Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:36

gett schreef:
Alvast succes Evelien!

Ik heb afgelopen zondag last minute nog een wedstrijd mee gedaan. Ging niet zo lekker, maar jury vond het wel goed gaan. 2x 193 punten en 2x 5e.

Tandarts moet er weer even bijkomen. A.s. Zondag laatste buiten wedstrijd.

Nette punten gefeliciteerd ! En succes zondag !

Wij starten zaterdag de eerste indoor weer.

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:42

Gisteren weer eens gestart na 2,5 maand thuis getraind te hebben. Ze was fijn ontspannen met losrijden 1e proef de galop niet getoond was niet aan mijn been zo balen.. toch de rest redelijk dus 170 punten.
Voor de 2e proef nog even de galop erbij gepakt , toen de ring in en ging de galop vrijwel goed en een winstpunt 180. :)
Nu weer drie weekjes goed werken aan het been krijgen , met name de galop . En dan gaan we 19 oktober weer starten :)

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:49

_xwien schreef:
Welkom Loes1996! Mooi doel!

Evelien helemaal niet slecht toch ?! Lekker kilometers maken, moet helemaal goed komen!

Wij zijn vandaag tweede keer L1 gestart, mega veel spanning helaas door een enge locatie volgens het paard, daardoor erg slordig voor mn gevoel. Eerste proef 183 en tweede proef 191,5, met als jury commentaar ‘ hele mooie Fries! En hele mooie stukken! Jammer van de spanning, komt wel goed met jullie, succes!’ Erg leuk om te lezen

Tevens zijn wij uitgenodigd voor de scoutingsdag dressuur van onze regio vanuit de knhs, volgende week zaterdag :)

Nette punten xwien. En leuk is dat hè dat positieve commentaar. Heb met Véline ook vaak complimenten dat we een "leuke combinatie met potentie zijn"
Moet dus wel goed komen met ons

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:48

_xwien schreef:
gett schreef:
Hoe gaat het met de friesjes en wedstrijden? :))

Hier gaat het lekker! Meegereden met de scoutingsdag, 195,5 punten. En gescout voor het jeugd stimuleringsplan :o

Hoe gaat het bij jullie? Nog wedstrijden gepland staan?

Gefeliciteerd!
Wij starten vanavond weer..

Véline dressuur B+3

_evelien_

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:39

Gett wat fijn dat ze zo super loopt, hopelijk loopt ze op jullie eerste indoor ook zo fijn.

Wij hadden gisteren voor het eerst de galop voor elkaar in de ring :D dat was eigenlijk mijn doel, een goede galop neerzetten. Verder was het een erg kijkerige baan met veel bloemetjes enzo.. maar ik vond dat ze het braaf deed. 172,5 en 175 punten.. had toch eigenlijk wel een eindpunt verwacht.
Maar goed voor mezelf had ik er een goed gevoel bij.

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:04

gett schreef:
_evelien_ schreef:
Gett wat fijn dat ze zo super loopt, hopelijk loopt ze op jullie eerste indoor ook zo fijn.

Wij hadden gisteren voor het eerst de galop voor elkaar in de ring :D dat was eigenlijk mijn doel, een goede galop neerzetten. Verder was het een erg kijkerige baan met veel bloemetjes enzo.. maar ik vond dat ze het braaf deed. 172,5 en 175 punten.. had toch eigenlijk wel een eindpunt verwacht.
Maar goed voor mezelf had ik er een goed gevoel bij.

Oeps eindpunt moet natuurlijk winstpunt zijn..

Als je gevoel maar goed is, kan het alleen maar beter gaan :D

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:55

Wij mogen zaterdag avond weer starten. Heerlijke tijd, zo kan ik haar s ochtends nog even longeren zodat ze wat minder druk is. Nog even wat bijzetten. Dit keer een koudbloeden wedstrijd, met veel Friese paarden zag ik al op startlijst. We hebben er zin in :o

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:01

@ loes netjes hoor Winstpunten en fijn dat er nog ruimte voor verbetering is.

Gett jammer van je punten, lekker kilometers maken dan gaat het vast goed komen.

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:58

Loes1996 schreef:
Evelien veel plezier zaterdag. Is jouw paard ook altijd zo mega blij als er andere Friezen bij lopen ?

Dankjewel , ik heb 1x tegelijk met een fries gereden en toen deed ze gewoon normaal :)
Zaterdag voor het eerst tussen allemaal Friezen en koudbloeden we zullen zien hoe ze dan is..

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:41

Mooi paard heb je xwien ! Ziet er netjes uit. Gefeliciteerd met je punten en prijs!

Vandaag cc gehad ben redelijk tevreden alleen was ze in de galop niet aan mijn been en viel ze te vroeg terug in draf.. 1e proef 169 en 2 e proef 182 net buiten de prijzen. Dus nog weer flink sleutelen aan de galop.

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:41

Super punten Splinterz!
Ik deed inderdaad mee in Marienheem :)
4e prijs had 1 punt meer als mij, dus als de galop beter was gegaan waren we in de prijzen geweest.. jammer maar toch een teken dat we de goede kant op gaan ;)

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:22

Splinterz wij hebben alleen Marienheem gestart. Heb Véline nog maar sinds februari. In Mei zijn we voor het eerst op concours geweest. Zij was nog helemaal groen, alleen recreatief gereden bij vorige eigenaar. Vond de andere selecties voor de competitie te ver weg.. Ruinerwold had gekund maar dat was outdoor en op gras was bang dat ze daar nog te groen voor zou zijn.. afgelopen zomer alleen wat gestart op kleine concoursen op zand en omheinde ringen.. ;)
Nu gaat het al een stuk beheersder dus wie weet volgend jaar de competitie wel meedoen.
En de kfps wedstrijden van het zomer meedoen lijkt me ook erg gaaf. Maar dan moeten we nog iets meer de galop bevestigd hebben ;)

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:47

Gaaf Splinterz! Heb je al kuurmuziek?

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:34

Véline is nogal loperig en de overgangen naar stap met name moeten echt nog beter. Ik probeer deze echt met mijn Zit terug te rijden maar ontkom er bijna niet aan om aardig hand te moeten gebruiken .. iemand tips ?

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 21:45

Gett wat leuk een jonge aanwinst erbij !

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:28

Wat een leukerd! Veel plezier met Willy

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:48

Goed begin Blizzart, gefeliciteerd met je Winstpunten :)

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:56

Nou ik zou het dan ook lekker zelf doen Laura :j

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:47

Mooi opgelost dan Laura, en wat fijn dat het rijden zo goed ging!

Wij gaan zaterdag weer starten.. zeer benieuwd hoe het zal gaan..

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:26

Ladypronk schreef:
Even een vraagje voor Evelien. Heb jij Véline toevallig ook bij Pieter vandaan? Ik heb daar toen ook op een Véline gereden.
En hoe is de wedstrijd gegaan vandaag?

Ja ze komt bij Pieter vandaan.
Ik heb met name de eerste proef super fijn gereden dit vond de jury echter niet zo.. 169 en 161 eerste proef was zeker winstpunt waardig .. mijn voorlezer en support snapte ook Niks van de punten.. nou ja vergeten en weer door |o

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:12

Ga je met Toke starten?

Hier ook wel last van zenuwen maar meestal gaat dat over als ik op mijn paard zit tijdens het losrijden.. Ik wordt meestal dag van te voren erg zenuwachtig.. neem altijd ruim de tijd voor het invlechten enzo anders kan ik in die tijd mezelf ook gek van stress krijgen . Ook ben ik altijd ruim een 1,5 uur van te voren aanwezig op het concour zodat ik dan niet hoef te haasten..

Véline dressuur B+3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:27

Niet gek voor de eerste keer hoor, gewoon lekker blijven starten , kilometers maken. Véline was de eerste keer ook mega druk, maar ze wordt nu steeds beheersbaarder.

Véline dressuur B+3