[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_xwien

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:14

Hallo allemaal, wat een gave friezen komen hier voorbij! Ik heb sinds juli 2016 ook een fries, mag ik mij hier melden? :)

Samira Zadora B + 23 L1+6

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:13

Leuk dat ik me hier mag melden! :)

Ziet er fijn uit zegt steffiee
Itsawildmaki, leuke foto's zeg, dat roze staat lief :)

Dit is mijn Friese merrie, 3,5 jaar oud nu <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:43

Absolem schreef:
[ [url=m/prF5ER.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn luilak is 1,69 op het moment. Maar zal de 1,70 wel aantikken volgend jaar vermoed ik.

Alles maat full.

Wat een knap dier! Mooi groot, houd ik van!

Die van mij is ong 1,66 nu (net 4)
Hoofd maat cob en dekenmaat 205

Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:32

Absolem schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst heel voorzichtig een half uurtje gereden. This duidelijk dat we allebij een gigantische deuk in het vertrouwen in elkaar hebben. Maar daar had ik ook al op geanticipeerd. Hij wilde bij de eerste keer aandraven weer gekkigheid uit halen. Dus dat heb ik helaas maar noodzakelijk afgestraft. Gezien ik het vriendelijk op stem vroeg. En m'n kuit nog niet eens had aangelegd.

Nadat we weer even hadden gesetteld wie welke rol had en het voor hem duidelijk was dat ik even niks van m vroeg behalve wat rustig draven. heb ik toch nog even in een heel rustig drafje wat voltes gereden. En toen ben ik afgestapt en heb m aan de hand uitgestapt.

Zolang ik hem nog rijden kan, ga ik geen drukke trainingen meer van hem vragen omdat ik zelf nog niet fit ben. Maar ik wil wel het vertrouwen herstellen.

[ [url=m/0g6ZAX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yrxDBp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nrbX1Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat je er weer op hebt gezeten, moet langzaam weer groeien dat vertrouwen, op de laatste foto lijkt het alsof je zadel enorm naar voor kiept, klopt dat? Gewoon een vraag hoor :)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:56

@absolem, Ah oké duidelijk, is een fryso legacy vision of niet? Die van mij liep met t zelfde zadel fit 5, is daar net uitgegroeid

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:47

@independence hoop dat het meevalt voor jullie en dat jullie zondag lekker op wedstrijd kunnen! Wat start je?

Wij zijn ons rustig aan het klaar maken voor de regio kampioenschappen as zaterdag
Afgelopen vrijdag besloot mervouw dat haar zadel niet meer goed lag dus hop zadelmaker gebeld, die kon gelukkig dezelfde dag nog, conclusie; zadel knijpt aan de voorkant, aanpassen mocht niet baten dus mervouw is uit haar fryso fit 5 gegroeid op 4 jarige leeftijd :')

We gaan nu rijden met een euroriding titan II, ze liep hier vanaf t begin heel ruim onder, zoals we haar kennen. Deze mag ik op proef tot na de kampioenschappen
Afbeelding

Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:22

@independence; fijn dat de boom aangepast kan worden, scheelt toch een hoop gezoek naar een ander passend zadel! Hopelijk kunnen jullie daarna weer lekker doortrainen!

@absolem: leuke foto's!

@kabayo; wat ziet ze er goed uit zeg!

Wij zijn afgelopen zaterdag aan start gekomen op de Gelderse en na pas drie wedstrijden gereden te hebben was dit toch een behoorlijk heftige entourage voor haar. Maar wat deed ze dit goed zeg, om haar heen stuiterde allemaal heethoofden en zij probeerde dr uiterste best om gewoon haar ding te doen! Uiteindelijk een zeer fijne proef neer kunnen zetten maar helaas door gigantisch jury verschil (192,5 en 171,5) uitgekomen op 60,667% maar dat mag voor ons de pret niet drukken, ik ben trots op het puppypaard!

Equigeniek heeft dit meer dan prachtig weten vast te leggen! Hier wat foto's van de dag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:02

@M_arjolein, dankjewel! Hier de bak ook bevroren, balen is dat he?

@Ldenboer, dankjewel! Ja heel jammer, gewoon balen dat zoiets kan Maarja meer dan trots op dr!
Veel plezier op je buitenrit! Geven hier ook sneeuw op vanaf 11 uur

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:19

@kashmino; jeetje dat is even schrikken geweest! Altijd heel naar als zoiets gebeurt, gelukkig is hij er goed doorgekomen, hopelijk gebeurt het niet meer nu!

@absolem: balen zeg, hopelijk krijgt hij het daar goed! Sterkte ermee

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:55

@blizzart: gefeliciteerd met je winstpunten!
@ nienke86; fijn dat het zo lekker gaat! Ben benieuwd of je zadel past!

Wij hebben gister lekker in de zon getraind :D stukje bij beetje krijgt ze steeds meer kracht, we zijn er nog niet maar doen ons best haha :) Afbeelding

Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:10

Absolem schreef:
_xwien schreef:
@blizzart: gefeliciteerd met je winstpunten!
@ nienke86; fijn dat het zo lekker gaat! Ben benieuwd of je zadel past!

Wij hebben gister lekker in de zon getraind :D stukje bij beetje krijgt ze steeds meer kracht, we zijn er nog niet maar doen ons best haha :) [ [url=m/PZgTsB.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nKhZAu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet om vervelend te zijn. ( helaas ben ik het toch) Maar je beugels kunnen wel een gaatje langer denk ik. Denk dat je dan ook niet zo ver achterop je lepel zit. :j

Ik wist dat die opmerking ging komen :D vind ik niet vervelend hoor! Heb je gelijk in. Het verschilt alleen mega per laarzen die ik draag (klinkt gek, weet ik) voor de foto’s had ik mn wedstrijdlaarzen aan en daarbij doe ik ze eigenlijk altijd 1 of 2 gaten langer, vergeten dus dit keer :)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:42

xHylkje schreef:
Bedankt allemaal! Ben er ook ontzettend blij mee :D En ja, ze is vrij groot uitgevallen inderdaad, maar past gelukkig goed bij mijn lengte :+ Maakt wel dat we met het rijden extra veel tijd nemen voor het vinden van balans en opbouwen van kracht, vooral de galop is voor ons nog een aandachtspuntje, daar werkt de bouw niet helemaal in mee..

LdenBoer, heerlijk he! Hier ook afgelopen weekend genoten! Helaas vandaag weer wat minder... En wat leuk! Ik zat ook nog te twijfelen om vrijdag bij Van Manen te gaan kijken, is helaas best een stuk rijden voor mij.

Blizzart, gefeliciteerd met de winstpunten! Wat een leuke foto!

Nienke86, wat fijn dat het zo goed gaat zeg! Altijd handig dat ze goed aan de stemhulpen zijn, ook als je er op zit!

En ziet er heerlijk uit zo in het zonnetje wien! :D en wat een gave kleur voor een dekje! Is dat zo'n Lemieux suede? Ziet er heel fijn uit!

Klopt! Suède roze van Le mieux :D heeeeel fijn dekje!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:53

Heel veel sterkte toegewenst! Hopelijk komt het goed, zal duimen voor jullie!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:44

Jeetje wat ontzettend heftig! Heel veel sterkte toegewenst

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie