Sommige 'kende' ik al uiteraard.
Ik heb ook eentje die mag mee doen hier

Gina RS, een 4-jarige valk merrie.
Gefokt door Romina, zoals al blijkt uit haar naam uiteraard. En sinds 2 jaar van mij.
Afgelopen jaar heeft ze bij een vriendin van mij in de Ardennen gelopen, op een grote heuvelweide. Dat leek mij wel fijn voor haar, omdat ik haar toch nog te jong vond om er wat mee te doen. En daar had ze alle ruimte en tijd om verder volwassen te worden. Sinds afgelopen juli is ze weer naar huis gekomen.
Het is de bedoeling dat ze nu ingereden wordt. (Hopelijk dit najaar ofzo. Ik moet nog even bekijken wanneer het het beste in mijn planning past. Maar in principe zijn de afspraken al gemaakt.)
En ondertussen ben ik er wat basic dingen mee aan het oefenen. Wandelen op de openbare weg bijvoorbeeld. Wat ze ondertussen toch al heel braaf doet.
Gina is een lief en gezellig paard. En ze geniet erg van aandacht. Dus ik denk dat ze het wel leuk gaat vinden om aan het werk te gaan. T'is ook wel een heel temperamentvolle en gevoelige dame. Ze kan nogal "heet" en hectisch worden. Maar daarnaast kan ze ook heel stoer en stoïcijns zijn. Aparte combi, vind ik dat wel. En meteen ook wat ik er zo leuk aan vind qua karakter.
Ik heb niet zoveel recente foto's van haar omdat ze in de Ardennen geweest is.
Maar dit zijn de meest recente:

En hier was ze nog in de Ardennen vorig najaar:

En voor ze vertrok: