[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fantabulouss

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:40

Mag ik hier ook gezellig mee komen kletsen :) ?

Sinds 7 september heb ik een leuke nieuwe uitdaging, een nieuw bijrijdpaard! :D Na 3 jaar een Westfaler merrie te hebben gereden kwam onverwachts een super lieve friese merrie op mijn pad :)

Het is een Friese merrie van 4,5 jaar oud (v. Wolfert 467), nu bijna 4 maanden drachtig van Mewes 438. Ze loopt sinds deze zomer ook voor de kar met haar eigenaresse. Het is de bedoeling dat ik haar ga doorrijden, en uiteindelijk ook starten :D

Dus erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen :o ze is nu nog erg groen onder het zadel. Sturen kunnen we ondertussen, alleen galop aanspringen vind ze nog wat lastig :)

Nu vooral veel met grondwerk bezig (Tristan Tucker methode TRT) :D Dat pakt ze goed op :)

|| Fit4Riding || http://www.fit4riding.nl || Samenwerking Oefentherapie voor Ruiters & Fysiotherapie voor paarden || Problemen oplossen door ruiter EN paard te verbeteren i.p.v. de ruiter OF het paard || Noord-Holland ||

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 17:20

Bamii schreef:
Wat een nieuwe friezen erbij, leuk! Ik zal later even uitgebreider reageren.

Ik heb dinsdag afscheid moeten nemen van mn grote vriendin. Ze had een gat in haar maag en dat kan niet voorkomen worden of geopereerd, dus het enige wat we konden doen is haar zo snel mogelijk verlossen van de pijn. Da vond het verwonderlijk dat ze nog leefde, een kwpn'er of arabier had al lang doodgelegen. Ook was een iets wat vaker bij Friezen voorkwam dan bij andere paarden zei ze, heeft iemand daar ervaring mee?

;(
[ITP] Voor de állerlaatste keer: Fairytale Dieuwke!
Jeetje Bamii , heftig! ;(
En wat een prachtige fotoshoot!! :o

BopjeBo schreef:
En Syb van 4 jaar (Syb van de oude kleefse baan Wolfert 467 x Maeije 440). Heb hem net zadelmak gemaakt en nu rustig verder aan het opleiden. Hoop met hem in de toekomst dressuurwedstrijden te gaan starten. Paarden staan aan huis op onze melkveeboerderij.
BopjeBo , welkom :) Leuk zo jouw twee friesjes naast elkaar! Met Syb zit je een beetje in hetzelfde stadium als ik nu met Roos :) hoe vaak en hoe lang rij jij nu? en wat doe je voorderest nog met hem behalve rijden? :)

|| Fit4Riding || http://www.fit4riding.nl || Samenwerking Oefentherapie voor Ruiters & Fysiotherapie voor paarden || Problemen oplossen door ruiter EN paard te verbeteren i.p.v. de ruiter OF het paard || Noord-Holland ||

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:56

BopjeBo schreef:
@Fantabulouss, grondwerk! We volgen sinds het voorjaar 'werken aan de hand' les bij m'n instructeur, om de week half uur les hierin, was ook voor mij nieuw, heb wel ooit eerder lange teugel werk gedaan met Bo maar dat is heel anders. Door werken aan de hand kan hij als super sturen, nageeflijk, overgangen halt-stap-draf-achterwaarts, pasje wijken en z'n achterhand naar binnen en naar buiten verplaatsen.
Verder ben ik vorig jaar oktober af en toe gaan longeren met Syb bij de rijvereniging, dit ben ik sinds het voorjaar 2x per week 20 min gaan doen. Paarden staan aan huis waar ik alleen een paddock van 6 x 25 m heb waar we wel werken aan de hand kunnen doen, maar longeren niet. Sinds juni ben ik er een beetje op gaan hangen in de paddock, en dit uitgebouwd naar onder het zadel stappen en korte overgangetjes naar paar passen draf. Afgelopen woensdag tijdens les voor het eerst echt los gedraafd onder het zadel in de longeerring bij de rijvereniging, vanmiddag heb ik dit voor het eerst zelfstandig met hem gedaan. In principe is dit m'n schema voor komende tijd: 1x per week longeren met bijzetteugel, 2x per week even kort aan de longe en dan stukje stap + draf erop, 2-3 x per week werken aan de hand. Alles duurt in totaal niet langer dan 30 min.

Ik ben sinds twee weken ook bezig met grondwerk! Volg de tristan tucker methode via de online trainingsvideo's :) ze pakt het goed op! Van de zomer is ze beleerd voor de kar dus het is nu zo'n 2x per week erop en de rest gewoon afwisselen tussen longeren en een rondje voor de kar :) En idd alles niet langer dan 30min :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:19

Druk geweest met werk, maar net even bijgelezen! :Y)

Kirst000 schreef:
Maar nu heb ik dan eindelijk mijn eigen fries dus natuurlijk kan ik het niet laten hem even hier voor te stellen. Dit is Thelly en hij is mijn 3 jarige puppy paard. [ [url=m/YmfXES.jpg[/img [img]m/kRyI81.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgensmij herken ik Thelly van youtube, klopt dat? :o zo ja, hoe gaat het met je sleutelbeen? :(:)

Joanne1987 schreef:
Ben Joanne, 30 jaar en rijd 2 soms 3 keer per week op Lette (wibe x jurjen). Maandag hebben we weer fotoshoot, ook rij foto's
Welkom :) knap paardje hoor :D

Kabayo schreef:
Fantabulouss welkom! Ben benieuwd naar een foto!

Topicje gemaakt :)
[ITP] In three words , I can describe life...
Lekker wandelen
[ [url=m/PJFbGd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dankje! :) en leuk topic! :) Bedacht me inderdaad dat ik nog geen foto heb plaatst dus bij deze :) onderaan dit bericht een foto :)

Kabayo schreef:
Hier ga ik niet scheren. Paard is 2. Vandaag fotomeeting gehad. Hier zie je haar korte vachtje wel [ [url=m/cpMf04.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat glimt ze zeg! :D

Kabayo schreef:
Nog een foto van de fotomeeting <3 [ [url=m/7FHppa.jpg]Afbeelding[/url] ]
super lief zo met de hond erbij zeg!! <3

Celine_Famke schreef:
Hier gaat het allemaal wel goed eigenlijk! We doen maximaal 4x per week iets (longeren, wandelen of rijden). Meestal haal ik die 4x niet eens omdat ik het vrij druk heb. Maar Shenna pakt het allemaal top op! Ze ontspant steeds meer, zoekt lekker mijn hand op, wat ze eerst totaal nog niet deed ivm onbalans. Het enige puntje is dat ze soms nogal naar binnen wilt vallen, maar dat komt vanzelf wel goed. En de galop redden we nog niet langer dan een halve lange zijde, want daarna gaan we zo plat door de bocht dat ik bang ben dat we vallen haha. Friezen issue ook een beetje haha! Ze begint wel de galophulpen al beter te begrijpen en dus hoef ik het kusgeluidje steeds minder te gebruiken............]
verhaal even iets ingekort zodat er geen hele lappen tekst staan :o hihi. Leuk om te lezen dat het steeds beter gaat ! Zie dat je redelijk in de buurt woont, leuk om wat mensen in het topic te hebben die dichtbij wonen ;) De galop is voor mij heel herkenbaar :o Ik merk altijd wel dat het elke keer trainen beter gaat, jij ook? Eerst viel ze er na 4 galopsprongen al uit, en vrijdag waren het al 3 rondjes! :D Fijn dat ze het ook buiten zo goed deed trouwens! ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

Dit is Roos :D Ik rijd haar nu sinds 7 september. Ze is 4,5 jaar en nog erg groen onder het zadel. Sinds 7 september hebben we ongeveer 4 weken echt kunnen trainen. En ze gaat echt vooruit, neusje gaat er meer uit, en de galop is van 4 sprongen naar 3 rondjes gegaan, en ze springt steeds minder verkeerd aan :D

De rijfoto is de allereerste keer dat ik op haar ging proefrijden, dus neusje eruit rijden werken we nu hard aan hoor ;) ) . Met de eigenaresse loopt ze 1 a 2 x per week een rondje voor de kar :)

Alleen omdat ze drachtig is ligt het zadel nu niet meer goed, het is gaan klapperen aan de achterkant. 21 nov komt de zadelmaker, en tot die tijd proberen we het met een leenzadel. Ze ging namelijk echt onrustiger in de aanleuning worden, en heeft zelfs gebokt....:= :o Het zat haar echt niet lekker.

Vanmiddag heb ik mijn eerste les met haar :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:55

Kirst000 schreef:
Fantabulouss dat klopt! Goed gezien, had niet verwacht dat Thelly al zo snel herkent zou worden hihi. Met mijn sleutelbeen gaat het wel goed, geen operatie nodig gelukkig en ik kan mn arm alweer een beetje bewegen. *\o/*
Wat leuk dat jij ook met een jong paard bezig bent en dat het zo goed gaat!
Hoe is je eerste les gegaan met Roos?
Fijn dat je geen operatie hoeft zeg! :)
De les ging op zich goed, goede tips gekregen om meer controle over haar te krijgen. Ze was wel boevig, bokken in galop en vaak te hard willen gaan in draf. Maar kreeg wel steeds meer controle :)

Alleen tijdens het opstappen ben ik eraf gevallen :+ Ik stond in de linker beugel en mevrouwtje dribbelde weg, ik verloor mn evenwicht en viel linksachterover zo op mn linker heup/schouder. Gister werd ik wakker met heel veel spierpijn in mn rug, schouder en vooral m'n nek. Terwijl m'n nek in eerste instantie helemaal niet zeer deed. Vandaag nog zo stijf als een plank, maar trekt vast wel langzaam weg denk ik.... :o

Fantabulouss

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 07:48

Ik meld me weer af in dit topic. Ben gestopt met Roos. Er was niet genoeg klik helaas :) Ga nu eerst ons nieuwe koophuis verbouwen en dan in januari maar weer eens op zoek naar een ander paardje :o

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:36

chriske schreef:
Fantabulouss, jammer maar heel veel plezier en succes in jullie nieuwe huisje!
Thanks! :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie