lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:40

_Zsazsa_ schreef:
De vader is Indd een ggk pre hengst dus ik kan wel een crusado papier aanvragen hoop ik. Heb een mail gestuurd naar andalusier vereniging.
Hoop snel op reactie. Dankje voor de links.

Ik kwam op dit bericht terecht en wil er even op reageren.

Als de vader een goedgekeurde PRE is kan je inderdaad ren crusado document aanvragen. Het is niet zo dat je dan PRE's kunt fokken want ook nakomelingen komen niet in aanmerking voor het stamboek maar je hebt dan tenminste wel een afstammings bewijs.

Je moet alleen voor de aanvraag niet bij de vereniging zijn maar bij de afdeling van de ANCCE in Nederland.
De website is www.pre-stamboek.nl

www.stal-hereditas.nl
Bobby M2+1 (tevens eindstand), Cantaor WH (RIP) M2+4, Galina M2*, Jerez L1+2, Nino M2 +2, Afanoso L2+1

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:56

Dat is wel de goede persoon. Alleen is ze dan een beetje in de war. Want elk paard met 1 goedgekeurde PRE ouder mag een cruzado afstamming van PRE hebben.

www.stal-hereditas.nl
Bobby M2+1 (tevens eindstand), Cantaor WH (RIP) M2+4, Galina M2*, Jerez L1+2, Nino M2 +2, Afanoso L2+1

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:11

Hier iemand die bewust PRE's heeft en dat is gebaseerd op het karakter.
Inderdaad is uiteindelijk de PSL meer werkgefokt en de PRE meer show gefokt waardoor ik het karakter van de PRE leuker vind: speelser en minder serieus waar een PSL stoïcijnser en meer werk gefocust is, wat ook weer zijn voordelen heeft. Het is maar net wat bij je past.
Gemiddeld genomen hou ik qua uiterlijk wat meer van de PSL omdat ik heel erg van convexe hoofden hou (zo erg dat ik zelfs ook Kladrubers heb naast PRE's).

Maar zoals hier al vaker gezegd liggen de rassen zo dicht bij elkaar dat je in beide rassen kan vinden wat je zoekt. Zo kun hele speelse en of showy PSL's vinden en ook heel serieuze PRE.
Qua type heb ik dan ook PRE's die om te zien door kunnen gaan voor een PSL het liefst met convex hoofd (wat ook bij de PRE op keuringen gewaardeerd wordt). Ik laat alleen geen goed paard staan als hij een recht profiel heeft ipv een convex. Een deukje komt er bij mij echter niet in, hoe goed het paard verder ook is.

Helaas voor het ras is Spanje een groot land en zijn er dus veel paarden en zijn Spanjaarden ook goed benaderbaar voor handel...En willen Nederlanders altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Hierdoor komen er veel niet rastypische PRE s die hun ras eigenlijk te kort doen. Want ook bij de PRE is het niet de bedoeling dat ze sabelbenen hebben of weke ruggen.

www.stal-hereditas.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie