[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 01:03

AnneJ1995 schreef:
Ik heb net een nieuw zadel! Een Kent & Masters Exclusive. Ligt als een huis!
Dus wij gaan weer lekker opbouwen :D en dan hopelijk binnenkort meepraten over wedstrijden!

Nog een foto’tje van mijn knappe merrie Anouk
Een beetje vies, want ze had zichzelf net gepaneerd..

*Stille meelezer (vooral plaatjes kijken *schaam* meldt zich*

Jouw merrie heet Anouk? Wat leuk! Mijn merrie ook hihi.

Ik reageer nooit omdat ik niet zo veel op bokt kom. Maar mensen wat hebben jullie allemaal mooie friezen. Erg leuk om te zien hoe verschillend ze allemaal zijn!
Ik heb zelf een Friese merrie van 9 :).

Afbeelding

Afbeelding

Anouk <3

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:29

Celine_famke wat staat dat setje mooi zeg!

Ik lees normaal altijd mee. Wilde mijn Nouk nu ook een keertje delen. Anouk is 10, en een behoorlijke eigenzinnige merrie. Maar wel schat :). Ze is nu 5 jaar van mij. We zijn een halfjaar geleden van Vijlen (Limburg) naar Bennekom (Gelderland) verhuisd.

Ik ben een paar weken geleden op oefen wedstrijd geweest. Paardje vond het best spannend in de bak, maar voor de eerste keer mooie punten gereden: 184 en 186. Ik was in ieder geval tevreden. :)

Afbeelding
Hier in de tweede proef.

Afbeelding
Dit was na de proeven :).

We nemen ook 1 of 2 keer per maand springles. Nouk vindt springen heerlijk. Ikvind het soms wat spannend :p.

Afbeelding
Hier hadden we hulp van een vriendin. Ondertussen hebben we een springzadel en nemen we dus echt les. Voorheen durfde ik dat nog niet. Ik merk wel dat we daardoor steeds beter gaan springen. :)

Afbeelding
En als laatste afsluiter een mooie foto van haar. Haar sokken zijn geschoren omdat ze zo'n last van jeuk en droge mok heeft. De mok is onder controle, al jaren maar de jeuk is vreselijk. Ik was haar eens in de twee maanden (2x met 10 dagen er tussen) met sebacil en ik voer sinds vorige week finecto. Om te proberen... Ze wilde het niet eten. Sinds vandaag heb ik een manier gevonden om het haar te geven :).
Door de sokken kort te houden kan ik overal beter bij en na het afscheren is het stampen al direct weg :). Dan maar blote beentjes.

Ik vind de verhalen van jullie allemaal heel leuk. Zal proberen hier en daar ook wat meer te reageren :)

Anouk <3

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:42

AnneJ1995 schreef:
Wat leuk, jij ook een 10-jarige Anouk!
Knappe merrie!
Mijn Anouk is alleen minder getalenteerd in springen :')

Wat leuk dat je ook een Anouk hebt! :) En ze is ook 10?

Die van mij houdt echt van springen. Doet ze veel liever dan "saai" dressuren :'). Alleen ik ben soms echt een angsthaas haha!

Anouk <3

Anouk1605

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:58

Leuk! Anouk van mij vind dressuur best lastig. Ze is heel stug in haar hals, zakt niet graag (lukt ondertussen wel maar erg vrijblijvend.. wilt mevrouw niet, gebeurt het niet). Dit komt doordat ze het lastig vindt om haar bekken te kantelen en rug omhoog te brengen. Ze kantelt in haar normale houding haar bekken ook verkeerd. Daardoor staat haar kruis heel hoog en lijkt ze overbouwd. Als ze eenmaal wél wilt lopen, zie je er niets van :'). Ze is al heel vaak volledig nagekeken maar verder is er zegmaar niets mis. Het zorgt er alleen voor dat het moeilijker voor haar is, en zij dan soms snel wilt opgeven. Door al 5 jaar veel en geduldig te trainen zijn we nu op een punt dat het qua ruggebruik en aanleuning steeds beter wordt :). Het mooie is dat ze bij springen zo los in haar lijf wordt dat ze tussen de hindernissen door wel heerlijk in de aanleuning loopt met correct ruggebruik hihi.

We rijden ook wel eens buiten. Maar door werk en dus tijdgebrek kan dat niet elke week. Een ritje heide hier is vanaf stal al gauw 3u alles bij elkaar. :)

Anouk <3

Anouk1605

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:34

Gelukkig kan hij wel de wei op zonder de dag erna er last van te hebben Utopia!

Anouk <3

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:57

Nou lekker een ochtendtraining kunnen doen met mijn Anouk :) ze was heel fijn.. galop begint beter te gaan. Voorheen galloppeerde ze met elk been om de beurt zegmaar. Nu ze meer sprong krijgt merk ik dat ik stil kan zitten in het zadel. Wat een feest :D. Zo veel fijner. Ongelooflijk!

Je ziet ook dat haar kont mooi rond begint te worden. Haar beslissing gaat vooruit. Nu nog haar rugbespiering. Die blijft moeilijk en langzaam erbij komen.

Afbeelding

Anouk <3

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:38

Utopia wat een gave foto's zeg!! Hoop dat ook ooit nog eens te doen :D.

Hier de afgelopen weken lekker afwisselend bezig geweest. Nog wat de dressuurmuts proberen uit te hangen, nog lekker een paar sprongetjes gemaakt, geoefend alleen naar buiten te gaan en gewoon een buitenritje gemaakt . Merk dat afwisseling ons beide goed doet. Ik heb de neiging om te veel aan de dressuur te willen werken en dan doet het geen goed.
Oja, weide seizoen! Paar mooie foto's van haar gemaakt. Ze is helemaal happy. Afbeelding

Op les bij een andere stal:
Afbeelding

Anouk <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie