[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:07

Ja ik ben nu wel heeeel benieuwd naar je proeven!

Ik vind het sowieso altijd een beetje belachelijk dat er in de B extreem zwaar beoordeeld wordt op spanning. Tuurlijk als het paard veel spanning heeft vind ik ook niet dat er winst gegeven moet worden omdat het de B is, maar de B is juist een fijne klasse om kilometers te maken als je paard last heeft van spanning. Maar goed ik vind het lastig om echt een uitspraak te doen als ik geen beeld materiaal heb :+

droversrun

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:00

Bah Celine wat vreselijk!
Veel sterkte met het grote verlies!!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:40

Welkom weer nieuwelingen :)

Ze is heel mooi Celine! Is ze al beleerd of niet?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:26

Wauw stoere merrie, dikke speknek ook!
En mooi dekje haha

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:28

Welkom terug en wat een gave en goede prestatie van jullie! *\o/*

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 08:47

Twee Friezen in bokt uitgelicht; hoe leuk is dat :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:06

Spannend hoor de keuring, ik was ook kneiter nerveus toen! Niet dat het geholpen heeft 8)7
Laat je Tsjalling haar voorbrengen?

( ik ging even in je posts terug lezen of ik kon opmaken of zilver aan zij of een hij was en toen las ik pas je bericht dat we samen in de baan hadden gereden die zaterdag :+ :+ Sorry!)
Was toen echt te druk inderdaad, snap dat het met een drie jarige echt niet te doen was toen :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:57

Goed bezig, succes morgen :D doe tsjalling de groetjes! :wave:

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:04

Tuurlijk, welkom jess!

Ik zag het al oo Facebook. Tweede premie mag je super tevreden mee zijn, gefeliciteerd *\o/*

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:04

Steffie, als ik het zo lees is je paardje niet verzameld genoeg. Dat zal je toch eerst voor elkaar moeten krijgen met de juiste lengte voordat je opgericht wil gaan rijden :)

Mijn tip voor wijken? Zorgen dat je M1 gaat starten, dan kunnen ze opeens spontaan wijken terwijl ze dat daarvoor niet konden :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:18

Sorry mijn reactie was misschien niet helemaal compleet zie ik nu, maar als ze achter sterker wordt dat zal ze ook vanzelf meer lengte van voren gaan pakken namelijk en als ze daar sterk genoeg in is kun je richting de oprichting gaan denken. Ik denk als je dat nu doet je het te diep probleem alleen maar groter maakt namelijk.

Knappe merrie Celine! :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:53

Ik heb toentertijd ook zelf allebei mijn Friezen zadelmak gemaakt. Geen moment spijt van gehad want ze waren beiden erg braaf. :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:26

Balen van het juryverschil zeg! Zul je altijd zien....

Knap zonder zadel hoor steffie, met 2 drafpassen lig ik er altijd alweer naast haha. 8)7

Ik ben net lekker naar Texel geweest met Watse, wat is het toch een heerlijk paard. Zo braaf en zo vrolijk <3 Komende zondag met Jonne weer wedstrijd, we hebben al een tijdje niet gestart ze was niet zo lekker. Nog 4 punten en dan mogen we alweer Z2, ik hoop die dit outdoor seizoen nog even te rijden en dan heeft ze denk ik een wedstrijdstop voor haar dracht of ze moet de wissels zo lekker gaan springen dan ga ik misschien toch nog even door :Y)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:16

Jammer dat het niet gelukt is... -O- Maar vast een beetje dubbel gevoel kan ik me voorstellen. Ik had namelijk hetzelfde 2 maanden terug :Y)

Bedankt voor de succes wensen :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:53

Hahaha je moet ze uploaden, saven en dan aanklikken :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:11

Het is zo'n prachtig dier, echt een mooi paard. Jammer dat hij te klein is voor mij.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:12

Wat een pech heb jij zeg!! Veel sterkte :(:)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:50

Ik ga hier ook scheren hoor, zelfs mijn merrie die al op de helft van der dracht zit. Ik wil haar graag nog even blijven rijden en het is nu meer een beer dan een paard. Moet haar alleen verdoven hiervoor, dart is een beetje jammer maar anders trapt ze het licht uit mn ogen.

Mijn ruin komt er ook altijd zo onderuit na het scheren jess_amigo. Ik vind het altijd wel gaaf eigenlijk :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:03

wat een bijzondere keuze en mooie hengst! Kan jou het wat schelen wat anderen er van vinden ;) denk dat het sowieso wel mee valt omdat het om een arabofries gaat die gedekt wordt.

Al een tijdje niet zoveel gezegd in dit topic maar lees nog steeds al jullie verhalen mee van jullie prachtige paarden :) . Hier is Jonne alweer 224 dagen drachtig. Het gaat echt hard nu. Ze heeft al een buikje maar opzich nog heel bescheiden voor het aantal dagen dat ze al drachtig is.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:55

Dat is ook het belangrijkste, in ieder geval als je het veulen zelf wilt houden. Wil je dat ook?

Mijn merrie is drachtig van Elias 494 :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:16

Sorry ook hier een hele tijd stil geweest, wel meegelezen :)

Ik ga ook zaterdag weer naar de hengstenkeuring, vind het wel echt bizar dat het steeds sneller is uitverkocht! Heb er wel weer zin in, ook weer even de toekomstige paps van ons veulen aanschouwen.

Jonne zit hier alweer op 276 dagen vandaag, gaat hard.
Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:18

Ik ken het deken probleem maar al te goed -O-.

Mijn ruin staat nu onder een deken van Shire die goed ligt op hem, helaas heb ik daar alleen 100 grams van. Mijn merrie is helemaal een drama met dekens, alles lag maar te strak bij haar of schoof naar achter. Ze heeft nu een Rambo Duo outdoor deken op met een liner systeem. Kost je ongeveer een rib of 2 maar hij ligt echt fantastisch. Nergens meer schuurplekken of verschuivingen, echt een top ding!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:42

Haha ja dat is echt rot met dekens, ze zouden daar echt iets moeten verzinnen. Je komt er inderdaad vaak pas na een week achter of de deken een beetje ligt. Misschien heeft iemand in de buurt een Rambo deken die je kunt lenen zodat je kunt kijken of het wat is?