[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:47

Ahhh mag ik hier gezellig mee komen doen ^^

Sinds 3 maanden rijd ik een fantastisch lekker dier bij op lease genaamd Fabienne. Een kleine (D/E pony formaat) 17 jarige frieze merrie maar van die leeftijd merken we niks!
De eigenaresse rijd al jaren (bijna) niet meer en het beestje is helaas wel zeker 2 jaar door de vorige leaser verkeerd gereden.. Hoofd omhoog en gas erop.

Dat proberen we er nu weer uit te krijgen, en ik moet zeggen met de nodige lessen die we inmiddels gehad hebben en het vele oefenen, het gaat steeds beter!

Vraagje als jullie je paarden/pony's hoog aan de teugel of langlaag omdat het tuigpaarden zijn?

Mijn instructrice en ik focussen ons met Fab vooral op het ontspannen langlaag rijden maar ik merk dat de meningen daar nogal over verschillen, echter lopen er bij ons allemaal warmbloeden haha. Dus ik ben heel benieuwd wat jullie mening erover is omtrent friese paarden?

Dit is van de tweede keer dat ik erop zat, nog wat hoog gereden. Ik zal eens kijken of ik iemand kan troggelen om binnenkort nieuwe foto's te maken <3
Afbeelding

Golden_Angel

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:32

Hehehehe :'). Word er aan het begin van mijn les gevraagd; en waar wil je vandaag aan werken?

Ja welke van die 100 dingen zal ik vandaag eens kiezen :roll: en ik maak altijd de verkeerde keuze want op het moment dat ik les heb is er nooit wat aan de hand _O- _O-

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:52

Al een tijdje rijd ik nu mijn friese bijrijdpaardje (3 maand), ze word gereden met een menbit en we begonnen op stand 2 met de ketting vrij strak (ze was behoorlijk sterk en erg verkeerd gereden) Met wat lessen en wat hulp langzaamaan afgebouwd, kettinkje losser, bitje naar stand 1.
En vanavond gaan we eens kijken tijdens de les of we gewoon het menbit kunnen rijden als een normaal bit, dus door de ringen <3 ben heeeel benieuwd hoe ze gaat zijn maar stiekem ook wel een beetje nerveus <<)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:03

Kabayo schreef:
Nynke ik had een foto laten zien vanaf je facebook :) Waar sta je? Prachtige foto zo!

Fijn goldenangel dat het afbouwen goed gaat. Hoe ging t met gister avond?

Ldenboer heb je ook een foto van de kleine? <3

Nieuwschierig ding haha
[ [url=m/drE7iw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Bh8o5r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn popke <3
[ [url=m/PsCWyy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eerste half uur was niks aan de hand liep mooi aan de teugel ook in draf, had ook werkelijk wat in de hand maar niet sterk.
Eigenlijk nog beter als op de 2de gat.
Maar na een half uur had ze geen zin meer en in draf vol het gas erop

Tussendoor gallop was prima, niet aan de teugel maar rustig handgalopje aan de hoefslag paar voltes niks aan de hand

Tussendoor stap netjes aan de teugel
Maar het laatste half uur de stukken draf waren hel, hoofs omhoog en gas kon er niks mee beginnen. Net een kind wat der zin doordrijgt, we blijven wel oefenen hoor haha, maar denk ff weer mijn privé instructie een berichtje sturen voor binnenkort ^^

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 06:05

Inmiddels ook erachter waarom madam woensdag al zo stront vervelend was, vrijdag avond bleek ze hengstig :') dus afgelopen vrijdag was helemaal een bak ellende, en dat zal vanochtend ook wel zo zijn _O-

Wat ze bij ons noemen een typische pismerrie :Y)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:22

@kabayo whaha yeahh
Maaaaar
Let op
Stiekem wel een beetje trots, we hebben er vandaag (omdat we toch maar met z'n 2 reden voor onzelf en mijn vriendin is ook instructie) gewoon eens een enkel gebroken ingegooid

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja er valt voor mij rijtechnisch nog wat te halen, ja ik heb lessen, nee ik hoef geen hele paragrafen met kritiek (opbouwende tips zijn natuurlijk altijd welkom)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:38

Nooit verwacht maar blijkbaar rijd ik een springfries :').
Ze had al jaren geen sprong meer gemaakt (vroeger wel met de kinderen ene kruisje). Maar al een aantal jaren niks meer.

Dacht net wel we proberen eens een kruisje, oortjes naar voren en springen of 't een oxer is :') <3

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:24

Ohh dat ziet er netjes uit Sonja!

Ik denk dat ik het langzaam ook ga opbouwen haha, eens kijken wat we eruit kunnen halen. Ze sprong behoorlijk hoog volgens mijn instructrice dus een mooie stijl zal er vast wel inzitten. Voelde ook lekker soepel aan wel.
Maar ik wilde haar niet direct hoog inzetten na zolang niet te hebben gesprongen, beetje blessure angst. Volgende week maar weer eens proberen ^^

En ik heb ook een dame gevonden die zitlessen geeft, dus voor mijn eigen zekerheid en balans ga ik daar, naast de privelessen die ik heb met Fab, ook mee bezig :'D

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:08

Pepperrr schreef:
Ohh heerlijk Marjolein! Probeer nu al een half jaar te plannen, een bosrit, maar er komt steeds wat tussen... Echt rot. En ik wil niet alleen want moet een drukke weg over en ik ken het bos niet..

Hoop inderdaad dat het weer zo blijft! Heerlijk vind ik het!

dit probleem heb ik dus ook.. wij hebben prachtige uitrijmogelijkheden het bos in, maar ik ken de weg niet :(

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:37

Wij hebben vanmiddag iig weer een privé lesje staan :D

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:27

T word steeds beter haha, we gaan nu elke zaterdag een half uurtje price doen
En als dan mijn kaart van de clublessen op is stop ik met die groepslessen

Ik weet ze zoekt nog heel erg, maar ik ben al blij dat ze zakt
We komen van een hoofd omhoog, tong over het bit en rennen maar

Linkje naar video :+:
http://imgur.com/a/futWL5N

Afbeelding

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 07:16

Yeah stiekem een beetje trots haha

Benen is ook lastig! Weetniet of je paardje er geschikt voor is, maar wellicht zonder zadel stukjes gaan oefenen?

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:55

Hahaha zonder zadel doe ik ook niet snel :').

Ik ben nu zoekende naar een aantal zitlessen om te nemen, welliswaar op een ander paard. In verband met het ontbreken aan volledige ontspanning en tempo controle op Fabienne is zij nog niet echt geschikt voor dat soort dingen.

Dus ik zoek nu een stal die die lessen geeft op hun paarden, puur voor mijn eigen balans en ontspanning :). Ik heb zelf ook erg een stoelzit, benen te ver naar voren etc.

Misschien dat dat een idee voor je is?

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:46

Ik spring er morgen weer op, vandaag laat m maar even een dagje uitrusten na gister zo in het zweet te hebben gewerkt <3

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 16:47

Kadootje voor de knappe pony <3

Afbeelding

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:49

Hier gaat het ook weer zwaar shiiiiiitt

We hebben weken, maanden geoefend geoefend en geoefend, het ging zo goed!
Toen heb ik 1,5 week niet kunnen rijden door een operatie (aan mij), deze week week begonnen en het lijkt wel of alles wat we de afgelopen tijd bereikt hadden weg is.
Gone

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:53

Ik heb zo een half uurtje prive les, wie weet dat dat terug wat zoden aan de dijk zet

Janine wat balen!! Helpt het niet de AB door het voer te gooien oid? Zo doe ik het altijd. Er komt niks tussen Fab en haar voer <<)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:46

En ook mijn privéles was
Wa ar de loos _-:(

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:48

Ik ga eens kijken of ik mezelf vanavond kan filmen

Ik heb filmpjes van de eerste keer dat ik op fab reed in november

Ik heb een filmpje van februari waar ze al een stuk beter liep

En ze voelt de laatste tijd zo lekker dat Ik graag eens op beeld wil hoe we er nu voor staan :o

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:15

Film slachtoffer gevonden gister }>

We moeten beide nog heel veel oefenen en daar hebben we ook les voor maar ben stiekem wel trots op het verschil van een half jaar terug en nu. En dat is ook de reden waarom ik eens in de zoveel tijd film, dan kan ik zelf ook eens zien wat er gebeurd.

Opbouwend kritiek is ofcourse altijd welkom ^^ (ik weet dat we met een menbit rijden das op vraag van de eigenaar hier hoef ik geen discussie over)

Nov 2018 eerste keer dat ik erop zat
https://streamable.com/xfmpc

Feb 2019 tijdens een les heel veel zoeken nog
https://streamable.com/h8ibs

En gisteravond juli 2019
https://streamable.com/acjbv
Laatst bijgewerkt door Golden_Angel op 15-06-19 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:43

Nou ga ik een hele domme vraag stellen he.. Maar wat bedoel je met 'drukt hij zich vaak op?' die term ken ik niet haha :o

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:28

M_arjolein schreef:
Golden Angel dat ie zijn nek er op zet en zijn rug weg drukt bedoel ik? Sorry.

Ah ik ken dat inderdaad onder de rug weg drukken haha, sorry!!

Het verschilt momenteel, in het begin was dat waardeloos en zat die neus continu in de lucht.

Op dit moment hebben we dagen waarom ze heerlijk licht in de hand loopt en mooi omlaag.
Maar we hebben ook veel dagen zoals gister waarbij het heel erg wisselt.
Het gaat op en af ^^

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie