[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan meld ik mij ook maar eens!

Ik rijd een hele leuke Friese merrie van net 6 (Maurits x Jasper, 3e premie) en we moeten nog een hoop leren, met wekelijks privé les dat we sinds kort weer hebben opgepakt hopen we over een tijdje wat wedstrijden mee te pakken al is er nog werk aan de galop haha.
De eigenaar ment en wij doen het buitenrijden(wat de laatste tijd heel goed gaat, zelfs laatst het duin in met een ander paard, hiervoor was ieder voorwerp/ de angst dat de boskabouter je opeten erg aanwezig)/longeren/lessen etc.
Het staat op de planning dat ze gedekt wordt dit jaar door alwin wat helaas onze training op een lager pitje zet maarja het is de droom van de eigenaar dus ja..! Hoe leuk ik haar ook vind het blijft zijn paard en zijn keuze.
Verder is het een ontzettend leuk lief paard en hopen we er het beste van te gaan maken, en zal ik blijven updaten over hoe het gaat!

S <3

Deni11

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:35

Bij ons is de stap ook altijd het moeilijkst, de draf is duidelijk favoriet en ja de galop.. nog niet bevestigd helaas haha

S <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:35

Haha herkenbaar! Die van ons is net 6 en sinds een jaartje 2/3x per week onder het zadel waarnaast ze voor de kar loopt, helaas door ziekte en gebrek aan instructrices zijn we sindskort pas echt lekker bezig aangezien we een goed passende instructie gevonden hebben waar het fijn mee klikt! Dit is meer vanaf het rechtrichten en samen werken en opeens hebben we een totaal ander paard (hiervoor was het meer van vast houden tot ze los laat maar dan is ze een sterke tegenstander die graag tegen je battelt)

Bij ons word galop beloont en dat vind mvr dus erg leuk. De laatste keren dat ik reed was het alle bochten of zijdes dat ik een verruiming vroeg zo van ja "we gaan toch zeker wel galopperen "sprong >;) zodra ze er in zit zijn het max 7 passen maar dat terzijde haha, ze geeft dus wel een reactie de laatste tijd en doet graag mee _O- daarnaast is de stap snel te gedribbeld en probeert ze graag te gaan draven. Al gaat dit wel beter al vind ze alles in stap maar "saai" :=

S <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:28

Leuk dat buitenrijden! Die van ons is ozo verkeersmak voor moters, vrachtauto's enz. Maar een vreemd bord nou jongens dat kán toch niet :+
Wij hebben helaas ook maar 1 buitenrijd maatje die ook nog eens een dorp verderop staat, maar de keren dat we gaan is het erg leuk (duin, bos en strand vlakbij, al ben ik nog nooit met haar op het strand geweest)

Die galop dingen zijn ook zo herkenbaar ik moet er altijd maar om lachen zon jonkie die het probeert _O-

@zuchini wij rijden haar bij en de eigenaar ment recreatief sinds haar 3.5 volgensmij, hij heeft menles en gaat zelf 1/2x per week de straat op net hoeveel tijd hij heeft. Ik moet wel zeggen dat toen ze erg groen was onder het zadel ze veel moeite had met het verschil van onder het zadel en voor de kar (sterk in de mond maken en beenhulp was opeens ver te zoeken bv). Dit is door veel te doen over gegaan en het is nu zelfs een hele fijn aanvulling op elkaar!

Waar ik wel benieuwd naar ben: wat is jullie "doel" met jullie fries?(algemene vraag voor mensen hier)
Mijn doel persoonlijk is een fijn Allround paardje te krijgen die een leuk L/M proefje neer kan zetten waarnaast we lekker naar buiten kunnen/longeren/grondwerken en de eigenaar ment.

Voor ons zit er nog veel werk in maar alles op zn tijd, doelen zetten is nooit verkeerd :D

S <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:23

Zou ik mogen vragen wat voor zadel jullie op jullie fries hebben?
Wij hebben op onze (bijrijd) fries een
Nieuwe versie wintec cair 500 liggen 17.5 inch geloof ik, maar die is helaas te lang .

Wij zoeken een zadel met de volgende eisen:
* middel tot wijde boom maar het liefst verstelbaar aangezien ze 1 maand drachtig is en er mbt bespiering veel gaat gebeuren...
* 17 inch, evt 17.5
* diepe zit
* dressuur zadel
* liefst leer

Het budget is €0 tot ca. 600, het is niet ons eigen paard en de eigenaar rijd zelf niet, dus is niet bereid om een duur zadel aan te schaffen. Tweede hands is dus ook prima en meer toereikend met dit budget.

Dit is puur voor ons dat we kunnen oriënteren wat er te koop is en wat andere hebben op een fries zodat we een beeld krijgen.

Onze zadelmaker had een thorowgood die goed paste maar waar ik echt niet mee rond kwam door de niet diepe zit :') en helaas voor een Fryso is dus geen budget aangezien ik dan zelf mee moet betalen en ik liever geen zadel deel ookal zijn die zadel wel hemels :j

S <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:36

Ja die had ik ook gezien en vind ik wel interessant. Die zadels zien er wel goed uit. En mbt achteroverhellen? Ons huidige zadel helde te veel, valt dat met deze mee/recht?

S <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:50

Steffiee_ schreef:
Deni11 schreef:
Ja die had ik ook gezien en vind ik wel interessant. Die zadels zien er wel goed uit. En mbt achteroverhellen? Ons huidige zadel helde te veel, valt dat met deze mee/recht?

bedoeld dat je de achterkant te ''laag'' ligt? Of begrijp ik het niet helemaal goed?
Voor mijn idee ligt die op Jetske eigenlijk heel goed nu, wel met een onderligger eronder, want het het idee dat hij zonder onderleggen dus van voor wat naar voor duikelt.

Ja dat bedoel ik, de achterkant/kussens moeten hoger zijn waardoor het zadel horizontaal liggen. Nu zijn de kussens er niet voor gemaakt om hoger te zijn en licht het zadel hellend naar achter dus de voorkant is momenteel hoger.

S <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:40

hannelover schreef:
Mijn fryso was 2 jaar gebruikt dus tweedehands maar nog steeds in perfecte staat past precies op Mn paard en ik zit er lekker in was nog steeds wel rond €900 maar was zgan dus je zou ook nog bij de wat duurdere merken naar 2e hands zadels kunnen kijken

Zijn deze tweedehands fryso zadels ook via fryso te koop? Of is het een kwestie van goed zoeken en dan zelf alles doen en dus ook mijn eigen zadelmaker laten komen/testen?

Edit: laat maar gevonden!

S <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:12

ItsaWildMaki schreef:
Thanks xD
Even opnieuw dan maar..
[ [url=m/y8I58h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5KkeXe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z8GLgQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7MGCXP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bG87VP.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D

He wat leuk! Daar ben ik op Instructieweek met mijn bijrijd Friesje geweest :D

S <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:08

Ik ga ook naar de hengstenkeuring! Zowel de proms als de keuring zelf, vorig jaar was het zo leuk dat we nu dus gewoon weer gaan :D

S <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:24

Als je op sporthorses kijkt, krijg je een leuke impressie. Een beetje leuk gereden fries kost tegenwoordig al ruim 6000 tot 15000.

Bij Frysk Andaluz hebben wij een leuk gesprek mee gehad over friezen en wat ze hadden, kosten plaatjes en de juiste match die ze zoeken. Leuke mensen, mooie accommodatie en die hebben zat leuks staan om eens te gaan kijken!

S <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie