[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

xXutopiaXx

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:34

Zo, dat is inderdaad heftig zeg! :oo Beterschap :(:) Wat een eikels kunnen het soms ook zijn hè...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:49

Hmmm.. da's een leuke vraag!! Ik denk dat mijn Tammetje wel een extravert paard is.. maar misschien komt dat voornamelijk omdat ie nog hengst is, en zich echt als een mannetje gedraagt :') Maar hij is ook wel erg mensgericht, zoekt je altijd op, is altijd blij.. ook als we gewoon met z'n tweetjes zijn en hij zich niet stoer hoeft voor te doen.. <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:17

Wel erg gave foto zeg!! :oo

Tamme bouwt ook bijna geen spanning op eigenlijk.. Zo grappig ook; hij kan zich énorm oppompen om de stoere hengst uit te hangen als we met buitenrijden bijv. andere paarden passeren, maar het moment dat hij er voorbij is.. en dan bedoel ik ook echt, zodra Tamme z'n hoofd 30cm voorbij de kont van het passerende paard is, issie alweer klaar _O- Zo'n clown is het ook hahaha. Of als er rechts van hem een paard loopt, lopen we er in passage naast, maar als ik hem dan 30cm naar links laat kijken, zakt ie gelijk in elkaar en loopt ie als een mak lammetje beugel aan beugel met een hengstige merrie :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:48

Kende ze niet, maar ziet er goed uit! :+:

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:38

Denk om te zorgen dat echt geïnteresseerde mensen even bellen of langskomen. Ziet er super professioneel uit, staan meerdere dekhengsten (of hebben ze het zaad van..), site is up to date, mooie foto's, vind juist uitgebreide uitleg over wie ze zijn enzo!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:59

Ach jezus wat heftig... Ontzettend veel sterkte... :(:) ;(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:39

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:13

Dankjewel Marjolein!

Welkom! Leuk paard <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:44

Jeetje wat een gedoe is dat zeg, als je je paard ineens zo moet verplaatsen -O- Gelukkig allemaal goed gekomen..

Hier leuk nieuws, als alles goed mag verlopen wordt Tamme volgend jaar papa! <3 :+:

Afbeelding

En deze merrie heeft hij gedekt:

Afbeelding

De kleine spruit :') Al zie ik er zelf helemaal niets in hahaha

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:19

Was nu de eerste keer.. ik wilde heel graag eens een nakomeling van Tamme, maar wilde eigenlijk zelf een fokmerrie kopen. Alleen, dilemma... want wilde wel een goede fokmerrie kopen, om later ook serieus mee te fokken, maar dan is het misschien zonde om Tamme erop te zetten..... dus maar steeds op de lange baan geschoven.. Toen kwam mijn DA met deze merrie, die is snel hoefbevangen en zou voor haar gezondheid het best een keer drachtig kunnen worden, maar is geen stermerrie en die eigenaren vonden het zonde om er dan een goedgekeurde dekhengst op te zetten... dus onze DA heeft ons bij elkaar gebracht haha. Zo is het een mooie oplossing voor beide :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:52

Dankjulliewel! :D
Alles is natuurlijk gegaan ja.. maar denk niet dat ik het ooit nog eens zo doe :') Heb het nu 2x natuurlijk gezien, en tot 2x toe bleef de merrie lopen, ook al was ze flink hengstig... mijn Tamme was gelukkig heel lief en rustig, maar dat kan ik van die andere hengst niet zeggen.. die heeft die merrie toen flink afgebeuld.. in ons geval was Tamme vooral erg moe.. en was het echt een aanslag op z'n lijf.. mocht er nog een volgende keer komen, mag hij lekker op de bok springen :P

Knappe Tjitske, mooie hals al :+:

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:53

Ach ja.. het kan er echt wild aan toegaan.. ben wel blij dat Tamme eigenlijk heel braaf en lief was <3 Het was vooral de merrie die het hier moeilijk maakte haha. Maar als hij er na een mislukte poging dan weer af moest, luisterde hij ook nog gewoon hartstikke goed naar me. Had z'n hoofdstel in gedaan met hengstenketting, maar met een halster en gewoon touwtje was het net zo makkelijk gegaan :+: Ben ik toch weer zo trots op m'n lieverd.. :+:

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:30

Heb met Tamme in het begin wel met een zweepje gelopen.. gewoon horizontaal tegen z'n borst laten komen op het moment dat ik stopte.. tja.. als ie 't dan niet deed heeft ie best wel 's een tikkie tegen z'n borst gekregen... hij had snel door dat ie gewoon moest stoppen (schuin naast/achter mij, ook niet tegen me aan of voor me) als ik stil ging staan.. met een echte 'dominante' vind ik dat helemaal niet zo'n gek idee... :n je moest 's weten wat door tik ze elkaar geven als ze niet luisteren :') dat kunnen wij niet evenaren haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:23

Oef wat is Lord knap! :+:

Wat een streek van Tjitkse :oo Dan was het idd best handig geweest om even een stokje bij de hand te hebben.. al had haar dat in deze situatie misschien juist nog 'heftiger' gemaakt.. hopelijk nu geleerd dat ze niet voor eeuwig bij d'r vriendjes weg hoeft als jij d'r haalt :P

Wat een prachtige foto's Kabayo.. idd die in het lange gras! :+: Prachtig veulen ook <3