lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:19

Wat leuk een forum voor Lusitano's! Ik zal mijn Lusitano even voorstellen. Ik heb hem nu precies 2 weken. Dit is Homero II Terroso. Hij is 4 jaar en nog hengst. Ik ben nog niet erg bekend met het ras en hoe het gaat op keuringen, maar ik zou hem met de tijd ook heel graag willen (laten) voorbrengen op de keuring.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 05:53

Dank jullie wel! Ik ben echt super blij met hem.

Duijfje schreef:
Waar heb je hem eigenlijk vandaan Sabrina?

Ik heb hem bij Troyan Stables vandaan in Yper (België) Echt superfijn contact met Xavier. Nu nog vraagt hij vaak hoe het met hem gaat. Na het tekenen van een contract heb ik via mail röntgenfoto's gekregen zodat ik die door meerdere dierenartsen in Nederland kon laten beoordelen. Een week later hebben wij hem zelf opgehaald en een paar dagen later hebben wij hem nog door onze eigen dierenarts laten keuren. Ik had de afspraak dat ik hem daarna pas hoefde te betalen. Mocht hij afgekeurd worden dan zou hij hem weer op komen halen.

En luckystory, ik hou ook van die leuke bontvachtjes hoor! Dus kom maar op met die foto's :-)

Sabrina_80

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:31

Kan je maar 1 keer meedoen met de keuring als je hem op wil laten nemen in het volwassenen register?
Het leek mij leuk om in september mee te doen, maar dan wacht ik liever nog een paar jaartjes totdat hij mooi uitgegroeid is. Ik vind het nu nog echt een baby om te zien.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:33

Wouw Eefiepeefie, wat is die van jou groot! Hoe hoog is hij?

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:47

Zo wat een reus voor een Lusitano. Gaaf zeg! Ik dacht dat ze niet zo groot werden hihi.

Hij is nu net pas 4 geworden en ook pas 2 maanden zadelmak, maar ik wil heel rustig aan doen met rijden. Hij heeft in Portugal wel al meegedaan aan een keuring op 2 jarige leeftijd.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:54

Oké. Dank jullie wel voor de info. :-)

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:38

Lusitana schreef:
Sabrina_80 schreef:
Wat leuk een forum voor Lusitano's! Ik zal mijn Lusitano even voorstellen. Ik heb hem nu precies 2 weken. Dit is Homero II Terroso. Hij is 4 jaar en nog hengst. Ik ben nog niet erg bekend met het ras en hoe het gaat op keuringen, maar ik zou hem met de tijd ook heel graag willen (laten) voorbrengen op de keuring.

Hé die ken ik! De fokker is een kennis, en de moeder van Homero, Maria, is van een andere kennis geweest en is door mijn toedoen naar de eerste gegaan. Hele leuke merrie.
Homero heeft ook wat premies op zijn naam staan volgens mij. Helder is in elk geval wel met hem op Trofa geweest als jaarling en twenter. Naar mijn weten ook in de prijzen gevallen.

Ah Super leuk!! Ja klopt. Ik heb ook foto's van hem met zijn moeder gekregen en dit filmpje van de keuring.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 05:45

Ik heb even in het register gekeken. Ze wordt in mei 23 en heeft vorige jaar nog een hengstveulen op de wereld gezet. :)

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:42

Mooie foto Nouvel!

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 05:35

Wat een knapperds komen er weer voorbij zeg!

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 07:04

Hoi hoi, ik kom weer even binnenvallen. Ik zou graag jullie advies willen. Homero is nu 4,5 jaar en hengst. Ik en mijn gezin willen hem eigenlijk ook gewoon hengst houden. Wij kunnen gewoon alles met hem doen. Rijden met andere paarden is ook geen probleem. Wij vinden hem erg braaf voor een hengst en het is gewoon ook een hele knappe hengst die ik over een paar jaar graag in het volwasseneregister op wil laten nemen. Maar ik sta op een pensionstal en het personeel heeft regelmatig problemen met hem. Hij komt elke ochtend buiten in de paddock op zijn eigen stukje maar hij staat dan veel te steigeren en maakt het lint van het schrikdraad stuk. Ook als zijn buurman uit stal wordt gehaald en hij moet op stal blijven dan is hij erg onrustig op stal.

Nu is mijn vraag. Hoe houden jullie jullie hengst en wat zouden jullie doen? Verhuizen of laten ruinen?

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:25

Dank je Nouvel voor je reactie. Phoe moeilijk hoor. Ik wilde nu juist heel graag een hengst ivm dat dat toch net iets meer uitdaging heeft voor mij en ik vind het zo zonde. Het is zo'n knappe man.
En dan nog vraag ik mij af of hij rustiger zal worden als hij geruind is. Hij heeft nu eenmaal temperament :-)

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:33

Ieder heeft een eigen stukje paddock. Ze worden op deze stal niet bij elkaar gezet. Maar de ruinen die naast hem buiten staan die staan ook heel rustig. Alleen hij staat zich dan zo uit te sloven. Ik heb ook geen idee of hij in Portugal met andere paarden samen heeft gestaan.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:38

Bedankt iedereen voor alle reacties en het delen van ervaringen. Het probleem is dat ik in mijn omgeving verder geen stallen ken waar je met je hengst mag staan. En op zich sta ik op een heerlijk rustige stal met lieve stalhouders. Alle paarden zijn er erg relaxed en komen elke dag buiten. Dus weggaan zal ik erg jammer vinden. Als ik al jullie verhalen lees dan denk ik dat ruinen de beste oplossing is, maar ik baal er wel van dat ik het voor een ander moet doen. In ieder geval... Zo voelt het..

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:40

Als je de Lusitano wil promoten dan moet zo'n lijst makkelijk te vinden zijn voor iedereen, dus ik zou dit dan openbaar op de website zetten.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:52

Echt gaaf dat je dat kon doen! En stoer paard hoor!

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:39

Vorige week meegedaan op Concours Hippique tijdens ons jaarlijkse dorpsfeest. Ik heb een B proef gereden en mijn dochter heeft een parcoursje gesprongen. Wat zijn het toch geweldige veelzijdige paarden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 06:41

Ik zal voor je duimen dat je je papieren optijd binnen hebt Duijfje. Maar je kan het natuurlijk altijd vragen of je evengoed mee mag doen en dan niet voor opname, maar voor de beoordeling ofzo.

Dank je Keona. Doe jij mee met de keuring?

Ik doe ook mee met Homero. Wie doen er nog meer mee?

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:27

Oei lastig Duijfje. Dan moet je nog kiezen wie je mee wil nemen ook. Ienemienemutten *D Of vrienden lief aankijken met een auto en trailer... Lastig. Hopelijk gaat alles lukken.

Jammer Nouvel dat je met vervoer zit. Lijkt me leuk om die knapperd van jou eens in het echt te zien.

Hoe zit het eigenlijk met merries? Als je die aanbied moet dat dan voor opname zijn of kan je net als bij de jongere hengsten ervoor kiezen voor alleen een beoordeling?

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:32

Oh wat heerlijk! Wat een leuk filmpje Nouvel!

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 05:59

Wat ziet dat er fijn uit Nouvel!
Ik ben ook van mening dat een Lusitano alles kan en dus dat je er ook heel goed mee kan mennen. Ik vind het eng dus ik zou het zelf niet proberen.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 06:51

Super leuk! Ik ben benieuwd. Ik reed als enige in de rubriek 4 jarige hengsten.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 06:56

Leuk Nouvel. Mijn kinderen wilden helaas gelijk naar huis. Ik heb je daarom jammergenoeg niet meer kunnen zien. Fijn dat het zo goed ging en natuurlijk ben je wel weer een hele ervaring rijker!

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:25

Duijfje schreef:
Ah dan heb ik nog met jou gepraat gisteren :)

Hoe was het gegaan?

Ah wat leuk om elkaar dan weer via Bokt tegen te komen en dat je nu weet welk gezicht er bij de naam hoort :-).

Met inrijden was hij echt vreselijk druk in het begin, maar uiteindelijk liep hij voor mijn gevoel heel erg fijn met weinig spanning. In de baan met publiek keek hij overal naar, maar dat was meer uit nieuwsgierigheid. Hij heeft echt geen stap verkeerd gezet. Ik had het idee dat hij het allemaal wel erg mooi vond al die ogen op hem gericht. Hihi.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:43

Wouw, prachtige combi!