[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

droversrun

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:33

Leuke zomerse foto's komen er hier weer voorbij :)
Balen van de blessure, sterkte er mee.

Hier weer terug van een weekje vakantie, paardjes gaan lekker. Heerlijk genieten met het weer van gisteren en de zomertijd.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:04

Hier gaat het ook goed. Mijn merrie is vorige week geïnsemineerd met Elias 474, dus ben heel benieuwd of het in een keer gepakt heeft :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:48

Wauw ik hoop dat die van mij ook zo slank blijft volgend jaar!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:01

Haha ja ik vind het gewoon lastig dat ik het fanatieke rijden moet gaan opgeven 8)7 weet dat het erbij hoort en dat je uiteindelijk wel mee valt maar goed moet me er even overheen zetten :o
Hebben mensen nog wedstrijd gehad van het weekend? Ik ga deze week woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Hopelijk gaan we nu wel eens wat punten rijden in die rot m2 :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:16

Hoe gaat het hier met alle zwarte vriendjes? :)

Jonne is vanmorgen drachtig gescand, dus maart 2017 verwachten wij een veulentje van Elias 474 *\o/*

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:10

He wat een verschrikkelijk nieuws Celine!!! Veel sterkte :(:)

Bedankt allemaaal voor de felicitaties hopelijk blijft alles goed gaan :) en hopelijk kan ik haar voor haar verlof nog Sport maken.

Fijn om te lezen dat de rest ook goed gaat! :D en gefeliciteerd met het veulentje. Wat is de afstamming?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:31

Wat een hoop nieuwe mensen ineens! Welkom allemaal :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:01

Mooie foto's weer van Tamme, blijft toch een stoer ding hoor :D

Welkom terug weer Nynke :) Ze is op de eerste scan drachtig gescand dus dat is mooi, nu wordt ze 24 mei weer gescand om te kijken of het nog steeds zit of niet. Ik ben ook super benieuwd wat er uit komt, we hebben natuurlijk nog geen voorbeeldjes rondhupsen

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:00

Adel is inderdaad de bekendste van de 2 :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:23

Fijn dat het iets beter gaat en dat ze met dit weer wel lekker op de wei kan :D
Knappe Pablo! Is hij niet meer van Eva?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:22

Benieuwd hoe je paardje op de Prednisolon reageert Zuchini. Gelukkig wordt het voor jouw paardje de komende dagen wat minder warm, zal misschien ook wat verlichting geven.

Een van mijn twee toppers is afgelopen weekend vertrokken naar een andere stal voor een maand om keuringsklaar gemaakt te worden, mis haar nu al haha :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:11

Leuk zeg E_J :D

Ze blijft in totaal 5 weken weg.. 8 juli is de keuring in Kootwijk. Ze is alweer 6 dus het wordt wel een beetje spannend, we hopen echt dat ze ster wordt. Want ik moet nog 1 winstpuntje en dan is ze ook Sport. Dus dat zou wel ontzettend gaaf zijn :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:20

Oh echt? Dat is wel heel erg balen! Ik ook hoor tweede premie ster is prima als ze maar ster wordt haha :+ ga je klasien dan ook ergens naartoe brengen daarvoor of niet?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:14

Wat verschrikkelijk Celine.... Sterkte :(

Jij ook beterschap voor je paardje Bamii

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:42

Fijn dat het beter gaat met je paardje Zuchini :D!
En gezellig dat je er weer bij bent Steffie, ging je les goed verder?

Ik ben zondag weer bij Jonne geweest, zij staat nu tijdelijk ergens anders om keuringsklaar gemaakt te worden. Ze doet het heel goed alleen is haar hoest weer terug. Ik was alweer vergeten dat ze dat had, maar bij ons staat ze de hele dag buiten of op stal met buitenluik dus had ze er geen last meer van. Beetje jammer... Over 1,5 week is de keuring. Ik vind het zo ontzettend spannend, ze moet echt ster worden. Met tweede premie is ook prima als ze maar ster is :') Straks is ze zo lang weggeweest voor jan doedel :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:44

Oh dat is ideaal als je zo dichtbij iets hebt om tet oefenen. Start je nog in de B?

Nou ik heb tegen de staleigenaren gezegd dat ze haar maar het een en ander ervoor moeten gaan geven, maar ik weet uit ervaring dat niets echt lekker helpt bij der behalve frisse lucht en dat krijgt ze helaas niet. Is ook dik een uur rijden voor mij dus het is niet dat ik even gemakkelijk heen en weer kan om het zelf te doen helaas :( . Ik hoop echt dat het goed komt, ben echt een beetje soort van zenuwachtig en ik ben dat anders nooit voor wedstrijden oid. :Y) Misschien komt het omdat ik met een dressuurwedstrijd weet wat er verwacht word, maar ik geen verstand heb van keuringen :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:54

Precies heb je helemaal gelijk in hoor, helemaal als ze het nog spannend vind. Hoe oud is ze? Fijn dat je je debuut kan rijden op een stal die voor jullie beiden bekend is :)

Ja ze staat heel de dag binnen inderdaad en bij ons staat ze de hele dag buiten, dus flinke omschakeling. Anders blijft ze niet zwart als ze naar buiten gaat... Helaas de harde wereld van de keuringen. Volgende week zaterdag is de keuring en zondag heb ik wedstrijd, wat een malloot ben ik ook 8)7

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:16

Goed gedaan hannelover, gefeliciteerd :D

Heb je ook een filmpje van het rijden Zuchini? Vind het lastig om er zo een uitspraak over te doen.

Gister was de keuring en wat liet mijn merrie zich fantastisch zien en ik zeg het echt niet vaak maar wat een flut jury -O- ... dat leverde haar dus een derde premie op. Ik was echt wel zwaar teleurgesteld had echt wel minimaal een tweede verwacht. Dus voor mijn gevoel is ze een beetje 5 weken 'voor niets' weggeweest.

Vandaag had ik weer wedstrijd, na 5 weken niet te hebben gereden :+ maar ze deed het gewoon weer voor me hoor. Twee keer tweede met 215 en 210,5 wat haar Z1+6 maakt dus misschien geen ster predikaat maar wel een sport predikaat *\o/* zo trots op mn meisje!!!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:21

Welkom nieuwe mensen in dit topic :)

Ik heb zelf op mijn friezen twee Fryso's liggen; de Legancy en de Comfort maar die zijn beiden ver boven jouw budget. Tweede hands kun je vaak nog wel een goede Legancy scoren voor een leuke prijs.

@Celine, wat triest voor jou en je beste vriendin :'( Het lijkt me echt verschrikkelijk.. Haar blik in haar ogen ziet er ook niet zo vrolijk meer uit. Heel veel sterkte komende tijd!!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:32

Oh wat fijn Zuchini! Gaat het nu ook goed met de longen?

Mijn merrie sprong gister voor het eerst een vliegende wissel :D Toch maar begonnen met aanleren aangezien we opeens al Z1 + 6 zijn en eigenlijk de wissels het enige zijn wat ze nog niet zou kunnen in het Z2.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:56

Het was ook heel gaaf om te doen. Kon alleen maar dromen dat ik ooit zo ver zou komen met mijn eigen paarden, maar Jonne doet alles zo gemakkelijk. We vliegen dan ook echt alle klasses door *\o/* ik vond dit weekend een protocol van precies een jaar geleden van ons L2 debuut hadden we 182 punten, zondag precies een jaar later werden we tweede in het Z1 met 215 punten. Echt ben zo gelukkig met deze merrie <3

Hebben jullie nog wedstrijd van het weekend?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:25

He Kabayo staat Zilver op Stal fan de Kadyk? (aan je shirtje te zien haha ;))

Celine heel veel sterkte deze week... :(:) :(:)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:34

Ahaa vandaar, onze merries hebben daar net 5 weken gestaan :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:44

Haha jep!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:52

Haha dankje! :) Ja klopt inderdaad :'( echt mega teleurstellend was dat helaas... Gelukkig heb in die Andries die dag daarna wel nog naar een sportpredikaat kunnen rijden :+