[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:34

Ik zou mij ook maar weer eens melden na een lange tijd. Al die tijd wel meegelezen. Mijn naam is Nicole en ben al een tijd trotse eigenaar van een Friese merrie Tjitske van 't Oosterzand. Ik heb haar afgelopen voorjaar laten dekken door de jonge Gjalt zoon Omer 493 en verwacht dus eind april 2017 mijn eerste eigen veulentje van mijn grootste vriendinnetje. *\o/* *\o/*

Nog bij mijn ouders thuis
Afbeelding

Bij mij en mijn vriend aan huis
Afbeelding

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423)

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:23

Hier ook 205/206. Koop tegenwoordig alleen nog maar bucas door de perfecte pasvorm en de lange duur van meegaan. Dekens met andere borstsluitingen gaan openstaan of er komt een groot gaat in de deken zelf op de borst. Met bucas niets geen last. Dan maar wat meer betalen.

Die van mij is ongeveer 1.65m

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:02

Hier gaat het heel goed. Het aftellen is nu echt begonnen, 27 april is ze uitgerekend Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:09

TerraHowrse schreef:
Oeh spannend! Wat is haar schofthoogte? Ze lijkt niet heel groot.

Ze is ongeveer 1.65 leuk maatje vind ik zelf.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:15

Hier veulentjes nieuws. Gisteren avond een prachtig hengstje geboren.
Afbeelding

Afbeelding

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:01

droversrun schreef:
He wat een verschrikkelijk nieuws Celine!!! Veel sterkte :(:)

Bedankt allemaaal voor de felicitaties hopelijk blijft alles goed gaan :) en hopelijk kan ik haar voor haar verlof nog Sport maken.

Fijn om te lezen dat de rest ook goed gaat! :D en gefeliciteerd met het veulentje. Wat is de afstamming?

Het is een Omer 493 uit een Fridse 423 merrie

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:28

_Nynke schreef:
Mijn stipje hier was opeens weg :oo

Maar ik ben er ook weer!

Prachtige foto van Tamme hierboven, bink! <3 Mooie stallen ook zeg!

Wat leuk, een veulentje bij Nowylover! Heeft hij al een naam?

Wanneer weet je of je merrie drachtig is droversrun?
Hopelijk goed nieuws :) Elias is prachtig, een van mijn favorieten op de keuring.

Jasmijn van nadezda ook drachtig, gaat daar alles ook goed? :)

Welkom E_J met Nynke, naamgenootje :D Mooie oude dame!

Ik heb t gelezen inderdaad, Celine. Duimen draaien hier maar dat wist je al!

Ik zie een paar nieuwe gezichten :)
Zal mij even voorstellen.

Ik ben Nynke en ik ben 20, samen met mijn moeder heb ik een Friese merrie van bijna 10 (Ait 410 x Atse 342, oud bloed dus), 1.65 hoog.

[ [url=m/iPezLs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meneer heeft zeker al een naam. Hij heet Eip-Jan. Vernoemd naar mams haar vorige eigenaren die als een opa en oma voor mij waren maar helaas alle twee zijn overleden

nowylover

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:47

Had ook al in je topic gereageerd maar nogmaals heel veel sterkte celine.

Hier net mijn knappe vent opgegeven voor de veulenkeuring in september bij de nieuwe heuvel. Nog meer die er toevallig heen gaan?

Afbeelding

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:46

Kabayo eigenlijk niet echt een reden voor. Ben nog redelijk onbekend met keurings en wou heb toch wel naar de keuring hebben en de nieuwe heuvel is bekend dus net wat makkelijker om mee te beginnen

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:32

nadezda schreef:
Mooie 2e premie . Ik ga 13 september ook met Douwe naar de keuring. Ik vind dat ook super spannend, weet echt niet wat ik kan verwachten, behalve dat hij waarschijnlijk bokkend de ring door zal gaan. Pfff Douwe spingt en bokt meer dan dat ie normaal loopt. Is echt een donderstraal.

Toevallig ook bij de nieuwe heuvel? Hier ook totaal een idee wat ik kan verwacht met die brutale aap van mij en ook niet hoe moeders gaat reageren. Ze is van zichzelf een aardige heethoofd dus succes voor de voortbrengers

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:49

nadezda schreef:
Ja nowylover, bij de nieuwe heuvel. Jij laat ze voorbrengen?
Wij doen het zelf. Ik ben al gewaarschuwd dat ik dat niet moet doen, want kan ten nadele zijn van de primering. Nouja so be it! We hebben jaren onze eigen paarden voorgebracht (nooit eerder bij het friese stamboek) dus ik gok het er wel op. Ik mag toch hopen dat ze het veulen naar alle redelijkheid beoordelen, en anders maar niet.

Leuk!! Ja ik laat het doen. Heb zelf niet al te beste knieën en mijn merrie is een heethoofd dus daar ga ik zelf niets mee kloten. Tevens geen ervaring met voorbrengen dus de keuze was niet zo moeilijk.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:36

*kruipt weer eens onder haar meeleessteen vandaan*

Wat een knappe friesjes komen er voorbij zetten

Hier ondertussen ook maar eens een keer een topic gemaakt van mijn kleine man [ITP] Knappe Eip-Jan met moeders Tjitske

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:13

@Bambi wat een gaaf dier.

@Liindsey goed gedaan met je presentatie!!

@No_No heerlijk die sneeuw foto's

Hier ook gisteren foto's gemaakt van die van mij. Voor de liefhebbers hier het topic ervan:
[ITP] Tjitske in de sneeuw

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:53

Ik kom ook maar weer eens binnen vallen. Hier ondertussen het rijden weer aan het oppakken met mijn merrie.
Afbeelding

En mijn "kleine" aap is ook vandaag alweer 1 jaar oud <3
Afbeelding

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:06

Gaat bij sommige niet lekker zo te horen.

Mijn bijna 2 jarige hengst staat nog gewoon in de opfok lekker te groeien en niets te doen.

Mijn merrie heb ik maandag naar de hengstenhouder gebracht om te insemineren en voor her-beleren voor de wagen, ben benieuwd hoe ze dat oppakt na 10 jaar niet voor de wagen te hebben gestaan. En zo heb ik mijn handen even vrij in verband met ruim 38 weken zwanger nu :o

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 13:40

M_arjolein schreef:
Welkom Hylke! Das een mooie grote!

Jammer dat t bij sommigen niet zo lekker gaat! Hier gaat het echt lekker! Denk van de zomer maar weer een poging tot starten doen.

Kabayo ze ziet er goed uit!

Nowylover wat leuk! Welke hengst?

Ik ben gisteravond naar de show van de Mersken geweest. Erg leuk en de hengsten ook echt goed kunnen bewonderen. Ben wel fan van Rommert dus als hij de aankomende 2 jaar zich goed laat zien denk ik dat ik van hem een veulen wil van mijn merrie.

Ik ga voor Jehannes.

Ahh wat grappig. Daar ben ik gisterenavond ook geweest.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:25

M_arjolein schreef:
O leuk! Jehannes is ook gaaf! Ze heeft 6 jaar geleden een Tsjalle veulen gehad. Jij hebt ook een Omer nakomeling zie ik? Hoe is die qua karakter?

Klopt ik heb inderdaad ook een Omer hengst van bijna 2 jaar. Beetje grof uitgevallen kwa postuur zo als het er nu uit ziet. Maar dat heeft hij echt van zijn moeder mee gekregen, zij is namelijk wel het zwaardere type Fries.

Wat karakter betreft lijkt hij fors rustiger te zijn dan zijn moeder gelukkig. Maarja moeders is een Fridse en die staan er blijkbaar bekend om dat het heethoofden zijn. Verder is het het knuffel eerste klas die niet snel van slag lijkt te zijn. Hij begint ondertussen wel erg door te krijgen dat hij hengst is.

Hij blijft komend jaar nog lekker in de opfok om fatsoenlijk door te kunnen groeien en dan zien we wel verder.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 23:56

rensju schreef:
Hoi allen. Ik ben nieuw hier. :D

Ik hoop dat jullie nakomelingen van Omer hebben/kennen en zou graag willen weten hoe hij fokt qua exterieur en karakter??

Independance nog sterkte. Weet wat t is, heb vorig jaar een enter moeten laten inslapen na een slokdarmverstopping ;( ;(

Hoihoi hier een 2 jarige hengst van Omer uit een Fridse. En echt waar wat een heerlijk dier. Zijn moeder is erg zwaar gebouwd waar hij ook wel wat van heeft meegekregen maar toch is hij wel luxer dan zijn moeder. Tevens heeft Omer verbeterd op het beenwerk en is mijn 2 jarige een stuk cooler in de kop ten opzichte van zijn moeder.

Afbeelding
Deze foto is 28e april gemaakt een dag voor hij 2 is geworden. Hij is inderdaad ook lekker aan de maat en is hij momenteel goed aan het uitzwaren. Het is trouwens ook een grote knuffel.

Met mijn merrie ben ik ondertussen een nieuw pad aan het bewandelen. Ze staat namelijk na 10 jaar weer voor de wagen. Ik heb haar 6 weken terug voor insemineren weg gebracht en aangezien ik toen zelf hoogzwanger was heb ik ook gelijk opdracht gegeven om haar weer voor de wagen op te pakken. Vandaag ben ik daar dan ook voor het eerst zelf met haar wezen rijden en dat had ik jaren eerder moeten doen. Zowel paard als ik hebben er dikke plezier in <3
Afbeelding

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:58

M_arjolein schreef:
Wat leuk Nowylover! Is ze braaf voor de kar? Welkom rensju

Verrassend genoeg wel. Het is van haarzelf wel een heethoofd maar dat is juist voor de kar goed te handelen. Auto's geeft ze geen kik om, groot verkeer gaat steeds beter maar blijft net spannend zat.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:47

Hier halsoverkop mijn tweejarige hengst moeten verhuizen. De opfok wou hem niet mee hebben. Blijkbaar ontsnapte hij elke keer dood over het hek/draad te gaan en als dat niet wou dan ben die het hek wel mee. Zo ken ik hem totaal niet. 

Trailer rit was echt een hell. Eerst moesten we al uit het land getrokken worden met een trekker. En hij was ook nog eens over de voorstang heen gekomen en hing met zijn achterbenen daar overheen te bungelen voor dood. Gelukkig kon je van de buitenkant de stangophang los draaien zodat ze boel los schiet. Toen hij Uit eindelijk een beetje fatsoenlijk lag op hoop en zegen de rit van bijna anderhalf uur gaan maken. Maar wonderbaarlijk is hij onderweg weer in de benen gekomen en stond hij bij aankomst op de nieuwe stal mooi in de benen te hinniken. Daar in een grote groepsstal achteruit de trailer in geparkeerd en stapte hij rustig achteruit de klep af.

Nu kan hij eerst mooi tot rust komen, wordt hij gekapt en ontwormd en dan gaat hij bij een koppel Friese hengsten in die bijna allemaal van de hengstenhouder zijn waar ik mijn merrie heb staan.

Afbeelding

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:26

M_arjolein schreef:
Golden Angel dat ie zijn nek er op zet en zijn rug weg drukt bedoel ik? Sorry.

Oh wat vervelend nowylover dat je m halsoverkop moest verhuizen. Gelukkig goed aangekomen.Hij is aardig aan de maat of niet? Vindt m er al heel volwassen uit zien.

Hij is inderdaad voor zijn leeftijd al gigantisch aan de maat. Zit ondertussen al wel bijna op de 1.65 met zijn 2 jaar. Hij is van 29 april 2017

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:04

Hier ook liever een wat feller karakter maar ook ik heb ze ook voor de kar staan.

Nu stond mijn merrie ook als een rotknol bestempeld maar dat is het Fridse karakter wat te voorschijn komt em daar kan ook zeker niet iedereen tegen.

Vanmiddag ben ik weer eens bij mijn jonge hengst geweest. Ook samen met de hengstenhouder hem los laten lopen. Hij is achter nog wel slap maar hij is ook aan de maat dus dat is niet heel gek.

Hij is een 2.5 jarige Omer 493 X Fridse 423
Afbeelding

https://youtu.be/XW5BcYrJcNE

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie