[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xIeer

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:23

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:49

Oh sorry, dat wist ik niet!

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:13

Wat komen hier een gave paarden voorbij zeg! Dit jaar zal het jaar worden dat ik ook eindelijk mijn eerste eigen paard kan kopen. Maar nu is de vraag wat een realistisch budget is voor een Fries paard. Een Fries is nu eenmaal een stuk duurder dan een ander type warmbloed paard. Kan iemand mij een indicatie geven vanaf waar het allemaal een beetje begint?

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:22

Komt ‘ie.
- Minimaal 1.60
- Ideale leeftijd is tussen de 7 en de 10, maar als een paard écht enorm braaf is dan mag jonger ook.
- Moet geschikt zijn voor de minder handige ruiter
- Hoeft geen bewegingswonder te zijn, als het maar correct is
- Ik heb wel wedstrijdambities, ooit Z rijden zou leuk zijn

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:14

Absolem schreef:
xIeer schreef:
Komt ‘ie.
- Minimaal 1.60
- Ideale leeftijd is tussen de 7 en de 10, maar als een paard écht enorm braaf is dan mag jonger ook.

Zou denken rond de 7000/10.000 euro ....

paard was goed genoeg beweegt om Z te kunnen lopen met een niet zo handige ruiter en ook nog eens heel erg braaf is in die leeftijdscategorie ??Die paarden zijn hun gewicht in goud waard zeg maar.

hence why ik een veulen gekocht heb .... de prijs voor een beetje fries schieten de pan uit .

Viel mij ook op inderdaad! Sowieso zijn de prijzen van paarden enorm gestegen de afgelopen jaren, waar je vroeger voor €4000 een leuk paard had moet je nu al rond de €6000 rekenen. Het vermogen om Z te lopen is geen harde eis hoor.

Dan valt €7000 mij nog mee.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:44

kusvoorjou schreef:
Ik denk ook dat je voor een braaf paard in die leeftijd voor een Fries dan ongeveer rond de 6/8 duizend euro neer legt. Maar... ze zijn het waard ❤️

Iets jonger is wat mij betreft ook geen probleem hoor, als ze maar eerlijk zijn en als de klik er maar is.
Heb wel vaker op jongere paarden gezeten die mij een veiliger gevoel gaven dan sommige oudere paarden. Maar puur omdat het mijn eerste paard wordt, lijkt me een wat ouder dier gewoon wat verstandiger.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:16

Zonnebloem92 schreef:
xIeer schreef:
Komt ‘ie.
- Minimaal 1.60

Ik zou er 8 a 9.000 voor uit rekenen.
Hier recent een Fries gekocht na een lange zoektocht.

Bedankt voor je antwoord! Spaar ik nog wat langer door.
Heb je particulier een paard gekocht of via een handelstal?

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:21

ynekes schreef:
Zijn echt prachtige foto's!
In de aankoop moet je soms ook geluk hebben waar je tegen aan loopt. Voor particuliere verkopers geldt vaak dat zij ook willen dat hun paard een vaste nieuwe plek krijgt. Soms kun je er dan wel goed uitkomen qua prijs. Wat zoek je? Prijzen van friezen zijn steeds behoorlijk hoog.

Ik zoek vooral een braaf paard, geen projectje. Ideaal is een volwassen paard tussen de 7 en de 10 jaar oud, maar jonger mag ook als ‘ie maar nuchter en eerlijk is. Het zou leuk zijn om uiteindelijk wedstrijden te gaan rijden en mijn absolute droom is een winstpunt in het Z rijden, maar dit is dus geen harde eis. Het hoeft geen bewegingswonder te zijn als het maar correct is.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:00

xXutopiaXx schreef:
Bij het eerst zien van je lijstje dacht ik: nou.. spaar maar door tot de 10k := Maar ik zie dat je je eisen al iets verzacht :P Al vragen ze tegenwoordig nog steeds de hoofdprijs voor een Fries sowieso, maar een goed bewegende, brave, nuchtere Fries voor een onhandige ruiter is een speld in een hooiberg en daardoor ook gelijk best prijzig.. Dus lekker een hoop stallen en particulieren bezoeken, ervaringen opdoen, en ondertussen doorsparen en wie weet vind je 'm ineens! :D

Bizar inderdaad!
Het zou een stuk simpeler zijn geweest als ik ‘gewoon’ een KWPN zocht. Haha ‘onhandig’ is niet helemaal het juiste woord, ik ben niet handig genoeg om met een sensibel paard om te gaan. Is ook een combinatie die niet fijn werkt, van een nerveus paard word ik ook nerveus :') Mede omdat ik geen idee heb hoe ik met een van nature nerveus paard om moet gaan.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:35

Appaloosa9 schreef:
Ik heb in januari mijn eerste eigen fries gekocht en in december heb ik met heel wat stallen contact gehad. Mijn eisen lijst was een jonge merrie die in iedergeval stamboek was, zadelmak en eigenlijk goed doorgereden, verkeersmak en ook leuk voor in de dressuursport. Eventueel wie weet een leuk veulentje vandaar de stamboek. Toen kwam ik er al gauw achter dat de meeste stallen een vanaf prijs hebben van €7000,- tenzij het een ouder paard is vanaf 15 jaar en bijv. ruin die altijd recreatief bereden is. Particulier kan dus iets minder zijn maar ook daar zitten er een paar tussen waarvan ik denk dat is veelste veel.
Friezen zijn nu eenmaal populairder geworden en erg aan de prijs.

Ohh en wat betreft sensibel er zijn ook genoeg friezen die karakter hebben hoor :D

Ja daarom! Een beetje kijkerig is geen probleem, maar bij alles maar een beetje eng is het op een rennen en bokken zetten zit ik niet meer op te wachten.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:04

Gefeliciteerd, Zonnebloem!

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:03

Nadia schreef:
Zonnebloem, nog gefeliciteerd met je ventje *\o/*

Ik kom hier even zwaaien, ik lees al een tijdje mee omdat ik op zoek was naar een leuke friese merrie. Vlak voor kerst heb ik m'n meisje in laten slapen omdat ze versleten was. Ze is bijna 26 geworden en heeft een mooi pensioen gehad de laatste jaren.
Maar ik voelde na haar verlies enorm Leeg en doelloos en ben op zoek gegaan naar een nieuw avontuur. Uiteindelijk is het een net 4 jarige ruin geworden, Ayke. Hij staat sinds donderdag bij mij op stal en het is echt een lekker ventje <3

Gefeliciteerd! Wat een enorm aansprekend paard. :)

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:03

Wauw hele mooie foto’s!

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:54

Nadia schreef:
Ik heb tijdens m'n zoektocht contact gehad met Frysk Andaluz, aardige mensen maar hun prijzen waren boven m'n budget. Ik heb nu een Fries uit Friesland, daar liggen de prijzen een stuk lager.

Zou je mij in PB willen sturen waar je hem weg hebt? Frysk-Andaluz was ook boven mijn budget! Het lijkt wel alsof je nergens een gezonde Fries voor €8000 kopen kunt..

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:58

Een vriendin van mij zoekt namelijk een Fries voor het bovenstaande bedrag. Ik zoek zelf in een nog lagere prijsklasse, wat de zoektocht enorm lastig maakt

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:51

Absolem schreef:
xIeer schreef:
Een vriendin van mij zoekt namelijk een Fries voor het bovenstaande bedrag. Ik zoek zelf in een nog lagere prijsklasse, wat de zoektocht enorm lastig maakt

Stal de haar heeft vaak jonge beesten staan vanaf 4000

Bedoel je die Connemara fokker?

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:53

cijsalover schreef:
Goedemorgen! Mag ik hier even komen binnenvallen? :-) Zijn er ook mensen die een sportcoupe bij hun fries hebben? Ik weet dat het niet hoort, maar vanwege zomereczeem en wat korte manen die niet goed in een hengstenvlecht kunnen overweeg ik het. Ik ben op zoek naar voorbeelden :)

Is een topic van! “Lange manen in een sportcoupe”. Staat ook een foto van een Fries met een sportcoupe in.
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=1761192&sid=85d41b6f94cbede6137ebac9bb5c0d45

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:59

Gefeliciteerd Jinthe! Ben erg benieuwd naar de buitenfoto's!

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 07:23

Zonnebloem92 schreef:
boemel schreef:
Ja, drachtig en dat wil ik niet.

Het is nu ook wel een beetje de tijd dat merrie's op klappen staan. Wellicht zijn er straks leuke, niet meer drachtige merries te koop.

Dit was mijn lijstje:
Stal de Merksen
Stal Okkema
Noeste Hoeve
Sibma
Hestegaarden
Stoeterij Galloper
Frysk Andaluz
Demro Stables
Horperhoeve
Stal Chardon
Stal Hermes

Ik weet wel een leuke 3-jarige hengst die zadelmak is en binnen budget valt.

Hier heb ook veel aan! Helaas is mijn zoektocht ook nog niet afgelopen.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:42

boemel schreef:

Dank! Ze is Z1 startgerechtigd.
Ben benieuwd hoe ze aanvoelt.[/quote]
Ow wauw. En dat wel binnen budget?
Ben benieuwd of het wat is![/quote]

Ja, netjes binnen budget, inclusief zadel en hoofdstel.
Is 11 jaar oud.[/quote]

Klinkt goed! Houd je ons op de hoogte?

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:50

boemel schreef:
Zo, mijn proefrit zit erop.
Paard heeft 3 a 4 jaar geleden voor t laatst in de sport gelopen en is daarna gebruikt als fokmerrie, buitenritpaard, koetspaard en voor kids om een beetje rond te rijden. (En dat merk je :D ).

Niveau was ver te zoeken.
Karakter was echter top.
En mijn vriend (manege ruiter) reed er ook zo op weg.
Buiten keek ze ook nergens naar, terwijl ze maanden niks gedaan heeft.

Dus op basis van karakter en prestaties in het verleden hebben we haar onder voorbehoud klinische keuring gekocht.

Alvast een voorzichtige gefeliciteerd! Hopelijk komt ze de keuring door.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:32

Van harte gefeliciteerd, Zonnebloem!

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:49

Zonnebloem92 schreef:
Het duurde even, maar hier is ze.
Mijn puppy
[ [url=m/nmkdFE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n95zlU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Knap ding!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie