[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Celine_Famke

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:35

Ja, doordat ze zich hoogst waarschijnlijk heeft verstapt in de wei. De staleigenaar had nieuwe geulen aangelegd voor de afvoer van water.. Sindsdien is het. En ze heeft 2 weken vrij gehad omdat ik zelf ziek was.
We dachten eigenlijk dat haar peesblessure terug was.. Maar dit viel wel heel erg tegen..

Als ik haar in moet laten slapen weet ik geen eens of ik een nieuw paard wil kopen.. Ik ga nooit meer een Fammie vinden.. Pff.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent)
Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017 Ik zal je nooit vergeten meisje! Y;(

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:46

Sorry, even een ego post. Ik ben niet heel erg in 'the mood' om alles bij te lezen nu. Zal dat binnenkort gaan doen. Ben nu even te druk met m'n eigen knollie...

Lief dat er gevraagd wordt hoe het gaat met Famke!

Op dit moment kan ik moeilijk zeggen hoe het met haar gaat. Ze staat 24/7 op stal. Haal haar er af en toe even uit om op een landje aan de hand te grazen (los op een klein stukje ging ze toch meer draaien dus ben daarmee gestopt).

Haar been was een aantal dagen een stuk dikker geworden, misschien ivm combinatie met stalbenen dat het daardoor kwam. Was ook helemaal hard. Heb het toen gekoeld en na 2 dagen was het wel weer dunner en zacht.
De kogel was eerst volledig dik, kon het bot zegmaar niet eens meer voelen. Nu wel. Alleen om de kogel heen is het nog wel dik. Aan de zijkant.
Ze ontlast hem ook nog wel regelmatig. Dan zet ze hem naar voren of op rust. Maar staat ook soms op rust met haar andere been. Wel minder vaak.

Volgende week donderdag moeten we weer naar de kliniek. Dus dat wordt duimen en hopen dat er een oplossing mogelijk is... En dan niet de oplossing om haar te laten gaan.. :n

Knappe merrie... <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik plaats regelmatig updates in dit topic trouwens: [MD] Stuk van sesambeentje gebroken.....

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:04

Geweldig hoe ver sommige mensen hier komen met hun Friesjes, ik kan altijd zo genieten van dit topic, al die knappe paarden <3

Kim1987kim: Welkom hier! En wat een ontzettend mooi paard heb je! Wát een knapperd!

Hier gaat alles naar omstandigheden redelijk goed. Famke is vorige week weer op de kliniek geweest en ze liep een stuk beter dan eerst. De veearts was blij verrast! Maar we zijn er helaas nog niet. Ze is ingespoten en moest na ons kliniekbezoek nog 10 dagen totale rust. Ze mocht wel weer lekker op een klein weitje staan met een maatje, dus dat is wel echt super fijn voor haar! Eerst was ze wat druk en schrikkerig (niet zo gek na al die weken 24/7 op stal!). Maar nu staat ze er lekker relaxt :D
Volgende week mogen we gaan stappen met haar aan de hand. 10 minuutjes per dag. En dat voor 3 weken. Na die 3 weken moet ik een filmpje maken van hoe ze loopt (stap en draf). En die opsturen naar de kliniek. Vanaf daar kijken we weer verder of er nog opties zijn en welke. Dus het blijft ontzettend spannend.... Het kan zo zijn dat we over een paar maandjes weer gewoon kunnen rijden (in het beste geval!), maar het kan ook zo zijn dat ze over een paar weken ingeslapen moet worden omdat de opties op zijn... Dus maar hopen op het beste! Of ieder geval een pijnvrij leven. Zonder te rijden.

Op dit moment ben ik het paardje van een vriendin/stalgenootje aan het bijrijden/trainen. Die is hier geloof ik ook al eens voorbij gekomen toen hij nog van zijn vorige eigenaar was: Pablo!
Het is een boefje, maar met een hart van goud!
Het doet mij goed om lekker bezig te kunnen zijn met een ander paard en toch soms nog even mijn hoofd leeg te kunnen maken, in plaats mij alleen maar druk te maken. :D

Dit is knappe Pablo! Famke is ook echt helemaal verliefd op hem haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:10

droversrun schreef:
Fijn dat het iets beter gaat en dat ze met dit weer wel lekker op de wei kan :D
Knappe Pablo! Is hij niet meer van Eva?

Nee, hij is nu van een ander stalgenootje van mij. Door omstandigheden.

Zuchini: Is het echt heel zwaar ademen? Famke heeft het weleens na een rit flink warm gehad en stond ze te hijgen, maar echt zwaar pompen en 'hijgen' is natuurlijk niet goed. Nu zijn Friezen wel iets sneller benauwd/ buiten adem. Ik hoop voor je dat het geen dampigheid is inderdaad!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:02

Oei dat klinkt niet goed.. Wat spannend, Zuchini! Hou ons op de hoogte! Hopelijk valt het allemaal mee!

Ik ben sinds gister aan de hand gaan stappen met Famke (10 minuutjes per dag). Ze had er zin in! Over drie weken heb ik weer contact met de kliniek. Spannend! Ik vind die onzekerheid echt vreselijk.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:52

Ik weet het nog niet. Mag komende zondag kijken hoe Famke draaft en moet dat dan filmen voor de kliniek. Spannend dus!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:12

Wat fijn dat het beter lijkt te gaan Zuchini, hopen dat dat ook zo blijft nu en dat het gewoon iets tijdelijks was!

Tot nu toe doet Famke het prima. Ze staat met een vriendje op een klein weitje en gedraagt zich. De vraag is natuurlijk of het nog echt goed gaat komen. Vandaag zag ik haar toevallig een klein stukje draven op de wei (toen ik haar na het wandelen terug zette). Ze liep niet zuiver. Maar ook niet stokkreupel. Of het beter gaat worden weet ik niet. Ben benieuwd wat ze er bij de kliniek van vinden volgende week, na mijn filmpje zondag/maandag. En of er dan nog verdere opties zijn.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:48

Draven op het harde ja, al geloof ik dat het niet uitmaakt welke ondergrond. Maar op de kliniek doen ze het ook op het harde dus doe ik dat ook maar.
Ik verwacht niet dat ze ineens zuiver loopt. En weet eigenlijk ook 100% zeker dat dat niet zo is. Maar er moet verbetering in zitten.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:41

Vanaf mijn kant slecht nieuws....

Vandaag weer contact gehad met de kliniek. Het is niet goed. Echt niet goed.. De enige optie is nog een operatie waarbij ze alle losse fragmenten weghalen en de kogelringband doorsnijden. Maar het losse stuk bot zit in haar pees dus moet er ook een heel stuk van haar pees af.. En de kans dat het daarna beter wordt is nihil, de arts zei dat het een optie was, maar dat het eigenlijk een experiment zou zijn.. En dat wil ik haar niet aandoen, dat gaat haar weer zoveel pijn doen en stress geven.. En dan is er nog een enorm grote kans dat het niets helpt.. Pff dit was echt een klap in mijn gezicht. We kunnen gewoon niets meer voor haar betekenen.. Dit was het dan.. Een echte nachtmerrie. Het moment waar iedereen altijd bang voor is. Een keuze maken die je niet wilt.. Mijn gevoelens zeggen wat anders dan mijn verstand.. Wat een rot dag, of eigenlijk; wat een rot jaar... Enorm veel gehuild vandaag, enorm veel mensen gesproken, enorm veel in de stress gezeten. Wat een hel. Dit wens je niemand toe. Mijn hart breekt.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:09

Hier weer eens een berichtje van deze kant. Sorry dat ik niet veel op anderen reageer momenteel. Hoop dat die tijd weer gaat komen.

Hier gaat het niet zo heel goed, zoals sommige van jullie wel weten. Ik geniet nog van onze laatste weekjes samen en komend weekend hebben we waarschijnlijk samen nog een fotoshoot, of die week erop. En dan komt het moment van definitief afscheid nemen toch echt steeds dichterbij... Afgelopen weken heb ik ontzettend veel gehuild, het was zo stressvol en onzeker. En schokkend... We hebben nog 2 second opinions gedaan maar er is gewoonweg niets meer te doen. Het is mijn allergrootste nachtmerrie en ik moet een keus gaan maken die ik helemaal niet wil en kan maken. Maar wel moet... Nooit verwacht nu al voor zo een keuze te staan... Mijn allerliefste Famke... Mijn beste vriendin... Wat zal ik haar enorm gaan missen... :(
Deze foto's heb ik zelf een paar dagen geleden gemaakt: (geen goede kwaliteit, zet ze via FB en mobiel erop nu)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar blik is echt veranderd.....

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:27

Famke wordt woensdag ingeslapen :(

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:22

Bedankt allemaal. Wat een k*t dag.... Heb hoofdpijn van het vele huilen en het slaapgebrek.

Famke is rustig en in vrede heen gegaan.. Dat was in ieder geval wel heel fijn. Liefste Famke, ik ga je zo erg missen meisje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 00:20

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:20

Ik wil jullie voorstellen aan mijn nieuwe aanwinst: Shenna!

Shenna is een 4-jarige merrie (Onne 376 x Beart 411) van 1,67m.

Ik hoop dat zij mij een beetje kan helpen met het verwerken van Famke's overlijden en mij troost en afleiding kan bieden...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:44

Bedankt allemaal! Ze is wel al zadelmak gemaakt maar nog niet veel bereden. Dus we gaan het rustig aanpakken allemaal. Vandaag gewoon even longeren met zadeltje erop. Ik zie wel wanneer ik er op kruip, heeft geen haast.
Gister had ze vrij en eergisteren is ze hier gekomen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:05

Dankje!
Vandaag even zadeltje op gehad <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:18

Brave pupje <3
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:47

M_arjolein schreef:
Ik vind haar echt knap celine. wat voor zadel heb je er op?

Tekna!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:26

Ja daar heb ik ook veel over nagedacht, of het nog niet te vroeg is, aangezien ik nog veel verdriet heb om Famke. Maar ik merk ook dat het voor mij écht niet werkt om geen paard te hebben. Dan voelt het echt leeg, alsof ik niks heb en niks te doen heb. Niet meer naar stal... Wat ik normaal elke dag doe. Shenna biedt mij daarom troost en afleiding. En tot nu toe lijkt dat wel te helpen. Ondanks de verdriet. We doen rustig aan :) Maar lief dat je aan me denkt! Vind het allemaal ook erg lastig. Maar goed, zal wel weer goed komen...

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:08

Nadezda: wat schattig dat veulen! Maar wat een stress vooraf! Daarom zou ik nou geen veulen willen, ik vind het al spannend genoeg als onze kat zwanger is en dat is maar 9 weekjes :')

Kabayo: wat goed! Gefeliciteerd! Erg netjes! Altijd leuk zulke keuringen.

Hier gaat het ook goed, Shenna heeft lekker veel vrij gehad nog maar ga haar vandaag denk ik even longeren. Morgen gaat mijn bijrijder er voor het eerst op, aan de longeerlijn. Als dat goed gaat (denk ik wel want ik heb zelf ook al gereden) dan kan ze ook los :)
Knappe pupje!

Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:36

Pien1989 schreef:
Wauw gefeliciteerd met de tweede premie! Lekker hoor.
Celine, wat fijn zon nieuw "project". Heerlijk mee aan de gang op jullie eigen tempo. Hoe gaat het met je verder, na Famke?

Het wisselt, het ene moment probeer ik te genieten van Shenna, het andere moment heb ik veel verdriet. Maar dat is meestal thuis, als ik niks te doen heb. Dan ga ik foto's kijken en filmpjes kijken van Fammie en dan komen de tranen weer op.
Het moet slijten.. Ik ben al lang blij dat ik weer zonder naar gevoel naar stal kan gaan en daar afleiding heb.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:03

Steffie: Dat is ook gewoon iets dat veel tijd nodig heeft. Mijn vorige paard heeft dat de eerste jaren ook gehad dat ze je hand niet volgde en gewoon maar met haar kin op haar borst liep. Probeer veel te gaan halsstrekken, zorg dat ze goed aan het been is en ga heel veel overgangen en figuren rijden! Hou haar actief, blijf constant bezig, dan gaat ze als het goed is op een gegeven moment wel een correcte aanleuning zoeken!

Hier wat foto's van mijn knappe puppy, gister heeft mijn bijrijder er voor het eerst op gezeten! Ging heel goed! Zoals verwacht ook eigenlijk, want ze was toen ik erop zat ook super braaf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:05

Vandaag weer even erop gezeten. Veel gestapt, klein drafje gedaan. Achterkant van de bak was erg spannend en andere paarden die langs haar reden ook, maar later ging ze mooi ontspannen en ben ik gestopt. Brave merrie :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:47

Mooie foto's Britt! Ik vind jou en Hanne echt zo een gaaf team, dat blijf ik elke keer maar zeggen! Jullie gaan echt hoog komen samen :D
Balen van het verschil in punten, maar inderdaad het blijft een jurysport...

Hier gaat het ook goed! Ben lekker aan de wandel steeds met Shenna. Lekker rustig wennen aan het verkeer en aan de omgeving. En ze doet het super goed! Schrikt alleen nog af en toe van grote bussen of motors. Maar dat is niet gek!
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag even gelongeerd met zadel en hoofdstel en cavaletti's gebruikt. Deed ze eigenlijk echt heel braaf!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:52

Kijk nou wat een knappe brave puppy <3 Zo trots!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding