[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:58

KittyDylan schreef:
Lang niet gepost hier :wave:

Vanaf maart al niet meer gereden, gisteren wel *\o/*
Zo blij dat ik weer mocht!
[ [url=m/39R5MZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rustig lesje gehad, Joppe vond het wel leuk volgens mij haha

Leuk, dat was dus erop en wegrijden zo te zien, fijn.

Zuchini

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:56

Aan dat wist ik niet. Leuk beestje

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:42

Wat een prachtige kleur cape! Ben heel benieuwd naar de rest! Wat voor soort show heb je gegeven

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 04:50

Celine_Famke schreef:
Vanaf mijn kant slecht nieuws....

Vandaag weer contact gehad met de kliniek. Het is niet goed. Echt niet goed.. De enige optie is nog een operatie waarbij ze alle losse fragmenten weghalen en de kogelringband doorsnijden. Maar het losse stuk bot zit in haar pees dus moet er ook een heel stuk van haar pees af.. En de kans dat het daarna beter wordt is nihil, de arts zei dat het een optie was, maar dat het eigenlijk een experiment zou zijn.. En dat wil ik haar niet aandoen, dat gaat haar weer zoveel pijn doen en stress geven.. En dan is er nog een enorm grote kans dat het niets helpt.. Pff dit was echt een klap in mijn gezicht. We kunnen gewoon niets meer voor haar betekenen.. Dit was het dan.. Een echte nachtmerrie. Het moment waar iedereen altijd bang voor is. Een keuze maken die je niet wilt.. Mijn gevoelens zeggen wat anders dan mijn verstand.. Wat een rot dag, of eigenlijk; wat een rot jaar... Enorm veel gehuild vandaag, enorm veel mensen gesproken, enorm veel in de stress gezeten. Wat een hel. Dit wens je niemand toe. Mijn hart breekt.

Wat verschrikkelijk, ik jank hier een potje met je mee... die mooie en lieve Fammie.... ;( :(:)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:06

Céline..... hoe gaat het....met jou en met famke?

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:41

Steffiee_ schreef:
Ik heb me heel lang niet gemeld, maar wel meegelezen wat ik dus al aangegeven had...
Ik wil het graag weer wat beter bij gaan houden :)

Voor de mensen die mij en jetske nog kennen:
[RIJ-ITP] Middagje trainen met Jetske!

Leuke foto's! Foto 5 is op een gaaf moment genomen.

Ben vandaag bij mijn grote vriend geweest en gelongeerd. Hij hij flink energie! Lekker laten galopperen. Naderhand stond hij nog zo'n 5 minuten te hijgen. Morgen komt de dierenarts bloed afnemen en naar de longen luisteren.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:10

jazeker, een goed teken. Ze heeft het me zo uitgelegd: door een allergie is e.e a getriggerd. Zijn luchtpijp is aan de bovenkant wat zachter/ flexibeler waardoor dit makkelijker dicht geknepen wordt door de beweging van diep ademhalen. Hij lost dit op door snelle en korte ademhaling bewegingen te gaan maken. De vraag is nu: waar is hij allergisch voor? Pollen en vers gras staan hoog in het lijstje. Ze heeft bloed afgenomen en daarna kijken we weer verder. Met de longen zelf, en met zijn hart is niks mis.... gelukkig maar!! Morgen les.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:14

Kittydylan dat gebeurd mij ook zo vaak. Ze zijn ook zo sterk!!! In de galop is het helemaal lastig om hem aan elkaar te rijden/ in de aanleuning, daar moeten we echt nog een slag maken samen.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:46

Wat goed!! Gefeliciteerd!!

Vraagje. Ik ben nog steeds bezig met de basis. Aanleuning, tempo, en de galop....pfff dat gaat aan de longe zo mooi verzameld en onder de man wil hij totaal niet!! Krijg m niet aan elkaar gereden en pakt links helemaal vast. Iemand tips voor de training?? Mijn instructie zegt me in de draf véél volte links, en dan van binnen naar buiten rijden. Daarbij links wat losser en 'kneden. Maar ik krijg daar weinig reactie op en in de galop lukt dat niet.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:26

hannelover schreef:
Bedankt!

Voor het tempo van de galop kan je proberen om jezelf best zwaar te maken en telkens kleine halve ophoudingen maken. Dan gaat het paard als het goed is wat meer zitten en wordt de galop ook rustiger. Heeft bij mij goed geholpen +:)+

Ga het proberen, tot nu toe reageert hij 0 op ophoudingen en probeer ik het steeds duidelijker, maar er komt nog steeds geen reactie. Misschien even terug naar iets kleinere hulpen. Aan de longe loopt hij zo mooi... het gaat meer om de aanleuning dan het tempo. Daar gaat best prima.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:52

Wow supertof!! Maar meer 4 jaar al artrose :wow:

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:46

Ik heb er eentje buiten jouw prijsklasse, een Caprili Munchausen. Als Fryso je wat lijkt kan je dan niet kijken voor een tweedehands? Daar heb ik ook wel goede verhalen over gehoord.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:47

Steffiee_ schreef:
Gister ook weer wedstrijd gereden, instructrice mee om te helpen met losrijden, en wat liep ze rustig en fijn! Tuurlijk wel enigzins spanning, maar niet zoals normaal. Proef zelf ging voor m'n gevoel echt fantastisch, nog wel wat kleine onzuiverheden, de overgangen etc, maar ik was echt heel blij!
Punten vielen me wel een beetje tegen, 188,5 en 189,5 maar mag niet klagen!
( moet alleen eerlijk zeggen dat de jury niet heel geïnteresseerd over kwam... Dat is dan weer jammer...)

Komende week starten we nog een keertje B in Roosendaal, en dan 13 augustus eindelijk eerste L wedstrijd!
[ [url=m/nViAP4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oja, vriendjelief heeft een ventilator van Makita, en aangezien het gister vrij warm was, hadden we deze in de trailer gezet, Jetje vond het heeeeerlijk <3
[ [url=m/ceELvV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zonde, zo'n goed gevoel en dan een ongeïnteresseerde jury. Jammer!! Wat schattig met die ventilator

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:54

Oh wat een leukerd!! Die enerlaatste is écht tof :):)
Maar die afgeknipte manen :wow: :oo

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:19

Celine_Famke schreef:
Hier weer eens een berichtje van deze kant. Sorry dat ik niet veel op anderen reageer momenteel. Hoop dat die tijd weer gaat komen.

Hier gaat het niet zo heel goed, zoals sommige van jullie wel weten. Ik geniet nog van onze laatste weekjes samen en komend weekend hebben we waarschijnlijk samen nog een fotoshoot, of die week erop. En dan komt het moment van definitief afscheid nemen toch echt steeds dichterbij... Afgelopen weken heb ik ontzettend veel gehuild, het was zo stressvol en onzeker. En schokkend... We hebben nog 2 second opinions gedaan maar er is gewoonweg niets meer te doen. Het is mijn allergrootste nachtmerrie en ik moet een keus gaan maken die ik helemaal niet wil en kan maken. Maar wel moet... Nooit verwacht nu al voor zo een keuze te staan... Mijn allerliefste Famke... Mijn beste vriendin... Wat zal ik haar enorm gaan missen... :(
Deze foto's heb ik zelf een paar dagen geleden gemaakt: (geen goede kwaliteit, zet ze via FB en mobiel erop nu)

[ [url=m/CXtrHM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DB6lt3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PK3y0I.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W9fuy1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar blik is echt veranderd.....

Oooh Céline die blik in haar ogen... wat droevig.... krijg er zelf tranen van in de ogen. Neem alle tijd die je nodig hebt!! En als er iets is wat we voor je kunnen betekenen... please praat maar van je af als dat iets scheelt voor je...

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:26

XxKayleigh schreef:
Vandaag een sneak preview ontvangen van de fotoshoot met Tjitske van afgelopen maandag <3

[ [url=m/clm92g.png]Afbeelding[/url] ]

Mooi <3

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:23

Ik heb zoooooooo fijn gereden wow. Had sinds paar weken weer les <3 hij was fijn in de aanleuning, met rechtrichten gaat het ook steeds beter, en zelfs de galop was netjes richting verzameling. Echt ik ben zo trots!! Wilde het even delen *D

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:59

droversrun schreef:
Oh wat fijn Zuchini! Gaat het nu ook goed met de longen?

Mijn merrie sprong gister voor het eerst een vliegende wissel :D Toch maar begonnen met aanleren aangezien we opeens al Z1 + 6 zijn en eigenlijk de wissels het enige zijn wat ze nog niet zou kunnen in het Z2.

Zo gaaf! Vond ze het leuk?

De longen gaan beter, me de medicatie doet hij het nog even maar alleen na intensieve training. En dat gaat na paar minuten vanzelf weer over. Het is een allergische reactie op iets, dat bleek uit het bloedbeeld. sindsdien heb ik m gewoon op de zandpaddock staan met kuil. Hij is gewoon fit en heeft een goede werklust, lekker voorwaarts etc. Ziet er ook goed uit, ik maak mij in elk geval geen zorgen meer.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:57

Celine_Famke schreef:
Famke wordt woensdag ingeslapen :(

Celine |(

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:44

Waaaaa wat een gave friezen zie ik weer voorbij komen!! Echt <3

Míjn friesje staat al ruim een maand stil.... Hij moet mee naar het buitenland maar mijn visum wil niet vlotten. Heb besloten hem hoe dan ook te laten sturen voor eind van de maand, ik word echt knettergek zonder hem!! Hij staat echt te verpieteren op stal :n

En ondertussen maar zenuwen, zal hij het wel ok vinden om te vliegen? Kan hij wel wennen aan de warmte etc....

Hoe gaat t hier verder?

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:03

Dominican Republic {:} hoop dat hij een beetje kan wennen in de hitte...ook benieuwd hoe het met zijn allergie zal aflopen...

Hoe gaat t celine? En met je nieuwe dametje?

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:16

xMyrth schreef:
Ik heb een paar keer gevlogen met paarden, als groom. Toevallig ook één keer met een vracht friese hengsten :D
Mijn ervaring is dat de paarden het opstijgen en landen vreemd vinden, er was dan wel wat spanning. Maar de vlucht verder zijn ze best relaxed wat hooi aan t knabbelen

Goed om te weten. Nou doet hij nooit ergens moeilijk over gelukkig, heel relaxt paard. Maar toch!! Het feit dat ik er niet bij ben, en dan vliegen en in quarantaine in Amerika, en dan weer vliegen... en dan weer quarantaine.... pffff

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:17

Fijn kashmino!!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:04

Oh zalige foto van Floris, wat een knapperd!!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:24

LiindseyV schreef:
Na een hele lange tijd niet meer actief te zijn geweest op Bokt, kan ik nu met veel trots zeggen dat mijn Siebert gisteren ondanks een hele strenge jury , voorlopig Ster is verklaard in Ternat ! Op naar de IBOP om onze Ster officieel te maken!
Zo trots op hem, was een dag vol emoties... <3

[ [url=m/wXY1tU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/L8i2t8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat geloof ik graag, van harte gefeliciteerd!!

Gefeliciteerd