lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Eefiepeefie

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:25

Ze ziet er inderdaad al beter uit en fijn dat ze nog een lekker vachtje heeft gekweekt zo laat nog! Die van mij is al een maand aan het verharen volgens mij en is zijn berenvacht alweer kwijt :p

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:48

Ik zou inderdaad nog even wachten, vooral rugspieren trainen voordat je erop gaat :) Wat een super knappe foto zeg, mooi oog!

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:16

Aaaah wat lief samen met Xantha, heerlijk toch!

Guapa wordt steeds knapper! ;) Leuke woordspeling ook haha

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:59

Leuk al die foto's zo van allemaal verschillende maatjes! Ik hoop juist dat die van mij niet meer in de hoogte groeit haha, Ivo mag de rest wel hebben hoor. Heb hem toevallig van de week gemeten en ging er vanuit dat hij inmiddels nog een stuk groter moest zijn, maar de lente groeispurt blijft nog even uit. :D Ik moet zeggen dat ik mij op mijn merrie (1.67m) veel kleiner voelde dan op haar zoon (1.71m). Zal ook even wat plaatjes zoeken haha! Zo leuk!

Bedenk me dat het voor jouw vraag eigenlijk veel interessanter is om plaatjes te zien van mijn crusado, kwart arabier dus wel een stuk smaller dan die van jou wordt. Schoft was 1.60, maar vrij hoog dus hij leek veel kleiner. Mijn vader reed hem ook 2 keer in de week, alleen kan ik daar geen foto van vinden..

Met Olympisch dressuurruiter Daniel Pinto, voor een Portugees heel lang!
Afbeelding
Met Bento Castelhano, opnieuw een vrij lange Portugees :)
Afbeelding
Met zij nieuwe baasje!
Afbeelding
En met mij (1.64m)
Afbeelding

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:08

Oh en nog even een gevalletje, waar gaat merrie met heel klein ruitertje naartoe (1.67m vs. 1.64m).. Blij dat Hèrmes (nog) niet zo groot toont ;)
Afbeelding

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:10

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:22

Stoer hoor! Ben benieuwd naar de foto's :)

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:03

Heerlijk weer hè!

Bij ons was het zaterdag eindelijk weer tijd voor een lekkere wasbeurt in het zonnetje {:}
Afbeelding

& gister werd hij alweer 5 jaar *\o/* dus vanavond heeel veel verjaardagsknuffels!

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:55

Wat heeeerlijk zo in het duin! Dat staat nog wel op mijn lijstje hoor en jij rijdt er zo naartoe!

Fijn dat hij het goed oppakt Bianca en Guapa ziet er inderdaad steeds beter uit :D

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:24

Ik zou wel gaan met paard, maar ga een weekendje naar Portugal als verrassing voor de verjaardag van mijn moeder. Gelukkig heeft ze geen Bokt dus ik kan het hier gewoon zeggen :P

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:18

Jessix schreef:
En laten we het hier gewoon lekker over de PSL hebben in plaats van de PRE. Daar is het topic tenslotte voor en die vinden wij tenslotte allemaal het leukst, want daar zijn we voor gevallen! O:) ;)

Hahaha ja zou toch gek zijn als we de PRE leuker zouden vinden, maar toch allemaal een PSL hebben gekocht :Y)

Zeker heel erg leuk! Ik kom er gelukkig regelmatig omdat mijn ouders er wonen, laatste keer was met kerst. Dit jaar zou ik echter pas in aug/sep weer gaan, maar ik mis het land, mijn ouders, hondje én de paarden veel te veel, dus toch besloten een lang weekend die kant op te gaan in juni *\o/* <3 {:}

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:48

Fijn dat het weer wat beter met hem gaat!

Ik heb met mijn meneertje weer eens wat balkjes gedraafd. Hij begint steeds sterker te worden en in balans, maar wat spiegelt hij mij :+ Als ik iets scheef zit is paard ook meteen scheef, doe ik alles goed dan loopt hij perfect! Focus focus focus en vooral heel hard blijven oefenen.

Hij vond het zelf een beetje stom dat hij op de foto moest geloof ik :') Babyface <3
Afbeelding

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:55

Hahahaha ja dat lijkt idd in het ras te zitten, ik vind het altijd hilarisch! Ziet er zo onnozel uit :p

Vanochtend <3

Afbeelding

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:19

Hele leuke foto's Keona! Ze is heel knap, lekker op concours gaan :D

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:10

Leuke foto's van het springen Keona!

En mooi om Guapa te zien veranderen, ze wordt steeds ronder :)

Ben benieuwd naar de beebs van Alegria! Je zou toch denken dat ze wel een keer uitgebroed is met zo'n bolle buik :+

edit: Plaatje toegevoegd van mijn vader op onze merrie Urtiga in de achtertuin in Portugal! De rijbak is eindelijk bijna klaar *\o/*
Afbeelding

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:13

Lusitana schreef:
Jessix schreef:
Voor jezelf of voor verkoop(bemiddeling)?

Ik kan geen merries hebben, en wil sowieso niet méér paarden, dus ik probeer een goed tehuis te vinden.

[ Afbeelding ]image hosting no accountcertificity.com

[ Afbeelding ]post image onlinecertificity.com

[ Afbeelding ]upload image online freecertificity.com

Jeetje wat grappig, die lijkt erg op mijn merrie (zie foto met mijn vader) jaaaaren geleden toen we haar kochten als driejarige!

Ik ken toch best veel mensen die liever een merrie hebben hoor, in Nederland zeker! In Portugal wat minder :+

Zeker, mijn ouders hebben een heel fijn plekje in Portugal! Kan niet wachten om er weer naartoe te gaan :D

Oeh Guapa met zadeltje op, ze lijkt inderdaad heel groot zo!

En je merrie houdt het wel spannend zeg ZsaZsa, maar geduld wordt beloond :j

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:05

Na een castratie schijnen ze ook vaak nog flink te groeien dus misschien heeft dat geholpen!

Hij is knap geworden :)

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:30

Nouvel schreef:
Dan moet jij die van jou maar niet gaan castreren _O-

HAHAHA, nee ga ik ook zeker niet doen. Ben blij dat zijn balletjes behouden zijn bij de operatie vorig jaar, anders was hij nog groter geworden. :')

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:06

Ik ken in ieder geval Alamo nog bij Lusitano Sport Horses, Dolar do Penedo staat ook in NL weet alleen niet of hij ter dekking staat zou je aan Duiffje moeten vragen! Governo is misschien nog verkrijgbaar via diepvries. De paps van die van mij Hanoï heeft vorig jaar nog gedekt, maar wordt 28 en is nu écht met pensioen ;) De grote en knappe Estandarte III heeft dit jaar voor het eerst gedekt.

Je zou natuurlijk even kunnen checken wat er de laatste tijd is goedgekeurd zie Revista. Heb even gezocht op de site van de LVN, maar die resultaten staan er niet meer op.

Al genoemd: Ultramar, Trovador, Frodo, Quilo, Saloio, Boemio, Phoenix, Islero, Don Inacio, Diplomat, Emblamatico & Soajo (zijn er toch al 12 hoor, vind ik best veel! ligt eraan wat je zoekt natuurlijk :+)

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:18

In ieder geval is er dus best wel veel keus in Nederland en omgeving! Zeker voor zo'n klein ras :) Het ligt er natuurlijk wel aan wat je zoekt en daarbij kun je met veel stallen in Portugal overleggen om diepvries te verzenden. Afhankelijk van je merrie pakt dit goed of slecht..

Edit: Ik zou vooral kijken naar de nakomelingen en wat de hengst verbeterd heeft ten opzichte van de merries. Bij het KWPN is dat vaak wel bekend en bij de APSL is dat een zoektocht die ik zelf ontzettend leuk vond!

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:28

Het lijkt me bij een hengst die veel dekt wel een gedoe misschien, maar de meeste Lusitano hengsten krijgen max. 2 veulens per jaar in Nederland. Wellicht dat ik het ga ondervinden als die van mij voor de keuring opgaat ;) Al ben ik van plan om daar nog even mee te wachten!

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:42

Gelukkig doen de meesten het hier in Nederland met name voor de lol! Als je geld wil verdienen kun je toch beter iets anders gaan doen denk ik.

Ik begrijp je verhaal, maar moet zeggen dat ik al die negativiteit (via verschillende kanalen) een beetje overdreven vind :)

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:36

Luckystory schreef:
Vers gras en warm weer doen inderdaad wonderen!
Hier is de DA net Gina komen scannen. Het zag er goed uit, eitje van 4,5 cm dus morgen gaan we insemineren. (Want Gina is 'een snelle')
Nu nog eventjes aan het overleggen om zelf het sperma te gaan ophalen (ben toevallig vrij morgen) en dan kan ik de hengst zelf ook nog eens over zijn knappe neus aaien. :D

En met Aquilo gaat ook nog alles goed. Castratie-wonde is mooi aan het genezen en hij is alweer een stuk vrolijker en actiever. Alleen wel behoorlijk afgevallen. Maar dat was waarschijnlijk wel te verwachten en niet abnormaal. Verder geen gekke dingen of complicaties. Dus dat valt reuze mee. :)

Ik vind het beleid van het APSL eigenlijk helemaal zo slecht nog niet. Hengsten die niet presteren of niet voldoen, worden door de fokkers toch niet gekozen om te gebruiken.
En ik vind het wel positief dat de merries ook gekeurd moeten worden. Zo blijf je toch dichter tegen je rasstandaard.
Voor mezelf is dat trouwens nu wel even een lastige. Als Gina nu drachtig zou zijn, moet ik beslissen wat ik ermee doe. Ze is nog niet gekeurd. En dan stuur ik haar ofwel dit jaar naar Gesves met een DA-verklaring dat ze niet mag lopen. Of ik wacht het komende jaar af, hoop dat haar pees wel nog beter herstelt en stuur haar inclusief veulen... Maar dan is het ook echt de laatste kans om het voor elkaar te krijgen...

In principe kan een merrie met dierenartsen verklaring wel goedgekeurd worden! Mag ze helemaal niet lopen?

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:27

Hmm ik geloof dat je wel iets van beweging moet laten zien in draf, dat het dan wellicht niet geweldig is staat in de dierenarts verklaring. Zou je voor de zekerheid even goed na moeten vragen!

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:05

Jeetje die heeft wel even op zich laten wachten! Flink veulen ook wel! Van harte gefeliciteerd :D

H. Lusitano Horses