lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:53

Eefiepeefie schreef:
Alik schreef:
Ziet er goed uit op dat filmpje Eefiepeefie

Dankjewel Alik en rider! Het is een heerlijk paard :D

@Luckystory Ah, de buurman van Hèrmes, Flamingo en de nieuwe uit Portugal Duque. Hele mooie paarden! Fabio en Rianne zijn geweldig ja, heel begaan met de paarden, veel ervaring en besteden veel aandacht aan de training en verzorging. Ik ben dan ook heel blij om bij hun op stal te staan!

De hengst van Gaby heet Don Inacio de Portugal, staat niet op haar website als dekhengst, maar hij is vorig jaar goedgekeurd en beschikbaar voor de dekdienst (71% en 1.64m). Staan een aantal foto's op de website: http://www.lusitano-paarden.nl/clairmontstables

@Daphne Achja dat hebben we soms allemaal wel toch haha, ik ben er inmiddels achter dat het bij mij toch heel vaak aan mezelf ligt. Als ik iets te veel draai of net ongelijke druk heb op beide voeten zijn we soms totaal de weg kwijt, mm verschil en het gaat fantastisch. Daar heb ik dan ook echt hulp bij nodig en die krijg ik gelukkig ook! Even longeren en back to the basics kan inderdaad de oplossing zijn.

Ik zag vandaag een post op facebook voorbij komen van Gaby Vegelin waar hun drie dekhengsten genoemd worden met foto's erbij :)

Een dag niet geleefd is niet zo lachen

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:13

ja klopt volle broer en zus, vader is Saloio PAP en moeder Pahola TC . Guda wordt alweer 6 in april. En zodra het schip met geld de haven aandoet gaat er gefokt worden vrees ik haha ik vind het zo vreselijk leuk die veulentjes, het liefst had ik een stal vol fokmerries en hun kinderen :D

Ja Eefiepeefie, Guda is nog van mij. Haar moeder heb ik helaas een paar jaar geleden in moeten laten slapen dus uiteindelijk was het toch een gelukje dat ik Guda niet verkocht kreeg :)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:33

jahaa tussen de moppers (want eigenwijze bengel) en het weemoedige gevoel omdat ze behoorlijk op haar moeder lijkt is ze mn allergrootste knuffel en ben ik zo blij dat ik haar heb :D

Jammer he dat het geld toch uiteindelijk zo'n belangrijke factor is :+

Ja he Luckystory ik heb ook wel een vermoeden over het lot en ook mn eigen ontwikkeling de afgelopen jaren :)

Ik kan me voorstellen dat je om meerdere redenen voor Vencedor zou gaan. Je kan er ook een dagje uit van maken en afspreken met Gaby om die van haar life te zien. Dan heb je toch een goede indruk of hij zou passen (en ik bied me spntaan aan om met je mee te gaan hahaha) Maarre laat je Gina dan dit jaar ook wel ff keuren?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:38

Eefiepeefie schreef:
@Alik ochja ik ook, ik zou graag nog een zusje willen van Hèrmes, maar het is me nog niet gelukt om mijn ouders over te halen Urtiga nog een keer te laten dekken haha ;)

ik kan het aanraden hoor, zo leuk vooral ook omdat het een broer en een zus zijn in dit geval maar om te zien hoeveel ze op elkaar lijken en tegelijkertijd ook weer enorm van elkaar verschillen, hahaha net als bij mensenkinderen hahahaha

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:01

Luckystory schreef:
Ik vind Hermes ook mooier dan z'n broertje ;)

Instructie is inderdaad een herkenbaar probleem.

Plan was om haar vorig jaar in september te laten keuren in Gesves. Maar toen stond ze in juni dus plots op 3 benen. -O- Als ik nu weer de keuring moet afwachten, ben ik weer een jaar kwijt.
En daarnaast heb ik ook geen zekerheid dat ze wel kan gaan dit jaar. Dan moet ze toch echt in orde zijn eerst. Ik kan haar sturen met een doktersverklaring dat ze niet mag lopen. Maar dan heeft ze sowieso een 6 op beweging. En haar voorvoeten zijn momenteel ook ongelijk, dus dan pakt ze daarop ook maximum een 6. Dan wordt het al lastig hé...
Stom want eigenlijk is dat van nature een heel correct paard. Geen showpaard, maar weinig op aan te merken. Dus zolang ze niet ok loopt en haar voeten weer gelijk zijn, stuur ik haar liever niet.
Dan misschien maar beter met een veulen ernaast volgend jaar?

Met eerst bedoelde ik ook eigenlijk voor ze bevallen is omdat een veulen dan nog opgenomen kan worden in het veulenboek en anders het bij voorbaat al een crusado zal zijn en ergens zou ik dat dan ook wel jammer vinden.
De keuring in Belgie zal toch ook gewoon ergens in september zijn? Als alles dan verder ok verloopt dan heb je dus in ieder geval nog een maand of 7 om de hoeven goed te krijgen, lijkt mij geen onhaalbare situatie. Naja uiteindelijk zou ik het ook maar gewoon aanzien en kijken hoe het allemaal loopt, het is uiteindelijk allemaal ook te speculatief he :)

Over uberhaupt nu dekken heb ik ok wel gemengde gevoelens maar ik snap je motivatie meer dan goed, lastige dingen zijn dat pfff

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:27

[quote="Luckystory
Ja inderdaad, ik twijfel er ook steeds over. Maar ik had eigenlijk al spijt dat ik haar vorig jaar niet gedekt had.
Als ik nu dek, heb ik nog 2 kansen om haar te tonen.
Gesves is dit jaar 30 september en 1 oktober, dacht ik.
Trainen zal ik haar sowieso moeten doen. (Ze is heel slap momenteel) Maar de eerste 6 à 7 maanden staat een dracht dat toch niet in de weg?[/quote]

Nee joh normaal gesproken en bij goede gezondheid verder kun je tot bijna het eind toe doortrainen, uiteindelijk wel een beetje aangepaste training maar toch. Het is zelfs beter om door te trainen vind ik omdat je dan dus ook de buik- en rugspieren meeneemt die haar zullen helpen de dracht beter te kunnen hebben.

Alik

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:38

whahaha Eefiepeefie ja dat kan ook nog dat je een luie zwangere draak krijgt, niets is een vrouw vreemd he hahahaha

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:10

Luanova hier op bokt heeft er twee zelf gefokt, fries x lusitano en volgens mij ernstig goed gelukt :)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:45

Jessix schreef:
Jouw kindjes krijgen samen een kindje! O:) Oma! ;)

Grinnik

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:16

knapperd is ze, ik zag de foto net voorbij komen op fb, Ninfa toch? :)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:23

Palomino grey...is dat uiteindelijk niet "gewoon" een schimmel? Maar ik zal het geld zo ff aan je overmaken Joo :P

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:18

Jessix schreef:
Ja inderdaad... duur woord voor een schimmel! :')

Wel een om te onthouden hahaha, ik heb een buckskin-grey :')

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:17

Ja hij is drie toch? Dan ist volgens mij gewoon een langzaam schimmelende schimmel, guda was toen ze drie was ook nog gewoon valkkleurig en de oppervlakkige kijker zag er geen schimmel in maar dat is ze toch echt wel heel erg :)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:58

stalQuoVadis schreef:
Anders zijn hier in Nederland ook diverse hengsten. Ultramar. Trovador. Frodo. Quilo.

Saloio, Boemio, Phoenix, Islero, Soajo, ...

En in Duitsland lopen ook prachtige hengsten

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:09

grinnik

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:35

Volgens mij staan Ufano en Salgueiro in Zuid duitsland.

Maar ik zou vooral ff een mailtje aan de LVN sturen en om een dingesgids te vragen. En datzelfde zou ik ook doen naar het Duitse en het Belgische stamboek, volgens mij heb je dan best hele leuke keuzemogelijkheden :) Als ik me niet vergis heeft Duitsland ook 1 of meer recommended hengsten staan....hoewel mijn info wel een beetje verouderd kan zijn in middels :P