lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

x_Heidi

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:36

Hoi,
Misschien is dit niet de juiste plaats voor deze vraag, misschien ook wel. Dankzij een goede vriendin van mij ben ik 'verliefd' geworden op de Lusitano. Ik ben al een paar maanden op zoek naar een jong paardje om zelf (verder) op te leiden, maar tot nu toe zonder resultaat. Wel bij 2 PRE merries gekeken, maar deze waren het toch niet voor mij. Op marktplaats ect. zijn weinig lusitano's te vinden. Heeft een van jullie misschien suggesties? :)
Ik ben vooral op zoek naar een jonge merrie, ik ben fanatiek met grondwerk en werken aan de hand. Volg momenteel een opleiding bij Greetje Hakvort en ben druk met mijn eigen, inmiddels bijna 20 jarige, pony. Het is tijd voor een jong maatje erbij, die ik wel echt voor het leven wil hebben. Maar waar vind ik haar... :o

"If the plan doesn't work, change the plan, but never the goal"

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:49

Dankjewel voor de tips <3

Luckystory schreef:
Ik weet een heel mooi 3 jarig merrietje te koop staan. Nog volledig groen. Ze loopt in de Ardennen op een groot weiland.
Vader is Nevado de la Font en de moeder een merrie uit Umbaba. Ze zal ongeveer 1m60 worden.
Een schimmeltje.
Mocht je interesse hebben, kan ik je de gegevens van de eigenaresse wel in een pb sturen?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zou je me een berichtje willen sturen met de gegevens? Ik ben wel benieuwd. Mooi paard!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:40

Hoi! Ik ben al een tijdje aan het meelezen in dit topic en het lijkt me nu toch wel leuk om mijn lieve Lusitano merrie aan jullie voor te stellen en mee te kletsen :D Ongeveer 1,5 jaar geleden begon mijn zoektocht naar een Lusitano merrie, en hoewel ik ook bij andere rassen heb gekeken bleef de Lusitano mij toch enorm trekken. Mede omdat een goede vriendin mij misschien een beetje had aangestoken <3

Een jaar geleden plaatste ik in dit topic een oproepje en ik kreeg dit berichtje terug:

Luckystory schreef:
Ik weet een heel mooi 3 jarig merrietje te koop staan. Nog volledig groen. Ze loopt in de Ardennen op een groot weiland.
Vader is Nevado de la Font en de moeder een merrie uit Umbaba. Ze zal ongeveer 1m60 worden.
Een schimmeltje.
Mocht je interesse hebben, kan ik je de gegevens van de eigenaresse wel in een pb sturen?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik heb contact opgenomen en ik mocht gaan kijken bij Moshi-Moshi, het was een hele rit naar de Ardennen, tegen de grens van Luxemburg aan :o dus het was een flink dagtripje hihi. Maar eenmaal daar voelde het eigenlijk meteen goed, hoewel Moshi-Moshi nog helemaal groen was, was ze enorm nieuwsgierig en aanhankelijk, legde meteen haar hoofdje op mijn schouder.
Na een paar nachtjes slapen en een keuring van de dierenarts heb ik haar gekocht en begin April is ze verhuisd naar Nederland, toen bijna 3 jaar oud. We zijn heel rustig begonnen met elkaar leren kennen en basis grondwerk, in de zomer hebben we vooral veel gewandeld en geofend met stilstaan/voetjes geven/stemcommando's. Ze heeft een super fijne plek 24/7 buiten met 6 andere paardjes/pony's waar ze kan spelen met een lusitano merrie van een jaartje ouder, maar waar ze ook wordt opgevoed door de oudere merries. Inmiddels heb ik haar al best een tijdje (de tijd vliegt!) en heb ik 2x rustig op haar rug gezeten, wat ze totaal geen probleem vond en nu zelf aanbied (ze kan op commando inparkeren en vind het wel een leuk spelletje :') ). Deze winter is ze verhuisd samen met haar kudde naar een stalling zodat ze 's nachts op stal kan in verband met de modder. Ook daar doet ze het enorm goed. Ik heb haar naam veranderd in Meara omdat ik een hondje heb die Moosie heet, leek een beetje teveel op elkaar. We gaan van het voorjaar rustig verder met af en toe een rondje rijden, hopelijk ook buiten in het bos. Meara is een schimmel maar tot nu toe nog erg donker, ik ben heel benieuwd hoe ze nog gaat uitgroeien en verkleuren.

Onze eerste ontmoeting:

Afbeelding

Wandelen in de zomer:

Afbeelding

Afgelopen oktober:

Afbeelding

Voor de tweede keer op haar rug afgelopen zondag:

Afbeelding

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:10

Dankjewel voor de leuke reacties!! :) Het was inderdaad liefde op het eerste gezicht, hihi <3 hoe snel werden jullie schimmels wit?

Wat een knap veulen Elina <3 <3

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:52

Wauw wat is ze mooi opgeknapt Lusitana!! Geweldig om te zien <3

Mijn lieve merrie Meara (Moshi-Moshi) is in april 4 jaar geworden en ik heb een aantal keer op haar gezeten in de bak en na 4-5 keer wat rondstappen en een klein drafje zijn we al een paar keer naar het bos gegaan. Omdat we veel wandelen is ze naar buiten gaan gewend en lekker vooruit lopen is veel beter voor haar dan beginnen in de bak vind ik :D. Ze doet het enorm goed en is super stoer. Ik vind het heerlijk om met haar te werken, een echte merrie maar wel super slim en meedenkend. Nu zit ik ongeveer 1x in de 1-2 weken op haar rug, op buitenrit wissel ik het af met naast haar wandelen. Voor nu doen we het nog heel rustig aan dus, de overige dagen staat ze 24/7 buiten en doe ik 2-3 keer per week (academisch) grondwerk met haar. Ze is nog lang niet uitgegroeid maar het lijkt me dat rustig opbouwen vanaf nu geen kwaad kan toch? Ze ziet er in ieder geval naar uit dat ze dit prima aan kan :). Ik wil haar pas volgende zomer echt gaan oppakken, maar zit er wel over te denken om deze zomer alvast een aantal lesjes in de bak te nemen om de commando's goed te bevestigen. Wat denken jullie?

Hier wat foto'tjes van mijn vriendin <3 Zou ze nog ooit gaan schimmelen hihi?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie