lusitano praat en foto,s

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

IsaCalixa

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:41

Wauw, wat een prachtig ras toch <3

Ik heb geen enkele ervaring met Lusitano's, maar als ik ooit zelf een paard zou nemen zou ik niet veel twijfelen :D In ieder geval een spaans paard. Ze hebben zo'n mooie uitdrukking vind ik. Ook hebben ze iets sierlijks, maar zijn ook weer niet zo iel gebouwd. Dat vind ik zo mooi aan dit ras!

Hoe groot worden ze eigenlijk ongeveer? En wat vinden jullie van het karakter, vurig of juist wel koel? (Al zal dat vast ook wel verschillen per paard.) En zijn ze veelzijdig? :D

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:24

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties :D

Sorry, ze zijn idd Portugees. Ik las wel in de wiki dat ze wel eens vergeleken worden met Andalusiers.

Hmm, die stokmaat valt dan nog mee volgens mij :P Ik zou niet een paard willen waar je echt met een ladder op moet bij wijze van, haha. Maar ook geen klein ponytje.

Ja, alhoewel ik denk dat je elk paard op zich wel moet leren kennen :) Soms kan dat vurige idd denk ik van pas komen. Beter dan een paard dat er geen zin in heeft :D

Maar goed, dat zal voor mij vast nog 10 jaar duren voordat ik daar aan kan beginnen. Moet dan eerst maar mijn studie afronden + een goed inkomen + een stabiele woonsituatie etc :P Maar zag dat Lusitano's ook wel heeeuul duur zijn := (maar oke, dan heb je ook wat) Verschilt dat nog waar je ze vandaan haalt, zijn ze bijv uit Portugal goedkoper, of maakt dat geen verschil?

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:25

Oeps, ik gebruik wel erg veel smileys :') haha

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:46

Zie mijzelf nog niet bij de grand prix, met een aantal jaren manege ervaring en rondhobbelen op een haflinger door het bos. Zou denk ik beetje een recreatie/dressuur paardje willen :D

Wel heel gaaf die paarden!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie