lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

keona

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-16 07:48

Die van ons heeft veel haar maar niet heel lang,ze is altijd laatste met verharen binnen de groep .en met rijden heel vreemd ze zweet nooit onder et zadel of sjabrak

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 08:03

Gister voor eerst dressuur les gehad met geisha.het is voor mij ook nieuw en zij is ook nog vrij groen met dit.vandaag weer les.want wil graag eventing gaan rijden met haar ze kan goed springen.blij met deze lusitano

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 14:42

Ik en geisha eerste keer dressuurles voor mij.paarden zadelmak maken en buiten braaf maken ken ik wel.maar netjes rijden is al weer hele tijd geleden voor mij.geisha is ook nog vrij gron op dressuur gebied,maar omdat ik graag eventing wil rijden moet ik nu ook gaan dressuren.toch wel trots op ons

https://www.facebook.com/keona.ruyters/ ... ory&__nodl

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 19:47

Dressuur is ook de basis,maar ik heb alleen maar buiten gereden en veel gecrost buiten met mijn volbloed dit paard is nu 22jr en heb ik al 19jr dus ik was toen ook erg jong 13jr dus heb dat paard redelijk verpest met mijn crossen.zelf vind ze het geweldig nu nog steeds maar normaal rijden is er niet bij.ik wil dat met de rest nu anders aanpakken.ik wil nu groeien zodat ik eventing kan rijden en lol kan maken natuurlijk maar wel wat rustiger aan

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 22:08

Inderdaad als je wat langer bent moet je wel wat tussen je in hebben.ik ben zelf niet zo groot 165 en geisha rond de 158/160 maar ze is niet heel breed voor mij best oke

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-16 11:26

Geloof dat die bruine de 2 jarige is die maya gekocht heeft uit belgie

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-16 21:59

Leuke schimmel

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-16 09:52

Lusitana schreef:
Je vond het anders eerst een koudbloed ;)

Ja op die foto.s bij jou thuis die met die boom uit zijn kruis inderdaad.maar op de foto in de vrachtwagen vind ik het toch wel een leuk paard. Dus een goede foto is wel belangrijk

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-16 10:26

Rossfechten schreef:
Boneco is geariveerd.
via deze discussie ben ik in contact gekomen metBoneco en Simone en nu staat tie hier.
[ [url=m/GnWpuP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/juIacP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij zal wel blij zijn na zo,n lange rit mooie foto,s die je hebt gemaakt.succes met hem

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-16 19:55

Ja die inderdaad maar met die boom vind ik hem ook niet aansoreken.en ik denk dat hij dat wel is als ik andere foto.s zie.msar hij heeft een eigenaar gevonden en hoop dat ze veel plezier gaan maken

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-16 05:48

Nog geen lid, kan iemand mij vertellen wat de keuring kost van stamboek opnamen? En of dar verder nog kosten bij komen.

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-16 09:42

Ik ben geen kid omdat mij geen toegevoegde waarde lijkt.ja als ik naar de stamboek opnamen ga dan zal ik lid worden.maar of ik dat ook blijf weet ik niet

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-16 21:22

Sterkte

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-16 19:25

Hier gaat alles rustig heb nu iedere week dressuurles en heb ook al gesprongen in de les.vorige les werd ze echt alveel beter ze liet los en kwam ook al lekker naar beneden,zo dat ze haar rug gaat gebruiken.ook het schakelen gaat steeds beter en ook de hulpen begrijpt ze steeds beter.ik ben blij met de voor uitgang.

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-16 05:34

Ja is een aparte hoor,bij mijn vriendin wil ze vrijweinig.terwijl het haar paard is.maar ik heb alles met haar gedaan vanaf veulen tot zadelmak maken.dus of het daar aanligt.

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-16 12:00

Wij gaan denk pas komend jaar voor stamboek opname dan is ze 1 jr in training en hoop ik mooi bespiert.

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-16 19:15

Nou ik vind moeilijk om hengsten te vinden voor dekking.ook om fokkers te vinden van dit rass moet ik eerlijk bekennen.

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-16 19:39

Jessix schreef:
keona schreef:
Nou ik vind moeilijk om hengsten te vinden voor dekking.ook om fokkers te vinden van dit rass moet ik eerlijk bekennen.

Er is een fokkerscatalogus, o.a. te vinden op de website van de APSL of te koop via de LVN, dus dat zou geen probleem moeten zijn. En daar staan er toch genoeg in! :D

Is de site dan vernieuwd.en ik bedoel dan wel hengsten in nl of belgie.

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-16 20:32

Ik heb op hun site gekeken en daar stond nooit veel of bv qiuosque waar romina bij vermeld stond maar allang verkocht was.dus of dat zo up to date is.ja zo.n catalogus kun je kopen inderdaad maar kost vaak ook wel wat en je weet niet of er wat voor je in staat want meeste zijn meestal ook nog eens schimmel.

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-16 08:41

Inderdaad dan heb ik op de oude site van de nederlandse vereniging gekeken en daar had ik het ook over.

eugen en romina ken ik,maar de meete hengsten zijn bv al schimmel en dat zoek ik jiet.als je kijkt hoe weinig er staat wat ik kan vinden tegen over nrps of kwpn ,arabieren etc. Zelf ga ik kijken hoe ze beoordeelt word ,denk komend jaar.en of ze opgenomen word.en dit aar ga ik eens rond kijken hoe en wat met hengsten of ik wat vind dat bevalt en anders denk ik dat ik binnen het nrps iets fok voor mezelf.

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-16 18:17

Jessix schreef:
Het is ook geen vergelijking met Kwpn of Nrps. Het aantal paarden is vele malen groter dan de Lusitano.

Er staat een lijstje met alle fokker op de website van de LVN. Stuur een mailtje en je weet zo wie er dekhengsten hebben. De catalogus kost € 8,-. Maar een pagina met daarop alle hengsten zou overzichtelijk zijn, mee eens.

Verder zijn er ook schimmelhengsten die wel kleur vererven.

En houd er ook rekening mee dat niet elke hengstenhouder op elke merrie zit te wachten. Sommige zijn heel selectief.

Dat kwpn of nrps groter is maakt geen ruk uit ze hebben wel een mooi en duidelijk overzicht wat je makkelijk vind.en dat sommige lusitano hengsten houders niet op bepaalde merries zit te wachten lijkt me raar als je toch betaald.denk dat ze niet zoveel dekkingen hebben op een jaar.en hetrozygoot schimmel geeft 50% kans op schimmel dat risico wil ik niet lopen dus pak geen schimmel hengst.ook vind ik lastig omdat lusitano vaak alleen dressuur matig gereden worden en prestaties neer zetten, ik wil een goede springer op mijn merrie want zij is dat ook, en anders wijk ik af en kruis ik en fok ik een nrps ik heb daar geen problemen mee.8euro is inderdaad niet duur ga deze eens bestellen

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-16 16:35

Ik wil een hengst zonder schimmel of dat nu zwart bruin of perlino is dat maakt niet uit.maar gewoon geen schimmel en daar geb ik mijn redenen voor en dat heeft puur met melanomen te maken.en ik wil een hengst die een goede spring techniek heeft.hoeft geen super gang werk te hebben maar geen die krabbelt maar dat heb ik bij de lusitano.s ook nog niet gezien moet ik zeggen
Luckystory schreef:
Proficiat met de aanwinst Duiifje!
Wanneer komt hij?

Leuk dier is het Rider! En leuke dingen onderneem je ermee. ;)

Wat wil je dan precies Keona? Sowieso een verdunning?
Dan heb je Vencedor van Laurence en Campeador en Embuçado in Portugal is volgens mij wel aan sperma van te geraken. De 4 crème hengsten van Romina. Eugène heeft ook een goedgekeurde valk. Dan nog Inato in Luxemburg. Querer in Noord Frankrijk. En élévage du Castel en Martinez in Zuid Frankrijk zijn beide kleurfokkers met een aantal crème-hengsten... Met wat ik hier al noem heb je zo'n 15 hengsten die minstens 1 creme gen dragen.
En dat zijn dan alleen al degene die zo 1,2,3 in mijn hoofd opkomen. En van Duitsland en Nederland heb ik geen idee. In welk stamboek heb je zoveel keuze qua 'apart gekleurde' hengsten? Bij de Arabieren alleszins niet want crème komt niet voor bij (zuivere) Arabieren. ;)
En bij het NRPS ga je ze ook met een vergrootglas moeten zoeken, denk ik zo?

Maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je persé een kleur hengst op je merrie wil hebben?
Ze heeft zelf al kleur. Dus waarom ga je dat in een hengst dan ook nog zoeken?
Ik heb ook een valk-merrie. Maar ik ga toch echt niet specifiek op zoek naar een kleur-hengst.
Als ik de keuze heb tussen een goede bruine en een goede schimmel, zal ik inderdaad ook wel de bruine verkiezen. Maar een extra crème-gen wil ik er toch niet persé op hoor. De kans op valk/palomino wordt er niet groter door en je loopt alleen maar risico om een dubbele crème te fokken. (liever niets wat te vaak in bad moet :+ )

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-16 21:02

Nouvel schreef:
Nouvel schreef:
keona, is Don van Gaby niks voor jouw merrie?
Die is en mooi gebouwd, en heeft een goed karakter, en hij is prachtig van kleur! <3

daarom keona, bovenstaande vraag, dat lijkt me dé hengst voor jullie! *\o/*

En waar kan ik hem vinden

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-16 21:48

Oke,bedankt. Maar wat ik jammer vind dat je bij de meeste usitano,s niks over de springkwaliteiten weet omdat ze dit er gewoon weg nooit mee doen,ik vind wel belangrijk dat de hengst ook een goede spring techniek heeft. In portugal worden ze veelzeidiger gebruikt dan hier in nederland heb ik zo,n idee

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-16 11:24

Dat weet ik van dat springpaard van john.maar toch zie je ze nu bijna nergens in de spring ring helaas terwijl ze enorm veelzeidig kunnen zijn.ik hoef ook een hengst niet percee op springwedstrijd te zien maar diverse sprongen los van hindernissen van 1m en hoger zou ik wel willen zien puur om de techniek te zien en of hij het ook doet

www.fiftyshadesofred.nl