Ziezo_X schreef:Heeft iemand enig idee hoeveel je kan wegscheren bij een paard dat 24/7 buiten staat met stal? Op een één of andere manier heeft hij echt een hekel aan dekens, dus die doe ik liever niet op. (Als er 3 dagen natte sneeuw valt wil hij hem trouwens wel ineens op). Hij heeft het verder ook nooit echt koud, tenzij het echt dagenlang regent en waait. Als dat zo is leg ik meestal wel een nacht de (100gr) deken op.
Ben benieuwd wat jullie denken!
Piemelmodel...

Geen idee. Ik zou niet veel meer weghalen dan je nu gedaan hebt. Wanneer heeft hij het te warm in het werk? In een binnenbak of ook buiten?
Ik doe het met dekens net zo, De Kolonel wordt niet geschoren en staat ip zonder deken. Alleen bij langdurige regen bij kouder weer krijgt hij een regendeken op. Of als het echt koud is (voor NLse begrippen...) dan een 100 grams. Maar die gaan er na een paar dagen weer af. Hij geeft zelf aan wanneer het er af moet...
Ik had je fotos op FB gezien Heidi. Tof hoor!! Mijn vriend (die graag springt) wil ineens misschien tóch wel een Freiberger. 
Gisteren had ik dressuurwedstrijd. De Kolonel deed echt SUPER zijn best, we reden gewoon 3 winstpunten bij elkaar. Gaaf.