lusitano praat en foto,s

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Karina

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:56

Ik hoorde recent van een bevestigd geval bij een PRE in NL, Lusitano heb ik nog niet gehoord maar aansluitend bij wat ElCid zegt is het ook goed mogelijk dat dit komt omdat er mis-gediagnostiseerd is.
Ik heb het topic overigens her-ontdekt, intussen al enige tijd lusitano-loos maar nog steeds geinteresseerd.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:52

Hee Lobke, wat leuk, eindelijk een lusitano :D . Heel veel geluk en plezier met hem.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:32

Wat wil je dan fokken Keona, een paard voor endurance?

Ik ga denk ik niet naar Exloo tenzij ik echt specifiek iemand zou willen supporteren, ik vind het erg uit de richting, en de wedstrijden vind ik ook niet zo interessant, zou ook echt voor de keuring gaan. Ben beetje bang dat degenen waar ik wel graag de paarden/veulens van zie afhaken. Dan steek ik de kilometers liever in Gesves, altijd leuk daar afgezien van de catering :D .

Ik heb geen eigen lusitano meer sinds ik niet meer kan rijden, ben alleen nog peettante van Zamora's zoon <3 al woont die in Portugal. Maar het ras en de fokkers volgen blijft wel echt een hobby. En wie weet ooit een om mee te mennen, maar dat is wel erg toekomstmuziek die niet gauw zal klinken omdat mijn koets en tuigen en mentrailer etc allemaal welshpownie-maat is. Maar wie weet, dromen mag hè. Ik geniet sowieso graag mee van lusitano's van vrienden en ook van jullie verhalen en plannen.

Lieve foto van Hermès, dat is er ook zo een die ik beetje gevolgd heb vanaf het moment van hengstenkeuze geloof ik. Was dat niet toen er nog eens een fokkerijlezing was van Bento?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:50

Gaaf dier Keona!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:15

Voor eventing en endurance lijkt me quarterbloed inderdaad geen plus, maar voor working equitation enzo weer zeker wel. Echte gebruikspaarden. Ooit had ik zowel een lusitano als een quarter, ik verloor beiden binnen een paar maanden tijd. Toen heb ik wel eens verzucht dat ik hoopte dat ze als één paard gemixt weer terug op aarde zouden komen.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:41

Jessix schreef:
Oh zie een leuke vos erop staan met grote bles! <3

Die vond ik ook zo leuk! Had al een zoekend nichtje getipt, weet niet of ze al gecontact heeft,

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:52

Hoor toevallig net van m'n nichtje dat ze idd gecontact heeft, hij zou haar wel passen denk ik, maar wie weet wat Gaby nog meer voor opties heeft of weet.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:36

Ja! En ze was er helemaal weg van, vooral karakter ook, echt vol lof. Maar voor haar toch net te klein. Ik vind het niet gauw te klein hoor maar ze komt van een hele grote kwpn'er.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:18

Misschien geschikter voor een apart topic, deze is toch meer bedoeld voor de PSL.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:13

Echt grappig Ellis!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:14

Hij is jong zeg... Ja naar is het, echt een reden dat ik mixed feelings heb over schimmelkleur ook al is er niks zo mooi als een vierspan spierwitte schimmels.
Ik ben overigens eens een week bij de familie Delgado/Pignon (bekend van Cavalia) geweest in Frankrijk, en die hadden echt zo bizar veel lusitano's boven de dertig jaar, en een heleboel zaten kompleet vol met melanomen maar ze werden er dus toch vaak heel erg oud mee. Ik zag er ook veel cremello/perlino met melanomen maar wellicht dat die tegelijk ook schimmel waren.
Wij hebben zelf een KWPN schimmelmerrie van nu 19, die heeft ze tussen haar speekselklieren, maar wel al heel erg lang ook dus zij was ook jong, leeftijd van Cedro had ze ze ook al.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:59

Leuk die oude foto's en info Lusitana! Thanx for sharing.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie