Ik zal even kort inleiden wie ik ben. Ik ben sinds een paar jaar Lid van de LVN en train voornamelijk Lusitanos. Ik heb nog niet het genoegen gehad er eentje te hebben, maar het trainen en beleren ervan vind ik ook super om te doen. Uiteindelijk wil ik er zeker een voor mijzelf waarmee ik verder kan in de dressuur, maar het is niet makkelijk om een fijne Lusitano te vinden voor een fijne prijs

De merrie waar ik veel van heb geleerd is een zeer mooie Vento merrie Hungria. Zij was nog onbeleerd en wat mensenschuw. Inmiddels heb ik haar ingereden en kent ze de basis. Nu staat ze ver weg in Friesland met zwangerschapsverlof. Misschien komt ze nog terug, maar de kans is niet heel groot. Ik heb ook stukjes over haar geschreven in de Revista.
Ik ken wel wat mensen van de LVN, maar het lijkt mij leuk om wat meer mensen te leren kennen. Misschien dat ik wat tips kan krijgen van jullie waar ik voor een wat minder budget t.z.t. een fijne lusitano kan kopen die dressuurmatig uiteindelijk wat zou kunnen.
Op dit moment beleer ik een merrie waarvan we niet weten of het een Lusi of Anda is, ze komt van een Nederlandse fokker uit Portugal, ze had allebei de rassen, maar sommigen zijn zonder papieren verscheept. Qua looks denk je sneller een Anda, rond en kort, maar ze heeft hele rechte gangen, dus zou je sneller aan een Lusi denken en ze is relatief cool. Ik had haar in bruikleen kunnen krijgen, maar ze is wat te klein voor mij helaas.
Maar ik vind het leuk om met dit soort paarden te werken die wat probleempjes hebben en een beetje extra aandacht nodig hebben, de 'rugzak'paarden zeg maar.
Sommigen zal ik best kennen van gewone naam, maar niet van bokt naam, want sommige paarden ken ik wel van naam

Dit ben ik met Hungria op de keuring van afgelopen september

Groetjes!