Mag ik mij ook melden!? Voorheen was ik eigenlijk niet zo'n Friese fan, maar tegenwoordig rijd ik een Fries en begin steeds meer Friese liefde te krijgen haha. Zelf geen eigen fries maar ik rij de fries van een stalgenoot, die ik ook uitbreng op wedstrijd inmiddels staat de teller op L1+4
Meet Jelmer, een 14 jarige ruin van Brandus 345
“We are all different. Don’t judge, understand instead.”
Wij gaan woensdag weer op wedstrijd. Gelukkig is Jelmer geen fries dat snel opgekropt gaat lopen. Lijkt me erg lastig. Wij hebben dan wel weer vaak het probleem dat hij "boven de teugel" loopt. Voornamelijk in draf. In stap en galop loopt hij erg netjes.
En het wijken is nog al een dingetje.. dat vind hij erg lastig. Hij gaat wel iets opzij maar schaart nog niet.. als iemand tips heeft. Roep maar!
Afgelopen dinsdag zó fijn gelest met Jelmer. Hij liep echt voortreffelijk! Hopelijk kunnen we dit vasthouden!
Maar Jelmer heeft niet alleen dressuurkwaliteiten; zo loopt hij dit weekend mee in de Te paard! show met zijn eigenaar. (zij doen vaker mee aan reenactment; het naspelen van oorlogsgevechten) Is hij niet prachtig?!
Gister met Jelmer mee gedaan en de onderlinge wedstrijd van de ponyclub: het clubkampioenschap. Bestaande uit een dressuurproef, een springparcours en spel.
Dressuur: niet zoals we altijd doen met zijn kuddemaatjes langs de kant was de concentratie ver te zoeken. Toch 181 punten (echt niet verdiend Hahah)
Springen: 16 strafpunten , máár alles uit galop gesprongen en geen weigeringen. En onwijs veel lol gehad!
Spel ook niet gewonnen. Maar een dag vol plezier gehad toch best trost op Jelmer. Zeker in het springparcours
Vorig jaar waren wij vrij laat met scheren, omdat de eigenaar lang twijfelde. Maar omdat hij na een uur nog niet stappen droog was (Hij had echt haar van 3 cm lang ofzo..) toch maar geschoren. Hij kwam er wel enorm licht onder uit. Beetje leverkleurig. In het zonnetje gaf hij wel een mooie koperkleurige gloed Ben benieuwd hoe hij er dit jaar onder vandaan komt.