[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Bamii

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:36

Groot aan de muur chris? Deze zou beter staan als fotobehang óp de muur. Prachtig :D

En wat leuk! Steeds meer nieuwe Friezen erbij. Waar komen jullie vandaan? Lijkt me leuk om een keertje met zn allen te meeten of een buiten ritje te doen!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:38

Bij een normale vlecht pak je een plukje en dan doe je die over de andere plukken haar. Bij een onderhandse pak je een plukje en doe je die onder de andere plukjes. Hierdoor lijkt het meer alsof de vlecht boven op ligt, en hij is een stuk steviger en blijft langer zitten is mn ervaring

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:53

Kris_P schreef:
Heeft er niemand van jullie tips of ideeën? :x
Over de vragen die hierboven zijn gesteld:
Inderdaad je hebt heel veel veelzijdige Friese! Maar dat verschilt natuurlijk ook per paard.

Kilometers maken is altijd goed! Helaas rijden mijn fries en ik geen wedstrijden, zou het wel super graag willen!

Kun je een beetje buitenrijden in jullie straat? Wat ik altijd deed is buiten lekker uitstappen. Aan het einde van onze straat (doodlopend met een meertje) mocht ze even een paar 100 meter heen en weer crossen. Zo leer je ze dat na het 'saaie' bakwerk er iets leuks komt. Maar je moet dan wel natuurlijk net de gelegenheid op om een beetje rustig buiten uit te kunnen stappen

Ik zou ook zeker voor een Fries gaan! Ik had er vroeger ook helemaal niks mee, maar de volgende wordt weer een Fries!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:55

Hele gave fotos droversrun! Lijkt wel bijna een fashion shoot die laatste :D

Mijn fries heeft fit 4. Ik ken ook een fries die fit 8 had, machtige merrie was dat!

Ik heb dit weekend een shoot met Dieuwke als Malificent, ben heel benieuwd hoe dat gaat worden!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:42

Die 3 maanden zijn gelukkig in de minste maanden van het jaar! Misschien zou je ernaast ook nog kleine trucjes aan kunnen leren dmv clickeren. Doe ik ook mooi in de stal en dan daag je ze toch nog wat uit zonder er intensief bezig te gaan.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:17

Mooi setje! Ik heb dat bit ook. Welke maat portugees zadel heb je erop liggen? Wil graag ook eentje aanschaffen maar twijfel steeds over de boommaat

Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:54

Ik ga naar de show op vrijdagavond, ben aan het sneupen op facebook of ik nog kaartjes voor de zaterdag tegenkom en anders via de live stream :D . Moet je voor de clinics ook entree betalen?

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:52

He, een gebleekte Fries! :D
Hele knappe mannen komen hier voorbij!

Ik heb gister een shoot van niemand minder dan Lione Bakker gehad, zo gaaf! Hopelijk kan ik snel wat foto's delen.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:04

Wat een opluchting Demi! Heerlijk gevoel dat je nu weet dat alles goed met haar is en weer lekker aan de slag kan! :D

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:55

Ah gos, alpha helemaal moe in de stal.

Voor je debuut zeker niet slecht toch Gett? Aan de looks zal het niet gelegen hebben :D

Ziet er goed uit celine! Zover ik kan zien zit ze nog wel redelijk in de spieren.

Zou iemand die lid is van het stamboek een paard voor mij willen checken op afstammelingen? Paard is niet van mij, dus de naam zal ik even via pb sturen.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:39

Ai :(:) was je buiten aan het rijden? Of ben je buiten de bak geslingerd?
Van een hersenschudding kan je flink last van hebben.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:51

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:26

Klinkt goed Kris! Fijn dat je weer genoten hebt, vind Liewkje echt een aansprekend type paard (veel front, wat grover gebouwd :9 )

Is het echt alleen een bewerking Talitha? Lijkt net echt!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:45

Wat een gave foto Celine! Is dat op jouw avatar ook Famke?

Staat er iets bij instellingen van youtube iets toevallig Minoes?

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:11

Hmm, misschien eerst op je telefoon rechtzetten en dan opnieuw uploaden? Ik zet verder nooit wat op yt, verder zou ik het ook niet weten.

Ooit met een echt (en zwaar!) zwaard in een jurk gereden terwijl je met 1 hand een enorm heet paard probeert te rijden? Nee? Dan heb je hier een mooie visualisatie :D

Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:52

Wat gaaf EJ! Dat koppie van je paard ook <3 Doen jullie dit samen met een vereniging ofzo?

Mijn friezel ligt even uit de running. Liep vanaf woensdag kreupel en vertrouwde het echt niet, dus ben vandaag naar de kliniek geweest. Uitkomst: Artrose. -O- Pas 16, ik weet dat friezen wat sneller oud worden maar als je haar ziet... Ze is ingespoten en nu moeten we nu 5 weken rust houden en daarna weer kijken. (En dan kijken ze je met die grote bruine ogen aan terwijl de foto's gemaakt worden, toen moest ik wel even slikken :o )
Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:54

Gefeliciteerd Lindsey! De voorlopige ster wordt vast en zeker behaald als ik jullie zo nu en dan zie op bokt of facebook!

Vind Shenna echt een mooi en breed gebouwd paard (inclusief front!), vind dat je er steeds minder van ziet helaas!

Hier mogen we nadat er artrose geconstateerd is weer beginnen met opbouwen (en nu ik weer thuis ben van lange vakantie), in 4 weken zouden we weer op ons oude niveau zitten! :D

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:34

Oef zó jammer dat Pablo geen merrie is (voorwaarde van degene die het paard betaald haha), hij zou zo perfect passen. Dieuwke heeft ook in theaterstukken meegedaan en kan deze week in de film, en zou daar wel verder mee willen. Lijkt me echt prachtig om 2 hobby's te kunnen combineren, acteren en paarden :D

Eigenwijs hoofdje zit er op hoor Rigt00 :D , wie heeft ze als vader?

He Kabayo, ziet er zeker goed uit voor de eerste keer! Van wie heb je les gehad? Ik vond het lastig om iemand in de buurt te vinden die vd les gaf.

Super dat Lord zo goed gaat! Ze verleren het toch niet helemaal haha. Heb jij ook extra supplementen of wat anders gedaan voor de artrose?

Ik heb vandaag een shoot gehad, eerste resultaat <3 :

Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:45

Wat een nieuwe friezen erbij, leuk! Ik zal later even uitgebreider reageren.

Ik heb dinsdag afscheid moeten nemen van mn grote vriendin. Ze had een gat in haar maag en dat kan niet voorkomen worden of geopereerd, dus het enige wat we konden doen is haar zo snel mogelijk verlossen van de pijn. Da vond het verwonderlijk dat ze nog leefde, een kwpn'er of arabier had al lang doodgelegen. Ook was een iets wat vaker bij Friezen voorkwam dan bij andere paarden zei ze, heeft iemand daar ervaring mee?

;(
[ITP] Voor de állerlaatste keer: Fairytale Dieuwke!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:31

Leuke combi! Kan je het veulen dan weer bij de arobofriezen stamboek inschrijven?

Elias is gaaf! Ben heel benieuwd hoe hij het verder gaat doen, is nog een jonge hengst toch? Ik ken toevallig de fokker van zijn vader, Jorn, die bood mij ook al een mooie drachtige merrie aan.

En ik heb weer een Fries op proef! Blijft toch, die liefde voor de zwarte parels. Als ze definitief blijft zal ik wel een foto plaatsen :D Als ik mijn stiefvader zo ver krijg om wat anders dan een friese hengst te gebruiken zou ik ook een spanjaard met een leuk kleurtje eens gebruiken :P

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:39

Hoe is je wedstrijd gegaan Lindsey? Klinkt wel als een uitdagend paard, maar wel eentje die langzaam maar zeker steeds meer voor je door het vuur zal gaan.

Ik kan mijn nieuwe zwarte parel voorstellen :D Ze mag blijven na de proefperiode. Ze is nog wel iets onzeker als ze alleen op buitenrit is, maar ik merk wel dat ze heel erg op de ruiter vertrouwd dus dat is een kwestie van oefenen en oefenen. Het is een waar foto modelletje (tje, met haar bijna 1.70 := )
Ze is een Tsjalke x Teunis, en het laatste veulen van Dryske fan de slachtedyk (3voudig ck kampioene, één van de beste merries van het stamboek), zelf helaas nét geen ster door haar 'groffe' benen/sokken.

Afbeelding
Afbeelding

En vast voor de kerststemming {:)
Afbeelding