lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ElinaSK

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:13

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben nu nog niet in het bezit van een Lusitano maar daar komt in januari verandering in. Ik ben al even gecharmeerd van het ras en toen dit veulen te koop kwam kon ik het niet laten. Ik ken de fokker goed en het veulen mag nog even bij mama blijven tot januari. Foto's volgen zodra ze bij mij op stal staat :D.

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:45

Vandaag mijn veulen opgehaald! Ik zou nog een foto plaatsen als ze er was dus bij deze. Ging super onderweg en met laden.

Afbeelding

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:13

Wat een leuk paard Heidi! <3.

Ik heb afgelopen weekend nog wat foto's gemaakt van mijn nieuwe aanwinst. Of in elk geval poging tot, mijn camera was heel interessant :)).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:16

Femke_Tweety schreef:
Gewoon even omdat ik het leuk vind om te delen.

Mijn ouwetje vandaag, zaterdag doodziek maar inmiddels er goed doorheen, en weer glimmend en alert!

[ [url=m/hVWY0w.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BJr8O6.png]Afbeelding[/url] ]

Wat schrikken zeg dat ze opeens zo ziek was, gelukkig is ze er door heen gekomen! Ik vind het een mooi dier.

Mijn kleine muppet is ook flink aan het groeien! Tenminste als ik die billen moet geloven. For the record ik ben 1.78 :D

Afbeelding

Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:08

Ze is nu 10 maanden, in juli wordt ze 1 :o. Ik vind die van jou ook erg gaaf!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:35

rider schreef:
@Femke_Tweety: wat een schrik! Gelukkig gaat het weer beter.

@ ElineSK: wat wandelt ze lekker relaxed mee!

@ Daphne: Wat een mooie kerel is het toch. En wat leuk dat je hem ook voor de wagen hebt!

En het was ook nog eens de aller eerste keer dat ze überhaupt mee naar buiten ging. Ik was best trots het is zo'n dappere merrie die nu al 100% vertrouwen in me heeft. Ze heeft geen krimp gegeven behalve dat ze overal naar moest snuiven :').

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:19

Lukasje schreef:
Lukasje schreef:
Kan iemand mij adviseren mbt een betrouwbaar adres in België of Nederland om een lusitano aan te kopen?

Ik quote even mezelf. Kan iemand me hiermee helpen aub?

Mijn lusitano komt hier vandaan: http://www.coudelaria-odemira.nl/ maar zij heeft vnl veulens en is kleinschalig. Ik ken haar persoonlijk en ze heeft wel echt veel liefde en gevoel voor haar dieren :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:59

Ik heb geen ervaring met hengsten stallen dus daar kan ik niks over zeggen.

Grappig, volgens mij is ultramar hele verre familie van mijn lusitano veulen. De vader van mijn veulen heeft dezelfde opa en oma in de lijn als ultramar volgens mij, hele verre familie dus ergens _O-, tenminste als ik de goeie ultramar op heb gezocht (lobo de vasconcellos.)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:30

Haar vader is cacau lv.com. Moeder Zaragoca lv.com (exacte spelling lukt niet op bokt :')).

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:55

Ik heb ook een lusitano veulen, het is idd afwachten wat ze gaat doen met de schofthoogte maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze tenminste 1.55 wordt. Ik zou het voor geen goud willen missen om ze op te voeden van veulen tot rijpaard. Ze heeft qua karakter trekken veel weg van de merrie, hoe zich dat onder het zadel ontwikkeld weet ik natuurlijk ook niet, maar ik vermoed dat het sensibele wat ze nu laat zien er wel wat in blijft :j.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie