Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:01

Hallo allemaal, stille volger hier, maar ik mag mijzelf ook de trotse eigenaar noemen van deze mooie, sinds kort geruinde, 3 jarige PRE: Don <3 dus ik meld mij bij deze aan :=
Ik heb mijn handen er nogal vol aan maar ik geniet van elk moment :):)
Afbeelding
Afbeelding

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:01

Thanks beide! Ja, is nu nog donker maar eigenlijk een schimmel, al gaat het nog wel even duren voor hij echt wit wordt. Plannen voorlopig: manieren aanleren en beleren, de stal waar hij staat, staat dichtbij een bos dus daar zal ik me ook wel vermaken. Maar ik wil, als hij het ook leuk vind, uiteindelijk wel starten met dressuur.
@Escada oh dat is vervelend ja, alvast een voorbereiding voor wanneer het zover is :P
@fluffyfox ik vind dat wakkere zelf echt totaal niet erg, heb je tenminste nog het gevoel dat je contact maakt met het paard
Vind het ook geweldig dat het ware spiegels zijn op sommige momenten, dan wordt je ineens met jezelf geconfronteerd :=

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:29

@keeyzie gefeliciteerd, mooie prestatie :j

@Jenara fijn als er belangrijke mensen mee gaan! En dan ook nog is dat ze zich zo goed heeft gedragen. Je zou je vast wel trots voelen *\o/*

Met mijn eigen jonge heer gaat het wel oké, met mij idem dito. Hij heeft laatst waarschijnlijk iets geks gedaan/gestoten waardoor de voorkant van zijn voorbeen nu lichtelijk gezwollen is.. is niet echt een grote bult en hij loopt ook normaal dus misschien is het wel een steek van een vlieg oid. Ik ben iniedergeval voornamelijk aan het stappen en grondwerk aan het doen met m. Niet dat dat heel soepel gaat, want hij heeft laatst op mijn teen gestaan en ik had geen schoenen aan die stevig genoeg waren :') Dus hetgeen wat erop moet zitten, is er als het ware volledig uit getrokken |( weer een leer voor de volgende keer
Wel was hij ontzettend braaf bij de hoefsmid, daar was ik super blij mee!

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:43

@Jenara , ziet er goed uit allemaal :j

@Naranja1 , mijn 3 jarige heeft t altijd los, hij heeft geen extreem lange manen, maar ik merk wel dat het begint te groeien. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet wanneer hij is 'uitgegroeid' :=

@Rainer , die van mij heeft wel puur Spaanse ouders, maar is in Nederland geboren, moeder is drachtig naar Nederland gekomen, dus uit eigen ervaring kan ik niet spreken. Wel weet ik dat veel Spaanse paarden last hebben van 'Spaanse trauma's', ze worden daar simpelweg anders behandeld dan bijv hier, en helaas op een wat dieronvriendelijke manier. Moet je eigenlijk opnieuw aanleren dat het geen negatief iets is.

@Buitenzinnig , wauw, superfoto en top om te horen dat je bitloos rijd :j

Zelf met Don weer gewoon grondwerk gedaan deze week en licht gelongeerd ivm zijn been. De dierenarts heb ik wel langs laten komen, die zei dat het waarschijnlijk oppervlakkig is, dus niet zijn pees. Dit valt uit te sluiten binnen 2 weken, dan moet t flink verminderd zijn.
Wel vandaag hem kennis laten maken met vreemde objecten zoals vlaggen en balkjes en matten op de grond. Gelukkig is hij nieuwsgierig dus daar meteen van geprofiteerd en hij deed het super op 1 x goed schrikken na <3
Ik probeerde nog wat ik had kunnen filmen te plaatsen, maar het lukt nu even niet, wordt vervolgd :')

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:49

@ikke echt een gaaf dier heeft wel wat weg van Don, zag hem al voorbij komen. Ben wel benieuwd, hoe is het bevallen, het kopen bij Ypenburghoeve? Hoor veel gemixte verhalen

@escada, eindelijk, het wachten was het waard, ben echt heeeel benieuwd hoe ze er straks uit komt te zien <3

Filmpje van Don nog niet naar gekeken, wou het in een gif zitten maar dat werkt blijkbaar niet. Niet echt tijd voor gehad ook om aan te denken, het leek erop alsof hij hoefrot begon te krijgen, dus daar druk mee bezig geweest en hij had nog zijn dikke voorbeen, dus ren nu naast m zodat ie netjes in een rechte lijn in draf blijft. Zo overbelast hij het t minste, maar krijgt ie toch z'n beweging. En ik ook :=
Maar hij is wel een beetje dik geworden hierdoor.. dus het word tijd dat hij gaat wennen aan de enge buitenwereld zodat we lekker lange wandelingen kunnen maken door de bossen hier :):) als het goed is zijn alle problemen weg!
Vandaag wel zijn meest charmante foto kunnen maken :')

Afbeelding

SwPck

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:21

Stal je hem daar dan ook permanent of alleen nu met het zadelmak maken?
Op pagina 240 heb je nog wat foto's :j hij is van maart 2016, een stukje jonger dus.

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:50

@paintedblack wauw ze is prachtig, daar zullen inderdaad erg mooie veulens uit komen :j en nu al zo hoog voorspeld ook zeker veel goeds

Ga zelf niet naar de premiekeuring, ik zat te denken misschien volgend jaar. Is het dan niet een beetje vreemd om daar met een ruin te lopen vraag ik me af? Wat vinden jullie :o?

@MightyJoe nou vind het hem inderdaad stoer staan!

Maar! Ik ben ONTZETTEND trots op Don. Al het harde werk, veel grondwerk, regelmatig 'hangen' en een goede band opbouwen heeft als resultaat gebracht dat ik vandaag voor het eerst om hem kon zitten :):)
Hij gedroeg zich voorbeeldig en ik waagde het erop om te stappen, dus gaf hem het stemcommando waar we veel mee geoefend hebben, we stapten een ieniemienie rondje en stonden weer stil, ging er toen af <3
Ik heb hem geleerd om stil te staan bij het blok dat ie dan kriebels krijgt wat ie ontzettend lekker vind, dus ik bleef door kriebelen toen ik erop zat, gooit ie altijd z'n hoofd de lucht in. Zat wel in de houding (ver naar voren) zodat ik er nog snel af kon springen als t moest :')

Afbeelding

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:46

Carantona schreef:
Het gaat erom dat jij blij en trots bent op je paard! Leuk om te zien dat je alle tijd neemt om vertrouwen te winnen dat zou eigenlijk standaard moeten worden in de paardensport hihihihi

Er is een ruinenrubriek tijdens de keuring maar die is nooit druk,het is gewoon leuk om mee te doen als je wilt weten wat de Spaanse jury van hem vind en je kunt een proef rijden. Verder voegt het niet veel toe voor de fokkerij want hij is geen vererver meer :D

Je kunt ook gewoon gezellig komen kijken naar al het moois wat er staat want het is een groots opgezet evenement ism Belgie.

Het is in Werkendam op 30 aug /1 september

Hihi ja dankjewel, ik doe m'n best :o
Fijn dat dat zo word opgevat, want t klopt ook :j

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:54

Och jee wat een pech voor jullie dames..
Sterkte ermee!

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:49

Wat leuk Escada eindelijk *\o/*

Nou weer even een update over Don, helaas gaat alles niet zoals gepland. Natuurlijk eerst zijn strekpees, gelukkig na een echo en röntgenfoto's kon de DA uitsluiten dat dit al aan het genezen was en dus goed komt.
Alleen helaas nu een zaadstrengontsteking |(
De castratie van 2 (!) maanden geleden heeft dus alsnog zijn complicaties opgeleverd. Hij zal geopereerd moeten worden. Ik zie al mijn geld zo rechtstreeks naar de DA gaan elke maand :evaw:

Gelukkig blijft ie leuk

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie