lusitano praat en foto,s

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:36

Oh leuk! Allemaal Lusitano's bij elkaar. Dan mag die van mij ook niet ontbreken.

Dit is Guda, nu 4,5 jaar oud en sinds een maand of 5 onder het zadel. Deze foto is gemaakt tijdens haar eerste kennismaking met een Working Equitation trail. Dat vond ze nog wel aardig spannend :)

Afbeelding

Een dag niet geleefd is niet zo lachen

Alik

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:43

Dank je :) Het zadel is een Omega Bentaiga zadel van Signum Sattelservice uit Duitsland. Superfijn zadel met grote platte kussens voor een optimale drukverdeling. De Duitse Working Equitationruiters rijden er ook mee kwam ik later achter.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:38

dank je Jessix, ik ben er ook nog steeds erg blij mee

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:44

Jessix schreef:
Alik schreef:
dank je Jessix, ik ben er ook nog steeds erg blij mee

Dat kan ik me voorstellen!

:)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:57

wauw, een bonte Lusitano, dan zou een kinderdroom uitkomen. Later als ik groot ben moet er zoeen komen :D

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:18

Faya_barock schreef:
Dank jullie wel, en tja hij heeft (gelukkig) niet zo'n ramshoofd, hou ik persoonlijk niet zo van. Begin het wel steeds mooier te vinden raar genoeg :-)

grinnik, grappig is dat he, je went eraan en gaat het uiteindelijk heel voorzichtig ook zelfs een beetje mooi vinden :) Ik had/heb dat ook, en ook met het scheren van de staart en manen, ook dat went haha

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:24

ja mijn merrie heeft nu ook alles lang en dat vind ik ook mooi maar als ik plaatjes voorbij zie komen, of op de keuring de mooi getoilletteerde paarden dan kan ik daar ook wel echt van genieten :)

edit dat wordt ook nog wel een dingetje als ik ooit met haar naar de keuring ga, scheren of niet scheren want ik vind het uiteindelijk bij dagelijks gebruik wel mooier met lange manen. Haar moeder had een sportcoupe. Haar manen werden niet zo mooi lang en geschoren zag ze er meer uit als een schimmelfjord haha

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:55

Nou inderdaad die "plaatjes" van Beatrice Bulteau zijn zo prachtig mooi.

Ja een beetje staart voor het wapperen is ook wel fijn, de manen vind ik eerder vervelend voor ze als ze erg lang zijn, dan staan ze er toch eerder onder te zweten.

Ik ben 1 keer naar Golega geweest en eigenlijk wil ik nu heel erg elk jaar :( *gaat maar weer eens overwegen een extra lot in de loterij te kopen*

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:49

Lusitana, ik vind het elke keer zo leuk om te lezen wat je te vertellen hebt over de Lusitano en aanverwante rassen uit Portugal. Blijf daar alsjeblieft mee doorgaan :D

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:56

Ja het gaat van de APSL uit dat elk land met een eigen vereniging ook alle papierdingen moeten regelen. Is voor hen naturlijk veel makkelijker want ze krijgen complete pakketjes aangeleverd die als het goed is al goed gecontroleerd zijn.

Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd om financiele redenen. Zodra het weer kan ga ik wel weer lid worden omdat ik het vooral leuk vind om op de hoogte te blijven en ik het ook leuk vind/vond om met mn paard mee te doen aan de keuring.

Daarnaast ben ik ook blij dat er een vereniging is die zorgt dat papieren in orde gemaakt kunnen worden. Als iedereen alleen ff lid wordt om dat jaar eea voor elkaar te maken en dan weer afmeldt dan vrees ik ook dat het lastig wordt een vereniging draaiende te houden en uiteindelijk denk ik wel dat Lusitanoeigenaren er wel bij gebaat zijn.

Maar gelukkig geldt hier ook dat iedereen het lekker zelf mag bepalen of ze wel of niet lid willen zijn van welke vereniging dan ook :D

@Nouvel, vanaf hier ook sterkte en een knuffel.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:31

Geen idee eigenlijk hoe die rokken eruit zien maar kan het zijn dat je die touwtjes ergens vastmaakt zodra je niet op het paard zit en weer losmaakt als je te paard gaat? Ik weet van mijn dameszadelkostuum ooit dat daar ook een extra knoop opzat om de rok "op te binden" wanneer je niet op het paard zat.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:10

Ohhhhh dat dameszadel <3

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:34

Ik heb hier al en poos niet meer gereageerd maar nu mooie foto's gemaakt vandaag. Het was een spontane aktie van een stalgenoot die aan het oefenen was met haar nieuwe camera :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:47

hahaha vooral dat gehuppel op de plaats echt te grappig ook. En mooi op de billen geland die kunnen ook wel wat hebben :P

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:07

Interessant xyzutu2 dat draven met altijd 1 voet aan de grond herken ik wel een beetje in stressvolle situaties haha. Centro Lusitano, zat toch in Roermond van Gemma? Daar heeft mijn Pahola jaren gewoond, heb je haar ook gekend?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:44

Ok, Pahola heeft ze als jonge merrie in Portugal gekocht en bij haar heeft ze voor zover ik weet 3 veulens gekregen. 1 ken ik niet maar de andere twee zijn Xtremo en Ayaan. Pahola is naar Groningen verkocht en twee jaar daarna heb ik haar gekocht en heeft ze bij mij ook nog twee veulens gekregen. Helaas leeft ze niet meer maar ik geniet nu nog dagelijks van haar laatste veulen, Guda.
Ik heb haar in Portugal een keer ontmoet en toen had ze volgens mij in ieder geval de twee hengsten en Ayaan nog.
Ik weet er verder amper iets vanaf want het was allemaal voor mijn lusitanotijd maar wel jammer dat het dan zo gelopen is.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:59

Ik begreep van haar dat ze wel in de lessen (?) gebruikt werd maar dat zal vast minder vaak zijn geweest als ze weer een veulen had gehad. :)

Was trouwens erg leuk toen in Portugal, ze heeft me een hele dag overal mee op sleeptouw mee naartoe genomen. Zijn ook nog langs het landgoed gereden waar Pahola was geboren maar konden er helaas niet terecht omdat de familie op vakantie was.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:54

Heeeeyyyy Joooootje, ja jammer he, ik weet verder ook niet echt iemand die wat meer bij jou in de buurt zit :( maar goed misschien meldt iemand zich hier dat zou wel leuk zijn :)

Goed te lezen Luckystory, nu lekker aan de slag met je G-tje en ook een knappe beeb maken met die hengst :D

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:42

Joolien schreef:
Alik schreef:
Heeeeyyyy Joooootje, ja jammer he, ik weet verder ook niet echt iemand die wat meer bij jou in de buurt zit :( maar goed misschien meldt iemand zich hier dat zou wel leuk zijn :)

Goed te lezen Luckystory, nu lekker aan de slag met je G-tje en ook een knappe beeb maken met die hengst :D

Jaaa, leek me zo leuk om je peerd te trainen :D Kun je niet wat dichterbij gaan wonen? :P Almelo ofzo :P

Jaa eeehhh dikke doei he, Enschede is zoveel leuker dan Almeloooo, kom jij maar hier wonen :P

Maar zonder gekheid, ik heb nu een nieuwe bijrijdster en damn wat ben ik er blij mee en damn wat moet Guda hard werken en ook nog eens luisteren hahaha oei oei oei ze geeft haar vrijheid onder het zadel niet zonder slag of stoot op maar uiteraard altijd beheerst op de Lusitanomanier :P

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:27

Jessix schreef:
@ Alik, ik vind het jammer dat ik jouw mooie zwarte hengst nooit meer heb gezien. Die heb je verkocht toch? Vond dat zo'n schitterend dier.. Ben benieuwd hoe die is nu hij volwassen is.

Nou dank je, hij is ook erg regelmatig in mijn gedachten, hij is destijds nog vrij snel doorverkocht en ik heb nog niet de moed gehad om uit te vinden waarnaartoe en hoe het nu met hem gaat. (dat heeft dan weer vooral met mijn priveomstandigheden te maken) :o

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:55

ja klopt op zich ga ik daar ook wel een beetje van uit en er komt ook wel een moment dat ik hem wel op ga zoeken want uiteindelijk ben ik toch te benieuwd ook :) Het was/is ook zo'n heerlijk dier.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:08

Joolien schreef:
Alik schreef:
ja klopt op zich ga ik daar ook wel een beetje van uit en er komt ook wel een moment dat ik hem wel op ga zoeken want uiteindelijk ben ik toch te benieuwd ook :) Het was/is ook zo'n heerlijk dier.

Waarom had je m ook alweer verkocht?

Op zich had ik Guda gefokt voor de verkoop maar daar kwam niemand op en uiteindelijk was het chronische gebrek aan geld de reden dat ik iets moest en is Diaz degene geworden die ik heb verkocht.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:16

Ziet er goed uit op dat filmpje Eefiepeefie

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:24

Mijn hengstepony heette Diaz met fokkertoevoeging AEY :)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:51

U vraagt, wij draaien (met plezier :D)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar dan wil ik natuurlijk z'n kleine zusje ook ff showen he :) Dit is Guda AEY