Dat het oude type verloren gaat is zeker zonde, de paarden van Resina d'antunes zijn wel wat meer de oudere types; niet zo groot en echt mooie dieren met een wat barokke uitstraling.
Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304
Stal_Pluma schreef:El Cid, ik zou persoonlijk nooit met Rubi fokken al kreeg ik 10x een gratis dek : hij vererft uiteindelijk niks concreet behalve een groot hoofd .
Nouvel schreef:Eefiepeefie schreef:Nouvel gaf hierboven Rico als voorbeeld maar ik moet zeggen dat ik hem nou niet super rastypisch vindt hoor. Ik weet nog dat ik toen in Portugal tegen mijn ouders zei dat het meer een kruizing Lusi KWPN leek.
ik heb nergens namen van lusitano's genoemd hoor...![]()
alleen mijn mening geven dat ik het zonde vind als ze steeds groter en daarbij vaak ook minder rastypisch worden, ik ben zelf erg fan van het meer ouderwetse type, maar dat is persoonlijk natuurlijk
Jessix schreef:ElCid schreef:Ik vind Rico wel een heel mooi paard, hij heeft geen typisch Lusitano hoofd, maar verder toch wel het Lusitano type. Hij is niet de jongste meer, 17 jaar oud en heeft op topniveau sport gelopen, dus hij heeft wel wat geleden. Ik heb kinderen van hem gezien die ik toch wel erg `aangenaam` vond.
Zijn eigenaar is 23-24 april bij ons voor een clinic ( Antonio Borba), als je meer informatie zou willen.
Daar staat ook Zefiro, ook niet groot ( 160 cm), hengst met erg goed papier ( Rico x Hostil).
Hostil staat daar ook, de vader van Soberano, en in mijn optiek een betere hengst dan Soberano zelf. Soberano fokt vooral mooie kinderen met compacte merries; dan komen er echt hele mooie, goed gebouwde kinderen uit. Met grote lange merries werkt die combinatie een stuk minder goed.
http://www.santoandrelusitanos.com/en/c ... hp?catid=1
Heb jij toevallig zelf foto's gemaakt van Hostil? Ik zou graag wat meer zien van hem dan de gebruikelijke foto's met Anky op zijn rug.
Duijfje schreef:Dankje ElCid! Even rondneuzen
Ik heb 2 paarden van Resina Antunes in mijn gedachte. (Eerst meer, namelijk een 5 tal. Echter denk ik dat daar al paarden van verkocht zijn gezien ik hem al enige tijd niet gesproken heb erover.) Binnenkort maar even bellen erover.
(Heel verhaal erachter hoor. Vanuit onze kant... Begin van stal / sport carrière)
Duijfje schreef:ElCid ik ben op zoek naar een lusitano voor het hogere werk. (Denk ambitie grand prix binnen x jaar) Daarbij ook hogere prijsklasse. De paarden die ik nu op het oog heb zijn ook prijzig, naar kwaliteit. Ben eigenlijk weg van die 2 en hoop dat het zo draait dat we het toch nog zo kunnen doen als in eerste instantie de bedoeling was.
Thanks voor de informatie!
Vind het jammer dat ik niet kan communiceren met Alberto. Is een beetje gebaren taal als we alleen gelaten worden met gebrekkig engels... Ik spreek wel engels dus het wordt een soort van raad het woord![]()
Ik ben zelf ook niet mega groot (1.70) heb geen behoefde aan een groot paard.. ook niet te klein. Vind 1.60 wel oké eigenlijk. 1.75 zou mijn max zijn, in alle rassen.
Duijfje schreef:Zeker! Ik wil er wel heeeuuuul zeker van zijn dat dat paard ook die ton waard is. Of meer of minder dan..
Het is dus echt voor de hogere ambities![]()
Dat valkje heb ik ook gezien en vind ik ook erg leuk
Duijfje schreef:Dankje ElCid voor de informatie, stel ik heel erg op prijs!
Ik kom zojuist van de telefoon af met Bruno. Meeste paarden die ik heb gezien zijn er nog. Even overleggen met mijn vader welke we eventueel zouden willen doen en hoe snel we het willen laten doen. Het zijn tenslotte forse bedragen.
Eefiepeefie schreef:Moet zeggen dat ik wel verbaasd ben dat ze afscheid nemen van hun twee beste paarden maar ze zullen er vast flink geld mee verdienen
Lusitana schreef:Ik weet niet waarom El Cid beweerde dat het Britten zijn, want Piedade en Luís zijn gewoon Portugezen.
Ze laten Spártacus zien en merries.
Citaat:There is a branch of the Pidwell family in Portugal and they were from Penzance. The story goes thta 2 Pidwell brothersshipwreck in the fishermen village of Sines - 150km - from Lisbon, and decided to stay there. In time They become very rich and owned lot of land around the town. A visit to the local cemetery is mandatory because they were all bury there. I have their genes, blonde hair, green eyes but already lost the name. My grand grand matter whose name was Pidwell marroed a french man called Boulain so this branch lost it to Boulain...damn... But I have several cousins that still have the name and one of them went to Penzance some years ago to trace back family origin. I think she has a lot of info. If you are interested i will send you your contact. Her name is Maria Margarida.
Nouvel schreef:gaan er trouwens nog mensen hier naar de ledendag van de LVN a.s. zaterdag?
Nouvel schreef:dank allemaal
ik had me opgegeven voor een WE les, met de valk merrie die ik rijd, maar we hebben ons dus afgemeld, komt wel weer een keer...
Lusitana schreef:Dak je voor de uitgebreide uitleg. El Cid.
Ach, weet je, het kan dan alleen nog maar vooruit, zo kun je het ook bekijken.
Duijfje schreef:Haha ja! Dat zou ik best een keer willen proberen eigenlijk
Jessix schreef:Dat zou lastig te vinden zijn Elcid!
Is Gastao ook maar 1.55m?
Luckystory schreef:'klein' moet trouwens niet zo moeilijk zijn, mijn inziens.
Ik heb de afgelopen maanden met een vriendin mee gezocht naar een grote Lusitano.
En heel veel leuke paarden gezien. Maar die maat was toch heel vaak een probleem. Allemaal te klein.
Luckystory schreef:ElCid schreef:Ik weet wel een paar plekken waar je de grotere maten kan vinden, met bijbehorend "groot" prijskaartjeMaar wij vinden het dus weer lastig om plekken te vinden waar je goede "kleintjes" vind
Goh, budget was anders best ok hoor.
En ze heeft heel veel fokkerijen gecontacteerd. Zowel hier, in Frankrijk als in Portugal.
En leuke 3 à 4 jarige die groot is, goed beweegt, rastypisch is en een leuk karakter heeft. Bleek zowat onvindbaar.
Luckystory schreef:Ow Haras de Sautour heeft wel een heel leuk hengstje te koop.
Smoky black, niet echt heel klein maar ook niet immens groot. Julio heet hij.
Ik heb hem bij hun op de fokkerij al eens gezien en das echt een heel tof paard!
Hij moet wel wat kosten, maar ik vind hem het ook wel waard eigenlijk...
https://www.facebook.com/virginie.michel.904/media_set?set=a.10202133607047285.1073741834.1401500825&type=3&pnref=story.unseen-section
Jessix schreef:Volgens mij is de vriendin van Luckystory al geslaagd en heeft ze een prachtige schimmelhengst gekocht die alles heeft wat ze zocht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker