Sheran schreef:Echt typisch ook, met die opgeschoren manenMooi dier hoor!
Even terzijde: hoe heet zo'n sterk bit dat de Spanjaarden veel gebruiken op hun paarden?
Alta escuela, kimblewick?
keeyzie schreef:Oh dat zou wel echt ideaal zijn Robijntjah.
Ik heb gewoon een longeersingel en daaraan een dekensingel. Deze doe ik achter zijn kont door zodat hij steeds wat druk krijgt. Hugo gaat daarmee echt lekker over zijn rug lopen.
Voor doe ik er soms wel soms geen touwtjes aan
Sheran schreef:Het voelde 100% goed, alleen kwam hij nog te vroeg op mijn pad. Ik ga in juli nog een maand naar het buitenland en ik zou hem tot augustus tijdelijk onderdak moeten geven tot de definitieve stal er is.
Robijntjah schreef:Nee, ze kreeg wel wat speedibeet omdat mo die ook krijgt dus die gaat er meteen af![]()
En rijkelijk hooi dus meteen over op droger!
Robijntjah schreef:Ze kreeg tot vandaag:
Half hooi
Half voordroog ( gemixt dus onbeperkt)
1 summerfit koek
Een kwart schepje basisbrok van de voermeester gemengd met nature’s best muesli van pavo
1/4 droog gemeten speedibeet
opisop_shop schreef:Ik lees al heel lang mee in dit topic, ben zo verliefd op de mooie Spanjaarden!
Wat ik mij afvraag: klopt de geschatte hoogte vaak wel een beetje als je een jaarling of enter koopt?
Ik vind de beleerde Spanjaarden vaak nogal prijzig, vind een jong paard ook wel leuk om zelf naar de hand te zetten maar veel Spaanse paarden zijn zo klein.
Mijn huidige paard is 1,66-1,68 en dat is voor mij een mooie maat, toont ook nog groot. Zo groot zal vast niet lukken maar 1,58 moet ik niet hebben...
Wat betreft het schuren: dit is mijn derde eczemer en ik zou zeker die summerfit koeken achterwege laten, veel te veel suiker.
melrovers schreef:Maar met mijn beroep kom ik ook een hoop ellende en verdriet tegen. Dan wordt van de laatste centen een paard gekocht en is er geen geld meer voor een zadel. Dus wordt er wat goedkoops op marktplaats gekocht. Kan goed gaan natuurlijk, maar helaas gaat het vaker mis dan goed. Regelmatig heb ik klanten met dikke tranen want hoe nu verder. Heel frustrerend vind ik dat!
Harvey1 schreef:Hij is aan mijn verkocht als een paard van 1.60 dus dit viel wel ff tegen ja hahah! Maar hij was ook nog nooit officieel opgemeten. Ik schrok wel even maar ja, niks aan te doen. Ik snap dat wanneer je zelf 1.75 bent je wel hoopt op een beetje maat! En ik las ergens op Bokt dat PRE's wel tijd nodig hebben om nog uit te groeien/ uit te zwaren. Het blijken laatbloeiers.
Lante schreef:Harvey1 schreef:Nog even een algemene vraag, ik heb mijn PRE overgenomen van een kennis en zo ver ik heb begrepen is het belangrijk om hem zo snel mogelijk op mijn naam te zetten. Echter ga ik regelmatig met de trailer op pad en wil ik volgende maand misschien starten. Als het moet dan stel ik dat natuurlijk uit maar heeft het echt zo'n haast om het paard op mijn naam te zetten? Bij mijn andere paard (NRPS) staat ie nog op naam van de fokker en bij het KWPN doen ze daar volgens mij al helemaal niet moeilijk over. Kan iemand mij dat misschien uitleggen?
Zelfde vraag..
Harvey1 schreef:Met diezelfde gedachte zit ik ook, daarnaast ben je dan tijdelijk het paspoort kwijt. Alleen krijg ik enorm het gevoel dat het bij ANCCE als noodzakelijk wordt gezien terwijl dit volgens mij niet volledig aan de orde is? Het paard is toch gewoon van mij?