loopt niet voor je als je niet aardig doet (rukken en trappen, dan ben je klaar). Ik heb haar nu anderhalve week :o

Evita Upperville x Brandt

Twinkel Silver de witte pretpony
Drachtig van Don Cremello du Bois
:)

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten