lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

_Zsazsa_

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:55

Hallo, ik kom even binnenvallen met wat vraagjes.
Ik heb pas een Lusitano merrie gekocht die drachtig is van een Pre hengst. Nu wil ik haar op mijn naam zetten maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb verder alleen maar Pre's dus de Lusitano is onbekend terrein voor me. Ik wil een cruzado papier aanvragen voor het veulen maar dan zal de merrie eerst op mijn naam moeten. Verder wil ik haar dit jaar opnieuw laten dekken door een PSL hengst. Kent iemand goede hengsten in Nederland?
Dit is de merrie Fantastica Alegria:
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:34

Dankjulliewel, van Ploumen doet de site het niet. Ik wil graag iets meer knieactie in het voorbeen. De vader van de merrie is Trovador. Merrie heeft een lief karakter, 162 cm en is mooi fors. Liefst geen schimmelhengst, maar jou Dollar is wel heel ruig!
Ik ga eens kijken hoe de site werkt.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:37

Ik wilde het cruzado papier via het Ancce aanvragen aangezien de hengst APTO is. Ik moet nog even vragen of dat kan.
Wat is normaal dekgeld in het lusitano stamboek?
Wat kost jou Dolar bijvoorbeeld duijfje? Ik wil graag een hengst die het goed doet in de dressuur. Dus liever een bewezen dan een jonge hengst.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:39

DeniseSoares schreef:
Hahaha Dolar! <3

ZsaZsa..is jouw merrie trouwens gepuntueerd?
Er zijn meer dekhengsten in NL: En Governo is overleden.
Saloio is schimmel van Coudelaria Odemira. De Ploumen hengst heet Ice Cream en is gefokt door RS.
Kijk eens op de LVN site, daar staan ook aantal fokkers op met website.

Kijk eens rond in Portugal en staar je niet blind op de paar hengsten hier. Vele zijn ook ingevriest te krijgen :)

Dat weet ik dus ook nog niet, zou ik dat ergens terug kunnen vinden? Ze komt uit Frankrijk en die mensen spreken geen Engels. Heel vervelend. Uit het paspoort kom ik ook niet echt. Ze zou eigenlijk 28 april uitgerekend zijn maar mijn veearts denkt dat ze al veel verder is. Ik wilde het eigenlijk alleen bij pre's houden, maar ze was zo leuk.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:46

Oke, misschien kan ze dit jaar nog naar de keuring dan. Even kijken wanneer het veulen komt. Ik zal eens op de sites gaan zoeken hoe het allemaal werkt. Dankjewel voor jullie berichten. Ik blijf meelezen, komen erg mooie psl's voorbij!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:58

Oke dankjewel, dan ga ik het veulen bij het Ancce inschrijven. Daar heb ik meer ervaring mee. En dan in september naar de keuring zodat het volgende veulen gewoon een compleet psl papier krijgt. Ik ben niet zo van kruisingen fokken. Kan ik me bezig houden met het rond kijken voor een hengst. Ultramar is Indd ook een mooie hengst.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:05

Mijn lusitano merrie bevalt binnen nu en Een maandje hoop ik. We hebben geen uitgerekende datum exact. Het veulen blijft waarschijnlijk. Alegria gaat denk ik toch de verkoop in. Ik blijf liever bij de Pre als ik ga fokken en mijn gezondheid is sinds een maand dusdanig achteruit gegaan dat 5 paarden te veel is.
Als jullie iemand weten voor een mooie Merrie hoor ik het graag, zou het leuk vinden als ze na iemand gaat die met haar zou gaan rijden of fokken. Ze is 6 jaar overigens en 1.60.

Afbeelding
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:58

Ze moet nog naar de keuring. Dat moet ik nog even uitzoeken hoe en wat. Zo'n zachtaardig ding maar wel nog groen.
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:02

ElCid schreef:
Dan gaat ze de verkoop in nadat het veulen is gespeend neem ik aan? Wij zijn op zoek naar een merrie voor de fok en onder het zadel, maar waarschijnlijk pas herfst/ eind van dit jaar/ begin volgend jaar. Ik ben wel benieuwd naar de VP. Mag per PB natuurlijk.
Waar woon je? I.vm. een keer komen kijken. Heb je betere foto's?

Je hebt PB :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:08

Bedankt Keona, ik had al contact met haar gehad.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:51

Je hebt PB, zie dat ik jou was vergeten een PB te sturen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:16

Mijn Alegria ontploft bijna! Kan niet wachten tot het veulen er is! ik kan geen papier aanvragen via het Ancce dus ik moet ergens bij het PSL stamboek gaan rondvragen hoe het werkt om een cruzado papier aan te vragen. Lekker lastig allemaal. En nu nog namen verzinnen, of ik voor Spaans of Portugees moet gaan.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:28

De vader is Indd een ggk pre hengst dus ik kan wel een crusado papier aanvragen hoop ik. Heb een mail gestuurd naar andalusier vereniging.
Hoop snel op reactie. Dankje voor de links.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:28

Volgens mij krijg ik gewoon via het andalusier stamboek een crusado papier omdat de vader een ggk pre hengst is.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:53

Ja maar niet via het pre stamboek Nederland, daar heb ik al contact mee gehad.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:41

Ik heb contact gehad met mevr Maas en die zei dat ik bij de PSL vereniging moest zijn omdat de merrie een PSL is. Hoop dat ik eruit kom.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:25

Oke ga ik even terug mailen. Bedankt

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:38

De beenstand lijkt wel Spaans ja, en de bouw ook. Al hebben mijn merries fijner beenwerk. Het hoofd daarentegen lijkt niet zo Spaans of Portugees.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:51

Onze Alegria staat nu aan huis, we verwachten dat het nog een week of 2 duurt.
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:12

Mijn Alegria staat nu echt op ontploffen en de uier wordt voller, ben nu echt benieuwd!

Ik heb wel een gave Pre merrie voor je Joolien. Echt een mega beweger en heel correct gebouwd. :D
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:13

Kleine update over Alegria, ze was gisteren uitgerekend maar laat nog niks zien. Ze is wel heel zwaar en hoop dat ie toch wel snel komt nu.
Afbeelding
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 06:43

Hier nog geen veulen :(:)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:05

Haha ik hoop een mooie grote zwarte hengst. Lekker cliché. Perfectie kost tijd zeggen we maar.. ik ga zo weer kijken!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:12

Afbeelding

Nog geen druppels of niks :Z Wacht zeker op 25 graden..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:47

Nee nog niks. Alegria staat nu weer officieel te koop dus als jullie iemand weten. Het veulen zijn we nog niet over uit of we die willen houden ja of nee aangezien beide geen toevoeging zijn voor mijn Pre fokkerijtje.
Buikje vanmorgen:
Afbeelding