Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Annetje

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:35

Wat jammer dat jullie nu niet rijden. Gaan jullie dat straks wel weer doen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 08:26

Pien1989 schreef:
Zijn jullie friezen koel? Dus dapper en niet snel van slag op vreemd terrein of onbekende situatie?
Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen :)

Als ik de fries vergelijk met mijn eigen paard, dan is de fries echt zoveel stoerder. Ik heb laatst met obstakels in de bank getraind en de fries keek nergens naar. Braaf om de paraplu's heen en langs de wapperende verjaardagsslingers.
Tot nu toe is ze op wedstrijd ook nog nergens echt van onder de indruk geweest en ze is nu drie keer meegeweest. Bij mijn eigen paard heb ik ooit wedstrijden gereden dat ik niet over de hoefslag kwam bij de jury want dat was eng, of elke keer in die ene hoek was hij helemaal afgeleid. Tot nu toe heeft de fries dat nog niet.

Zijn er hier mensen die de manen los laten op wedstrijd? De fries vindt gevlochten manen erg vervelend en ze gaat daarna schuren. De laatste wedstrijd heb ik alleen de voorpluk gevlochten en het eerste deel van de manen. Ik zie verder dat iedereen altijd alles gevlochten heeft.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:06

Hier soort van winterstop. Als de bak te rijden is, dan rijden we en anders hebben we pech. Er is in de buurt wel een binnenbak, maar dat vind ik te veel gedoe.
Ik vind dat ze wel echt steeds fijner wordt. Ze gaat haar lijf steeds beter gebruiken, ook tijdens het longeren. Ben erg benieuwd hoe ze straks met beter weer loopt, hopelijk is het dan een beetje b-waardig. :) Ik weet in elk geval dat ze braaf genoeg is op wedstrijd.
Vorige maand toen het weer nog mee zat, heb ik met gekke dingen geoefend. Nou daar vond ze niks geks aan! Gewoon meteen tussen de paraplu's door en langs de verjaardagsslinger. Alleen de vlag op de grond was gek.
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:50

Ooooh ik wou dat die van mij dat ook deed! Merrie die ik rijd, die springt echt voor geen meter. Onder het zadel twee keer geprobeerd, maar na tig keer afstappen en de hindernis opnieuw opbouwen, heb ik het maar gelaten...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:40

Laura beetje ruilen? Mijn galopknop werkt meestal niet zo goed.
Gloria is meestal wel fijn voorwaarts. Toen ik haar vorig jaar begon te rijden, was ze ook heel vaak te vlug en echt rennerig. Daarna is ze een tijdje tegen het been geweest en juist erg zuur en traag. Nu lijkt ze het een beetje te begrijpen en vind ik het tempo meestal wel goed. Ik heb weer twee wedstrijden opgegeven, dus we gaan het zien of we het in een proefje voor elkaar gaan krijgen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:09

gefeliciteerd Queen! Mooie punten. Ik ga over twee weken ook weer, als we tenminste aan rijden toekomen.

Op de fries die ik rijd, ligt een fryso. Ik weet zo niet welk type. Hiervoor lag er een b merk zadel op en de fryso zit echt heerlijk!
Ik heb sinds kort ook een anatomische singel. Zonder elastiek trouwens.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:32

Ik vind het altijd grappig dat mensen de jury herkennen. Ik kijk dus echt nooit naar wie de jury is. :D Voor de fries reed ik ook geen flitsend sportpaard, maar als jij wel een flitsende proef rijdt, dan zullen je punten dat ook zijn. Ik geloof ook nooit zo in het 'de jury hield vast niet van Friezen/ schimmels/ tinkers/ dikke vrouwen ' enz... tuurlijk kun je het wel eens oneens zijn met een jury, maar vaak zul je hoe jee gereden hebt dan toch iets overschat hebben.
Ik film eigenlijk elke wedstrijd en ook heel vaak mijn trainingen en soms komt mijn gevoel echt niet overeen met het plaatje.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:54

Ik ben vanmiddag weer met de fries op pad geweest. Ze is nog maar 3x meegeweest en dat was ondertussen alweer 3 maanden geleden. Weinig kunnen rijden tussendoor omdat het zo nat geweest is, maar over het algemeen doet ze het thuis erg prima.
Vandaag op wedstrijd was ze heel erg braaf. Niet druk en ook niet angstig, dus daar was ik erg blij mee. Helaas is ze in de ring dan nog net te onervaren en te gespannen, waardoor ik buiging en nagevelijkheid verlies. Geen winst dus, maar wel een heerlijk braaf paard. Volgende week mag ze weer mee, kijken of het in de ring dan alweer wat beter gaat.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:40

Een tijdje niet gepost Hier, maar het gaat eindelijk de goede kant uit! Thuis loopt ze soms echt heerlijk. Vandaag gemerkt dat dat nog geen garantie geeft voor de wedstrijd, maar het geeft hoop! Over twee weken gaan we weer.
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:11

Jammer Laura! Hier ook mijn dag echt niet. Friesje liep niet fijn; ze is super hengstig en daardoor komt ze wat tegen het been en gaat ze dom huppelen. Nu regende het ook nog super hard en door die combinatie wilde ze niet ontspannen. Ik kreeg haar in het losrijden al niet rustig genoeg en ook niet fijn over de rug helaas.
Proeven gingen voor mijn gevoel echt niet lekker, hoewel de tweede wel fijner ging dan de eerste. In de eerste proef was ze erg veel aan het schudden met haar hoofd en stond ze voor mijn gevoel wat op haar plek te springen. Beide jury's vonden het nog best wel wat en ik kreeg 179 en 187,5 punten.
Ik vind het echt heel apart, dat ik elke keer best wat scoor wanneer ze zo aanspant en gewoon niet nagevelijk genoeg is. Andere keren was de buiging en ontspanning veel beter, maar kreeg ik veel minder punten. We oefenen nog even lekker door, maar we hebben nu wel de winstpunten voor het L1 binnen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie